Nexstim - Aivostimulaatiolla maailmanvalloitukseen

Noihin ostajakeskusteluihin muuten vähän perspektiiviä. Novo Nordisk tekee kvartaaleittain yli 20 miljardin tulosta. Tuossa mittakaavassa ei varmaan tuntuisi pahalta maksaa pari miljardia Nexstim + Sinaptica paketista käteiselläkään. Toki omilla osakkeilla osto olisi kauppatiedotteen jälkeisen kurssinousun kautta “ilmainen”.

No vielä ei olla noissa arvostuksissa, mutta jos Sinaptican 3. vaihe menee hyvin, niin peli muuttuu.

Tänään tuon epäonnistuneen alzheimer-kokeilun myötä Novon markkina-arvo on tullut n. 15 miljardia dollaria alaspäin.

12 tykkäystä

Tänään taisi alkaa Brainlabin puolelta NBS6:n lanseeraus. Linkedinissä ja Instagramissa tuli ainakin vastaan.

26 tykkäystä

Tässä vielä linkki Brainlabin nettisivuille.

“The clinical value of using Nexstim nTMS technology has been firmly established, with over 170 publications on over 7,000 patients.”

Brainlab and Nexstim
join forces

Brainlab and Nexstim have started a collaboration by signing a development and distributorship cooperation agreement. Together, the two companies will develop new solutions and improved workflows in the neurosurgery field.”

17 tykkäystä

Tämä “Join forces” on kyllä hieno tapa tuoda kumppanuus esille. Brainlab ja Nexstim ovat kuitenkin aika erikokoisia yrityksiä(vielä). Brainlab olisi voinut vaan todeta, että myyntilistoillamme on nyt Nexstimin härveli, saa ostaa. Tämä on Brainlabin panostus kumppanuuden ja laitteen mainostamineen on todella mahtavaa. Veikkaan, että Nexstimin laite on myös heidän liiketoiminnan kehittämiselle tärkeä.

25 tykkäystä

Sinaptica linkkarissa. Ensiviikolla esitellään jotain :eyes:

15 tykkäystä

Arvatenkin ei ole mitään negatiivista tiedossa. Faasi kolmosta kohti :flexed_biceps:

10 tykkäystä

Itse vaikka olen tässä aika isolla painolla mukana, niin näyttäisi että kauppoja on tullut vähemmän loka-marraskuussa versus viime vuosi…Tökkiiköhän tässä Brainlabin myyntien aloitus? Nythän olisi hyväksynnät 6-sarjan laitteille, ja niille pitäisi olla kysyntääkin…

5 tykkäystä

Keskimäärin Nexstimin laitteiden myyntiputken läpimenoaika on 18kk ja Brainlabin kanssa tehty sopimus täyttää ylihuomenna vuoden ja Brainlabin väen kouluttaminen alkoi toden teolla vasta tämän vuoden keväällä. Nexstimin ja Brainlabin yhteiset messuosallistumiset myös alkoivat vasta tämän vuoden puolella. Eli vaikka me miten kovasti haluttaisiin sitä Brainlab kauppaa jo nyt heti, niin todennäköisesti se kauppa alkaa kunnolla vetämään vasta ensi vuonna. Varmasti tulee hajaosumia jo tämänkin vuoden joulukuulle, mutta koska tällaiset hankinnat aina budjetoidaan, niin myynnissä vaan valitettavasti aina kestää pitkään. Tämän vuoden messuilla pyörimiset kantavat hedelmää ensi vuonna.

Itse en ole vielä huolissani noista myyntimääristä. Uskoisin että joulun jälkeen välipäivinä on jo suu hymyssä kaikilla osakkeenomistajilla. Tuppaa vaan joka vuosi menemään ihan kalkkiviivoille tuo kauppojen clousaaminen ja ei ole tämäkään vuosi poikkeus.

15 tykkäystä

Ei mitenkään poikkeuksellista kun katsoo historiaa. Jos tuntee tämän ja varsinkin julkisen puolen toimialaa ja miten budjetit siellä menee, niin ei kannata olla huolissaan.

6 tykkäystä

Ja voiko myös olla, että kun Mikko manitsi tuossa viimeisimmässä videossa, että vaitiolositoumuksia sekä Brainlabin, että Sinaptican suhteen. “Ja että luvut näkyvät sitten tulosraporteissa” tms. Niin että voi tulla aika mukava yllätys vasta tilinpäätöksessä?

