Hvor kan man finde analyser af udenlandske aktier?

Hvor bestiller I analyser af udenlandske aktier? Jeg er blevet glad for Inderes’ grundige analyser som grundlag for at købe og sælge aktier, og jeg vil gerne læse lignende analyser af aktier på andre børser (primært teknologi). Hvilken rimeligt prissat tjeneste (maks. omkring 150€/år) vil I anbefale til at få disse?

3 Synes om

Hvad med Simply Wall Street?
Man kan prøve det gratis i et par uger, og de følger alle aktier i verden. (Det påstår de i hvert fald)

2 Synes om

Rent skidt. En eller anden spambot genererer overskrifter som “er p/e for høj”, “er ROE tilstrækkelig” osv. Jeg kender ikke noget mere irriterende

Seeking Alpha og Motley Fool er gode, hvis man husker at tænke selv og udvælge ideer. Jeg understreger at tænke selv, fordi alt muligt ubrugeligt bliver regelmæssigt publiceret, især i den førstnævnte, så det er ikke nødvendigvis for begyndere

3 Synes om

Tror du, jeg er nybegynder?
Hvis du tror det, så tager du meget fejl.
Jeg har ikke abonneret på Simply Wall Streets betalte tjeneste.
Motley Fool og Seeking Alpha, som du nævnte, er meget velkendte for mig.
Derudover bruger jeg blandt andet Bloomberg, Reuters, Investing.com og lejlighedsvis Zacks.com.

1 Synes om

Gennem Seeking Alpha har jeg mest læst analyser af REIT-aktier, især da jeg købte flere af dem. Jeg synes, at indholdet i den gratis version er ret begrænset nu; artikler kan kun læses i kort tid, gamle artikler kan ikke læses osv. Nå, man skal jo heller ikke betale for noget. Der er mange forfattere derinde, så det er værd at udøve kildekritik og lave sine egne undersøgelser og fortolkninger af tingene. Findes der lignende platforme for nordiske aktier? Sverige, Norge og Danmark interesserer mig.

Hvis du læser nøje, hvad jeg skrev, vil du helt sikkert bemærke, at jeg ikke rettede det mod nogen, men skrev om emnet generelt :wink:

Her er et par:
Dagens Industri
Affärsvärlden
Aktiespararna

Alle disse kræver en form for viden om svensk.