Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

Ja, som en intradag (lille bounce) ville jeg kigge efter et flush breakdown af 14, omkring 13,75-13,85. Ellers ville jeg ikke røre den, før vi ser et 1H trend change up. Hvis det fortsætter nedad, ville jeg ikke røre den i et stykke tid, da et breakdown af 4000 SP500-futuren kan trække vækstsektoren mere ned end de andre.

12 Synes om

Kunne man få lidt TA-indsigt i Nordea fra nogen? Fra både funda- og TA-siden virker det som en ret god case i øjeblikket, men vi banker snart på ATH-niveauer, og jeg overvejer, hvad man egentlig bør gøre med de nuværende positioner.

3 Synes om

Er der nogen, der har et indblik i Scanfils situation fra et TA-perspektiv? Tak :folded_hands:

1 Synes om

Næste i rækken til TA-gueruerne; synspunkter på Impala Platinum?

1 Synes om

Her igen. Har du et friskt syn på Golar? Rent fundamentalt ser det stadig godt ud, og jeg tror, der snart kommer nyheder (selvom vi selvfølgelig har ventet på disse nyheder et stykke tid), men teknisk set ser det derimod ikke så godt ud. Tak igen hvis du har lyst til at dele dit synspunkt!

2 Synes om

Monthly forsøger at bryde igennem tidligere års toppe. ATH er 12,95, men ligger langt tilbage i historien. Man kan næsten sige, at ATH er i spil, og så bør man ikke være alt for bange for, at stigningen fortsætter.

Weekly er kraftigt overbought, så en lille afkøling er naturlig. Bear volume er moderat, som det hører sig til i denne fase.

Der kan muligvis findes støtte næste gang ved daily MA20 på 11,5-niveauet. Det kunne være et godt sted at supplere.

13 Synes om

Stærkt ugentligt/månedligt run up, som ser ud til langsomt at tabe pusten. Bull flag fra fib 0,382-niveauet, hvis det holder (godt sted at supplere).

4 Synes om

Impala Platinum, på hvilken børs? Jeg kan ikke gennemskue, hvad primærmarkedet er, og jeg har ikke tid til at søge. LSE eller FWB? Skriv tickeren direkte, så det er nemt at finde det, du vil følge.

2 Synes om

Stigningen blev afbrudt, et godt forsøg var ellers i gang. Den faldt dog ind i en daglig downtrend, så der skal efterhånden ske et 1H trend change up, for at det nye HL 21.61 ikke kommer i fare.
De seneste 6 dage har været såkaldt choppy/rodede, da bevægelsen er blevet til en uklar konsolidering. Sandsynligvis påvirker det lange fald i naturgasprisen og søgningen efter en bund også dette via funda. Lige nu er det stadig helt sundt, hvis bare en 1H-vending indtraf. Fib 0.5-niveauet er 22.46, som blev brudt i dag, men prisen steg tilbage over det. Hvis vi falder under det (close), vil faldet sandsynligvis fortsætte.
POC 22.75

8 Synes om

LSE OS2J , tak fordi du gider lave disse!

2 Synes om

Er du sikker på, at denne LSE er hjemmebørsen? Det ser nemlig ud til, at der er meget lidt volumen. TV’s ticker henviser til en ADR, hvilket betyder, at hovedbørsen er et andet sted?

1 Synes om

Sydafrikansk firma, JSE er formentlig det primære handelssted.

1 Synes om

Hjemsted er altså JSE, som kejseren siger nedenfor. Jeg har ikke selv adgang til at handle direkte derfra, så vi må handle der, hvor vi kan få det.

Månedlig HS, men ikke den allerbedste på grund af den lave højre skulder. Men det er dog et advarselssignal, og den månedlige support er meget tæt på at blive brudt (aktiverer en månedlig nedtrend).

Weekly er mere en sidelæns konsolidering, bortset fra stigningen i starten af året. Det minder lidt om en dobbelt top. Jeg har markeret rangen.

Daily fortæller om et regnskab, som tydeligvis fik en dårlig modtagelse. En dag med stor bear-volumen bag os. 7% gab ned til den vigtige support, som ikke bør brydes. Jeg ville i hvert fald ikke selv købe op; afhængigt af eget gennemsnit (avg), ville jeg snarere overveje at træde ud og flytte den til overvågning. Den røde kurve er EMA12, som længe har fungeret som modstand. Som bull ville jeg holde øje med et brud, det vil sige en lukning (close) over den. Et tydeligt bull-signal og en købsmulighed på det tidspunkt.

Hvad laver virksomheden, og hvorfor interessen? Nå ja selvfølgelig, et mineselskab, Platinum antager jeg.

7 Synes om

Er der nogen, der har et teknisk syn på BHG Group? Er der nogen, der følger med og har lyst til at dele deres synspunkter?

2 Synes om

Tak! Ja, lige præcis den platin. I dag gennemgik de rigtigt nok det forgangne år. Jeg forventede selv noget værre. Der har været udfordringer, men efter min mening færre end hos SSW (SBSW). Men kurserne følges åbenbart ad.

Har vi set bunden i Enphase endnu?

Det ser godt ud på hourly, på daily bryder EMA21 snart EMA8, på weekly er der stadig arbejde forude.

På daily chartet var vi ret tæt på den nederste kant af den stigende kanal (rising channel).

6 Synes om

Månedlig på …

Ugentlig på …

Fra et TA-perspektiv ville jeg ikke røre den med en ildtang foreløbig, men jeg har fulgt med i fundamenterne og tråden. Ikke desto mindre er det bedre at være forsigtig, indtil den daglige EMA12 brydes, og vi ser et dagligt trendskifte og et 14-breakout.

11 Synes om

Hvordan ser Nokian Tyres ud i forhold til dette fald? Der er selvfølgelig ingen bund i sigte, når vi er under alle de støtteniveauer, der vist har været i årevis?

3 Synes om

Jeg ved ikke med bunden, men hvis man leder efter et lidt længere swing eller trade, så er weekly endnu ikke positiv. Den gule linje er et target på længere sigt for mit eget købssted eller overvejelserne herom.

Daily er nu ved ema26-modstanden og tæt på 218.62. Jeg ville snarere kigge efter en short her og derefter f.eks. en long over ema12. Hvis du leder efter et swing? Jeg ville ikke købe long før et dyk, da den jo ikke er billig ud fra fundamentalerne (funda) til denne pris.

6 Synes om