@everlaastia PLUG er stadig en falling knife. 50% linjen er på 13.59, og under den befinder vi os i et weekly bear flag.
Daily afsluttede i går HL-stigningen, nu må vi følge med i, om vi bliver i en 1H up trend, eller om den brydes, og vi som minimum begynder at konsolidere. Dannelsen af en LH ved 13.03 er i den forstand svag, at der er begrænset plads til en HL for at forblive bullish. Bull-volumen mangler, så det taler også til fordel for bears indtil videre. Dette hurtigt.
Nu hvor Evo er i grønt dag efter dag, hvordan ser stigningen så ud fra et TA-perspektiv? Skal vi snart have en puster igen, eller er det ‘never stop the madness’?
Ret stærkt momentum for Plug fortsat, men kun for stadig at være i en nedadgående trend?
Weekly ema12 (15.11 i øjeblikket) ville være et ideelt vendepunkt, dvs. dannelsen af en LH på det niveau.
Daily er præcis som bullerne håbede på indtil videre. LH steg allerede over 50% retracement-niveauet, som jeg tidligere markerede den grænse. Nu handler det kun om, hvordan markedet udvikler sig, da Growth-sektoren er følsom over for den generelle udvikling. Området omkring daily gap’et er velegnet til dannelsen af en HL, så det ser godt ud indtil videre.
Mon tro om der sker noget her, ugentlige grafer her, den viste vist dagsniveauet i stedet: https://www.marketscreener.com/quote/stock/ROVIO-ENTERTAINMENT-OYJ-37980118/charts/
RSI er neutral på ugentlig og månedlig basis: https://www.investing.com/equities/rovio-entertainment-technical
For mig siger Investings TA ikke noget, så jeg tager dem slet ikke i betragtning.
Men hvis jeg selv kigger på det, så fortæller de faldende ugentlige volumener siden november, at alt er stilnet af i afventning på noget. Weekly tight range, hvis udbrud man må vente på.
Tak for analysen @DayTraderXL, jeg forventer heller ikke ligefrem nogen mirakler her rent fundamentalt. Det ser ud til, at den handles ret fint i din boks i øjeblikket.
Det er i sig selv logisk, at markedet ønsker yderligere information fra Rovios årsregnskabsmeddelelse og guidance for i år, Q4-resultatet offentliggøres den 9.2.
Jeg fik et godt forslag privat om, at man i denne tråd i hvert indlæg nævner, hvilket firma der tales om. Dette hjælper blandt andet med, at man ikke behøver at rulle tråden frem og tilbage i visse tilfælde.
I de fleste er det selvfølgelig allerede nævnt eller synligt.
Denne tråd er virkelig værdifuld for mange, og det er fantastisk, at veteranerne hjælper til, og at folk stiller gode spørgsmål til dem.
Så blot et lille ønske om, at der i hvert indlæg er en nævnelse af det selskab eller det investeringsobjekt, der tales om. Dette er ikke en klage, men blot en anmodning til alle i tråden. En tråd af høj kvalitet.
Tak for denne tråd, især til de aktive medlemmer i tråden!

I øverste venstre hjørne af disse billeder står virksomhedernes navn.
Hvad med Fortum? I midten af december skete der en vending her ved 14,30-14,40. Vil dette niveau holde også nu?
Golar bliver ved med at sive. Er der et støtteniveau tæt på kursen? Jeg tænker bare på, hvor langt ned den mon kan falde. Ud fra fundamentale forhold forstår jeg stadig ikke dette fald, måske får manglen på nye ordrer/nyheder de utålmodige til at sælge…
Her ses de vigtigste støtteniveauer indtil videre. Falling wedge, daily ema12 som modstand indtil videre.
Skalering af køb, hvis man overvejer det.
- edit: sry, den røde var faktisk ema8 for dette aktiv hos mig.