5 tykkäystä

Tämä on totta. Itseasiassa viimeiset kolme ilmoitettua kauppaa ovat sellaisia, jotka eivät kuulu Brainlabin alueeseen.

Meneepä jännäksi jos kaikki joulukuun myynti on Brainlabin myyntiä(pl.sopimuksen ulkopuolinen myynti) ja jos siitä ei kerrota mitään. Toivotaan, että tätä voitaisiin jollain tasolla avata esim. Haastattelussa.

5 tykkäystä

Samaa olen katsonut, että nämä taitavat olla ihan Nexstimin omia kauppoja. Tai muun jälleenmyyjän. No jännää odottaa, että tuleeko sieltä jopa yllätystä tilinpäätökseen. Koska muistaakseni jossain mainittiin, että takuumyyntikatteen määrä täyttyy tältä vuodelta Brainlabin osalta, niin voisin kuvitella että sitä kauttakin on myyty (jopa tässä syksyllä).

5 tykkäystä

En muista kuulleeni tai lukeneeni mistään etteikö Brainlabin myyntejä ilmoitettaisi. Elokuun Inderesin haastattelussa Mikko sanoi, että Brainlabin myyntejä ei erotella muista jakelijoiden kautta menevistä myynneistä. Tulkitsen ton niin, että Brainlab myynnit kyllä ilmoitetaan, mutta samalla tavalla kuin muutkin “jakelijan kautta”.

Mielellään olen väärässä, tällöin siellä olisi myyntiä ilmoitettujen lisäksi. Ja tietysti myynti-ilmoituksen sisällöstä voi päätellä kuuluuko Brainlabin alueeseen. Oletan kuitenkin omissa skenaarioissa, että Brainlabin oikea ensimmäinen myyntivuosi tulee olemaan 2026.

4 tykkäystä

Tuosta voi jokainen käydä itse tulkitsemassa TJn sanomiset. 5min kohdalla alkaa ja 8.40–> “eksaktia tietoa ei jaeta Brainlabin ja Sinaptican osalta, numerot näkyy raporteista.”

12 tykkäystä

Tällä samalla oletuksella olen itsekin ollut, mutta nyt kun tuon Jatastin vinkkaaman kohdan kuunteli oikein, niin kyllähän sen toki voi tulkita niinkin että siellä olisi vielä Brainlab-ylläri odottamassa.

4 tykkäystä

Olisi kyllä sangen outoa jos joulukuussa ei muka tulisi yhtään jakelijan kautta tehtyä kauppaa. Sitten omassa mielessä ainakin tulkitsen asian niin että niitä ei vain tiedoteta. Näitä jakelijan tekemiä kauppoja ei ole viime aikoina kyllä tullut tai tiedotettu

8 tykkäystä

Joo o, hyvää pohdintaa! Tästä oon mielelläni väärässä. Taidan lisäillä huomenna.

2 tykkäystä

Brainlab äsken Linkedinissä…Birkenbacher;

Uusi luku nTMS:lle neurokirurgiassa—Nexstim NBS 6 on nyt CE-merkitty ja FDA:n hyväksyntä esileikkausta varten aivokartoitukseen. :brain:

NBS 6 tuo mukanaan uudistetun, intuitiivisen käyttöliittymän, ohjatun työnkulun ja virtaviivaistetun yhteyden järjestelmiin kuten Brainlab Elements ja Cranial Navigation—auttaen kliinikoita suorittamaan motorisen ja kielen kartoitusta selkeästi ja itsevarmasti.

Olen ylpeä nähdessäni tämän innovaation tavoittavan kliiniset tiimit ympäri maailmaa.
:link: Lue lisää: LinkedIn

#brainmapping #cranialplanning #neurosurgery

28 tykkäystä

Skandinaviska Enskilda Banken Ab (publ) Helsingin Sivukonttori on lisännyt viime kuussa 25 922 osaketta. Omistajaan asti tuo tieto ei välity, mutta yksi nyanssi on se, että myös Brainlabin omistukset on tuolla samassa hallintarekisterissä. 14,50€ keskihinnalla noiden lappujen hankinta olisi ollut yhteensä 375 869€, eli isot pojat(tai tytöt) siellä joka tapauksessa ovat tankkaamassa.

17 tykkäystä

Olipa Leena Niemistökin ostanu henk koht lappua, muttei vissiin ole mitään tiedotetta tarvinnut laittaa?