Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

Mon der er dannet et bull flag for Plug på dags-candles?

6 Synes om

Hvordan ser Wärre og Metso ud fra et TA-perspektiv?

PLUG: Der blev ganske rigtigt lavet en daglig nedadgående trend, som udviklede sig til et ugentligt bull flag. Den banker nu på LH 18.13-niveauet, med 18.26 lige bagved. Jeg havde selv håbet på, at den ville have lavet en ugentlig iHS (omvendt hoved-skulder), men hvis den stiger direkte herfra, er det ikke længere aktuelt. “Helt sikkert”, hvis markedet stiger, følger PLUG med. :star_struck:

22 Synes om

Hvordan ser panelet på Evolutions fremmarch fra et TA-perspektiv? Toppene fra januar 2022 banker på!

8 Synes om

@DayTraderXL Hvordan ser Voxtur ud nu efter et ”lille” pullback fra et TA-perspektiv? Er der sket ændringer i forhold til sidst?
Tak og god weekend til alle andre også!

16 Synes om

En virksomhed, som indtil videre er baseret på løfter om fremtidig mammon, er volatil. Men jeg forstår bekymringen. Hvis det fib 0,5-niveau ikke holder, begynder vi at træde vande igen. Det kan betale sig at kigge på denne aktie én gang om ugen om søndagen før sporten, så det kun er søndag nat, der bliver ødelagt.
De gode nyheder er, at der på nuværende tidspunkt stadig er et weekly bull flag. Men nyhederne om det amerikanske parcelhusmarked lød ikke særlig godt, baseret på hvad jeg selv hørte i denne uge.

29 Synes om

Her sidder en SoFi-ejer og er lidt i vildrede over de næste skridt. Hensigten er at købe markant mere, men mon det sker igen, at en hurtig stigning bliver solgt ned? Q4 og hele 2022 var meget positive, og toget bevæger sig meget målrettet mod lønsomhed (i løbet af dette år burde det første overskudsgivende kvartal komme).

Nu er tanken at lægge 1/3 ind i starten af ugen uanset hvad, og derefter kigge efter et intuitivt niveau for de resterende to dele, f.eks. novembers top omkring 6-tallet. Nu kan det selvfølgelig være anderledes end før, da markedet ser ud til at være vendt, og selve virksomheden har leveret rigtig gode data. Stigningen kan altså fortsætte med strømmen.

Jeg forstår mig ikke selv meget på TA, men jeg værdsætter jeres eksperters analyser og ville være taknemmelig for at høre jeres syn på SoFis situation, f.eks. hvilke støtteniveauer man bør holde øje med.

2 Synes om

Weekly er efter min mening den klareste til at give et billede af nuet. Starten af årets vilde stigning er ved at køle af, hvilket ikke er så mærkeligt. Et HL til fib 382-niveauet ville stadig være yderst sundt og muliggøre et weekly bull flag.
Næste modstand er 8,52, hvor også yearly std pivot P ligger. Derefter 10,57. Volume POC dannet siden starten af 2022 er omkring 6, og fra bundene i oktober 5,67.
De største drivere for stigningen har sandsynligvis været et højt short-niveau, det WSB-orkestrerede short squeeze og faldende PCE. Hvad mener du gør SoFi til en førsteklasses fintech?

2 Synes om

Mange tak!
Helt kort: SoFi har allerede banklicens, ledelsens baggrund samt selvfølgelig en track record, som ganske vist er kort, men efter min mening ret overbevisende.

Her kan du finde nogle gode argumenter, hvis du orker at lytte til de første ca. 14 minutter.

SoFi har også sin egen tråd, som er værd at tjekke ud, hvis du ikke allerede kender den.

2 Synes om

Hvad mener @DayTraderXL om dette, og følger du selv dollarens bevægelser? Man skulle tro, det er en ret væsentlig ting for retningen på de amerikanske aktier.

Og link
https://mobile.twitter.com/MichaelMOTTCM/with_replies

4 Synes om

Jeg lagde tidligere et chart op i TA-tråden af en falling wedge, jeg havde tegnet, som forudså dette. Dette har stor betydning, HVIS retningen fortsætter opad. Næste modstand er 105.631
Effekten bør også ses i f.eks. US10Y som en rentestigning.

4 Synes om

NEL har haft en god stigning, fra ca. 10 nkr. til 18 nkr. Den er på sit højeste niveau inden for det seneste år og ligger over de glidende gennemsnit.

Med TA i tankerne, er der så noget, der holder rejsen opad tilbage nu, og i så fald, hvor kunne der være modstandsniveauer i sigte, 25-30 nkr.? Eller er der et muligt tilbagefald i sigte.

Flot stigning. Næste modstand venter i 20.00-området, og den skal vi igennem. Selv over det niveau er der lagt op til en urolig tur, men TV viser, at regnskabet nærmer sig, og med dets kraft går det så enten op eller ned, hvis vi er tæt på niveauerne.

1 Synes om

I går var TSLA en af de stærkeste tech-aktier, så man bør indtil videre være forsigtig med shorts. Et 1H trendskifte (ned) ville være ideelt, således at en LH blev dannet under gårdsdagens high på 214. Stop over det.
Jeg gætter på, at en massiv mængde shorters venter på muligheden. @Lokis

12 Synes om

Tak for indblikket! Her er også en af de Tesla-bjørne (kortsigtet værdiansættelse), der lurer på en mulighed.

3 Synes om

Nogle synspunkter på Plug Power? Den siver dag for dag.

1 Synes om

Det ser skidt ud i mine grafer. Der kom aldrig et købssignal på Weekly, på Daily sker der muligvis igen en EMA8/15-inversion (lyserød og gul linje på mit billede) i den forkerte retning (afhængigt af dagens lukning), og Hourly er katastrofal. Det er en lang ventetid, før Plug begynder at tjene penge.

Edit: Det må vise sig, om det næste fald bliver en LL (under $12) eller en HL.

9 Synes om

Hvis der kommer lidt under 15 lys dér, kunne der så ikke dannes en flot IHS, og så mod månen.

5 Synes om

Ja, så sådan kan det også gå.

7 Synes om

Ja, ugentlig iHS lever stadig, men det er et tidsmæssigt langsomt mønster. 14,33 bør ikke brydes, i hvert fald ikke væsentligt.

11 Synes om