@Wallet_Nahlroos
Slet ikke et typisk daily chart. Monthly viser, at en LH er dannet, og der ledes efter en HL. Weekly consolidation, og på daily kan man se, hvordan 39-40-området er blevet et stærkt modstandsområde. Dette kulminerede d. 9.1. (mon tro om der kom noget insider-information til nogen i weekenden?), hvor salget startede, hvilket kulminerede d. 11.1. (største bear-volumen-dag siden 11/2021). Salget fortsatte stadig d. 12.1.
Jeg passer selv på i disse situationer, hvor der har været et stort salgspres. Det tyder på en nyhed, der ulmer, medmindre den allerede er blevet offentlig? 31.28 er det næste støtteniveau.
- selv ville jeg have ventet i ro og mag, indtil 1H vender til en uptrend.
Hvad mener en, der er klogere, om følgende. @DayTraderXL . Det drejer sig om @ORGN .
Jeg mener, der kunne være en Wyckoff-formation under dannelse?
Fase C?
Jeg må starte med at sige, at jeg ikke er Wyckoff-bruger. I mit eget trading-community støder man af og til på det, så det er helt sikkert et mønster, der er værd at overveje. For mig er det for komplekst og langstrakt til, at jeg anser det for pålideligt som en selvstændig helhed. Jeg ville nok selv bruge det som en del af en større helhed. Hvis jeg skal kommentere på Wyckoff, så kom de opadgående bølger efter bunden af den første faldende bølge (5.12) til kort i den anden bølge, da den ikke oversteg niveauet for det første lower high (8.10) (LH var 8.05). Her kommer vi med det samme ind på, om det har nogen betydning? På et generelt niveau kan man dog se lignende træk her, men skæbnen for det nuværende lower low er stadig uafklaret – som man kan se i Wyckoff, ville en trend change være påkrævet for at bekræfte det. Selv ser jeg på det som weekly
Daily nærmer sig en double top (5.94 og 5.95), så nu kommer den i spil. Stiger den direkte forbi, eller laver den et lower high inden da (mest sandsynligt)? Dannelsen af et LH på disse niveauer ville gøre det muligt at følge dannelsen af et higher low, og dannelsen af et bull flag omkring niveau 5 ville give bulls mulighed for at lave en daily trend change. Her ville der efter min mening være en god købsmulighed, og man kunne så overveje et stop under det HL, der opstår (4.18 vil sandsynligvis være for langt væk).
Dette blot hurtigt.
Fredag kommer Ericssons kvartalsregnskab, og konsensus på forummet ser ud til at være, at det vil få kursen til at bevæge sig nedad. Der kan findes en form for bund længere tilbage, men er det et niveau, hvorfra kursen vender op, eller er der grund til at antage, at rejsen vil fortsætte nedad derfra? Hvis målet er at købe Ericsson til bundpris på fredag, hvilket niveau bør man så forsøge at ramme?
Kunne man mon få @DayTraderXL’s TA-synspunkt på $TROW? ![]()
Ugentlig konsolidering. Trendskifte ville bekræfte en månedlig higher low på 93.53. Inden for KC, over ugentlig MA20. Jeg markerede to ugentlige bars med usædvanlig stor volumen (lodrette linjer).
Daglig range på billedet (vandrette linjer). Et breakout fra den øvre kant ville bekræfte et dagligt trendskifte. Dette ville i den forstand være et godt sted at købe, da 107.19 giver et godt SL-sted. Set fra bunden i oktober er volume POC 109.75 (ofte et vigtigt niveau at holde, når man søger en stigning).
Et nyt bekendtskab for mig, man finder altid nye selskaber, selv på dette stadie. Det ser ud til at give 4 % i udbytte, hvad skyldes interessen for denne?
Jeg lægger egentlig ikke selv mærke til disse softwaregenererede indikatorer, men da jeg kiggede på TV, så indikatorerne ud til at være på Buy-siden på daily/weekly-niveau.
Og jeg har egentlig ingen ændringer til min tidligere kommentar. Kursen bevæger sig opad mod det næste modstandsområde 6,25-6,5, og så længe daily er i en uptrend, er der ingen trusler mod en ændring af dette synligt via TA.