Jeg var til NR-markedsføringsdage. Så også Rauli live. Han er ikke en AI-genereret fyr
. Nu til dags ved man aldrig ![]()
Til sagen:
Den amerikanske salgschef forudså kraftig vækst. Han begrundede det med, at de har en web-app til forhandlerne, hvor man kan se lagerstatus og få dækkene på 1-2 dage. Forhandlerne kan vist godt lide det. I USA er der angiveligt ingen, der har et system som Vianors. Jeg fik ikke helt fat i, hvem der står for mellemlagrene, men de findes over det hele. Kan det virkelig passe, at amerikanerne lever af deres egne lagre og bestiller med lang leveringstid, hvis den rigtige størrelse ikke er på eget lager?
En anden interessant ting var Oredo-fabrikken kontra den, der blev tilbage i Rusland. Oredo er automatiseret. Rusland er traditionel. Oredo kan producere dæk baseret på ordrer. Den traditionelle (Rusland) laver lange serier af det samme dæk. Hvis lige præcis det dæk ikke bliver solgt, så bugner lageret, eller også skal det sælges billigt. Oredo er model 2025, og Rusland er model stenalder.
Interessant session. Jeg tror, jeg sælger alle Optomed i morgen og koncentrerer mig om NR. Men med en gennemsnitskurs på 6,02 ville jeg gerne se en stigning på 100 % før næste tankning ![]()