Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

TradingView har virkelig nogle sjove indikatorer, den fortæller endda, hvor kursen stiger til efter IHS.

9 Synes om

Beregner koppens dybde – men selv kigger jeg i princippet på, hvordan stigningen skrider frem. Der er i øvrigt ikke nogen reel pivot-modstand før under 32. Men man skal jo aldrig stole blindt på den slags.

6 Synes om

Voxturin dagsgraf:

Beklager det hurtige og dårlige mobil-screenshot. Kan der være noget h&s-agtigt i gære her? Kan det overhovedet dannes så hurtigt efter en bullish trend-reversal? Jeg har forstået det sådan, at der burde ligge en længerevarende opadgående trend forud? Tak for svarene på forhånd!

11 Synes om

Ville det være muligt at få nogens syn på, hvordan Gofore ser ud i øjeblikket fra et TA-perspektiv?

2 Synes om

Ja, man kan godt tolke det som sådan en – i bedste fald er en H&S på toppen af en lang opadgående trend, så tag det med et gran salt. Toppen af den højre skulder ville være på 0,39-niveauet.

13 Synes om

Månedlig konsolidering, som også ses på den ugentlige graf (weekly), der dog er i en optrend. Men i et større perspektiv viser den ugentlige graf en meget lang vandret bevægelse i et fast interval (range).
Den daglige graf (daily) har længe været i en optrend, men lavede et breakdown af støtteniveauet i fredags. Daglig konsolidering er sandsynlig. 2.2. har været en dag med høj bear-volumen.

Det generelle billede er sundt, men det ser ud til, at niveauet omkring 26 (26,45 var et forsøg i den retning) er svært at bryde. Når det sker, kan vi se en større opgangsfase.

10 Synes om

Hvad mener forumsets TA-troldmænd om tanken om, at Harvia lægger op til et golden cross? Daily SMA200 er stadig i en nedadgående tendens, og daily EMA50 er ved at indhente gabet. Kursen har været over daily SMA200 siden kvartalsregnskabet. Volumen er ganske vist ikke noget særligt.

(Som det sikkert fremgår af beskeden, er jeg ikke selv TA-ekspert, så skyd mig endelig ned, hvis det er helt ude i skoven. Er lang i Harvia og overvejer yderligere køb).

Står Kempower efterhånden over for en retracement? I dag blev et nyt fibo-niveau nået, og værdiansættelsen er ret stram. :thinking:
Jeg er selvfølgelig ikke nogen TA-ekspert, så det kan være, at jeg har tegnet denne fibo helt forkert. :sweat_smile:

6 Synes om

Hej til graf- og mønstertroldmændene her. Vikingehøvdingen klør sit filtrede skæg og tænker over Huhtamäkis situation. Konsensusprognoserne er kommet ud, og vi ligger en del under dem.

Der er nok noget makro-halløj omkring virksomheden og andet relateret til den generelle stemning. Og en eller anden mærkelig retningslinje om papkrus (ikke brugernavnet) og andre ting kom vist fra et sted i Bruxelles.

Men hvordan ser det ud fra en TA-vinkel?

@DayTraderXL @Lexus @SijoitusSeppo @T3r00 @anon34312866

Der er ikke travlt med svarene, konen og jeg kigger på disse kyllingeben og teblade imens.

4 Synes om

Lidt presset, vil jeg sige.

Trenden på dagsniveau er nedadgående.
På ugeniveau er den foregående bund ved 32,00 € væsentlig – og der ligger en lavere top bagved. Hvis kursen falder under støtteniveauet på 32,00 €, kan faldet tiltage. Der er dog håb, så længe det niveau holder. Den danner spidsen af en trekant, så i hvilken retning vil den bryde ud?

Selvom i går var en dag med stigning, formåede den ikke rigtig at udfordre de korte gennemsnit, så jeg solgte selv de aktier, jeg havde købt efter regnskabet, til omkring kostpris. Nu holder jeg selv øje med situationen. Fundamentet virker stærkt, men fra et teknisk perspektiv er der ingen styrke – i hvert fald ikke endnu.

Edit: Og mens jeg skriver dette, viser den meget korte trend en smule styrke.

8 Synes om

Hvad tænker I om Witted, kan man få en vurdering? Det er selvfølgelig en aktie med lav volumen, så den er måske lidt volatil, men den har haft lidt af en nedtur på det seneste. Hvor ligger støtteniveauerne, hvis der overhovedet er nogen?

Er der mon nogen, der har nogle TA-analyser af Tesla i støbeskeen?

Hvis jeg fortsætter med en lidt længere tidshorisont, er billedet ret tydeligt, nemlig en langsigtet EQ, tightening range. Dette er en konsekvens af det lange fald i slutningen af 2021 og den tilsvarende stigning i 2022 – efter disse store bevægelser søges et mere stabilt prisniveau gennem en ny balancering.
En EQ kan altid bryde ud i begge retninger; i øjeblikket befinder vi os i den nedre del, så presset ligger dér. Som @Lexus kommenterede, er 32 et vigtigt støtteniveau på kort sigt.

12 Synes om

Falling knife, der er ingen støtteniveauer, når der sættes nye ATL. Det næste at holde øje med er efter min mening omkring 3,5, hvor vi er daily oversold (jeg har markeret linjen i øjeblikket).

5 Synes om

Tesla double top i øjeblikket, kan selvfølgelig stadig lave et breakout i dag. Daily overbought i lang tid, så jeg kigger i hvert fald selv efter svaghed og en short-mulighed. Weekly ema12 er markeret med en alarm, hvilket ville være et godt target. Næste modstand 237,4, hvis vi fortsætter opad.

12 Synes om

For i dag ser det ud til, at der ikke kommer et breakout. Tesla er faldet omkring -1 % fra dagens top og ser ud til at søge en lille konsolidering på de nuværende niveauer. Måske er dampen langsomt ved at slippe op.

2 Synes om

Nasdaq er dog stadig stærk, ligesom stort set alle megatech-selskaber. Jeg forsøger ikke selv at finde toppe eller bunde i mine trades. Jeg venter i ro og mag på mindst en 15 minutters downtrend for Teslas vedkommende, helst 1H (daily lower high-bekræftelse). Når/hvis faldet starter, rækker det normalt langt nok ned til, at R&R er tilstrækkelig.

7 Synes om

Hvordan ser Oatly ud fra de professionelles perspektiv? Ville en stigning mon begynde, hvis de glidende gennemsnit på 20 og 50 bliver brudt?

Jeg har selv kigget på, at der findes støtte ved 2.05, og modstandene vil være EMA200 samt 3.24-niveauet, som tidligere har fungeret som støtte.

Den sivede svagt ned mod de to, hvor den stadig klamrer sig fast, så ved et brud på 2,0 kan man godt droppe papirerne og kigge på dem igen senere. Hvis den holder eller stiger over igen, møder den et større loft ved 3,50.

2 Synes om

PLUG ser desværre ud til at bryde det pågældende niveau i dag. Lad os se Fed-referatet (Fed minutes) an, men vi er lige på kanten.

7 Synes om