Mildef - svensk robust IT-vækstvirksomhed

Hej. Jeg har ikke set nogen diskussion om Mildef på forummet. Jeg har selv fulgt og ejet selskabet i et års tid, og det er en meget interessant sag, men i Finland er selskabet mindre kendt. I Børsdagens svenske afsnit blev selskabet, så vidt jeg husker, præsenteret lidt mere udførligt.

Selskabet traf for nylig en beslutning om at lægge alle ressourcer i robust forsvarsteknologi. I praksis tilbyder selskabet IT-løsninger og robust hardware ved fronten til forskellige enheder og til styring af kampen.

Det er værd at kigge nærmere på. Der er tale om et vækstselskab med en lidt længere horisont. I november foretog de et opkøb i Tyskland og leverer blandt andet løsninger til BAE Systems. De er altså godt placeret i hjertet af den europæiske forsvarsindustri.

Noget, der adskiller dem fra finske selskaber, er, at de er rigtig gode til at sælge og har en salgsorienteret organisation.

Se her: https://mildef.com/

Måske er der andre, der har bemærket selskabet? De findes også med en lille vægt i WisdomTree’s nye European defence ETF.

15 Synes om

Jeg vil tilføje endnu en bemærkning her. Den svenske krone er en yderst billig valuta i øjeblikket, og man kan få virksomheder fra nabolandet med en lille valutarabat.

4 Synes om

Til interesserede. Væksten er stærk og kun lige begyndt. Rapport i dag:

Når disse ordrer kommer, sælger Mildef også:

1 Synes om

Vækker lige tråden i form af Q3/25, der blev offentliggjort i oktober :smiley:

image

image

image

1 Synes om