I dag, da kursen faldt med -20% fra morgenstunden (men kom sig hurtigt), begyndte jeg selvfølgelig at tvivle på mig selv og alt i denne verden. Alt ud, selv på hockeybanen, med det samme.
Med hensyn til Lohilo mangler der ikke negative makroøkonomiske vinkler.
Bearish:
- Finansiering bliver dyrere
- Specifikt skæres der ned på is og andre “ikke-kritiske” varer, når folk har færre penge
- Endnu værre, de dyreste is
- Elpriser og andre omkostninger forbliver kun højere og højere
Og jeg troede, at Lohilo snart ville gå konkurs og trykkede på salgsknappen. En tabsgivende virksomhed og denne makroverden: smerte.
Jeg læste derefter igen, hvorfor jeg oprindeligt investerede i Lohilo, og jeg ser stadig så meget potentiale (med disse aktievurderinger), at hvis Q3 er bare en smule lovende, vil jeg måske endda øge min position en smule. I den henseende ville det endda være godt, hvis værdien faldt, men nu ville der være brug for noget grønt fra en eller anden uge…
Bullish:
- Lohilo lykkes med sine effektivitets- og besparelsesforanstaltninger
- Prisstigninger får stadig de hooked kunder til at fortsætte med at købe mindst på samme måde
- Fortsætter med at tilføje (som de har til hensigt) virksomheder til porteføljen, og distribution + salgsaktiviteter vokser
- Dem, der allerede købte premium-is i år, er næppe så pressede, at de stopper (premium-produkter kan med lidt held endda i recessionstider bevare deres popularitet på grund af brandet, selvom det lyder ulogisk. Rige mennesker er rige.)
- Øget synlighed/distribution i Holland øger salget flot
- Elon Musk tweeter, at det er en god virksomhed (joke)
- Endelig kommer man ordentligt ind i Kina
Så liirum laarum og: