Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

Ja, hvor stor betydning har ældre støtteniveauer overhovedet i et selskab som Embracer, hvor der relativt ofte kan forekomme betydelig udvanding?

Hvad siger de kloge? Nemmeste short-mulighed nogensinde? Euro Stoxx 50 og DAX har også en lignende kurve.

RSI er oversolgt og vender, MACD vender. Der er også et cross i begge.

8 Synes om

Er der et frisk syn på Golar? Ud fra det fundamentale har jeg svært ved at forstå kursens fortsatte fald, men teknisk set gør jeg. Det kan selvfølgelig være, at mit synspunkt er forkert… teknisk set ser der vel ikke ud til at være en vending i sigte? En nyhed om en ordre eller et andet positivt signal vil selvfølgelig ændre situationen hurtigt.

1 Synes om

At det siver nedad, er relativt. Hvis man ser på det månedlige chart, ser det ret stærkt ud.
Ugentlig konsolidering er i gang og har dannet en EQ.

Daily er naturligvis svagt, og weekly support på 22,81 må ikke blive brudt. Jeg ville afvente et 1H trendskifte, som ville bekræfte en daily higher low. Hvis du venter på at øge din position. Jeg har selv fulgt situationen fra dette perspektiv.

9 Synes om

Er dette billede Bullish eller Bearish, og hvorfor? Udgangspunktet er, at interessen er på lang sigt.

Jeg vil bede TA-troldmænd som @DayTraderXL om at kaste noget viden og/eller en mening min vej, tak.

Det drejer sig altså om Ehang og måneds-candles. Volumen har været rigtig høj i nogle dage, men… hvordan ser det overordnede billede ud?

7 Synes om

Monthly er meget bearish, et fald på omkring 70 % fra toppen og i praksis en double top. Men her er grunden til, at man altid skal åbne dette i mindre timeframes for at se, hvad der er sket i løbet af den måned.
Daily fortæller jo, at der blev lavet et trend change (up), men prisen sivede tilbage til support. Hvis støtteniveauet holder, og den næste dag byder på stigning, kan man forvente konsolidering, hvilket er helt naturligt efter så voldsomt et ryk opad. Stigningen skete over to dage, så årsagen er sandsynligvis i høj grad et short squeeze, så det betyder, at man bør være meget forsigtig med yderligere opkøb fremover.
Bears kan bare trække vejret og angribe på ny.
Daily antyder, at bunden er ved at blive fundet, men efter så langt et fald kan man selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed. Jeg synes dog, at daily er ret positiv.

16 Synes om

Hvordan ser Tesla ud i de mere erfarnes øjne? Gårsdagens udvikling så virkelig elendig ud, og den lukkede tæt på dagens bund på 150,23 . Ugentlig MA200 163,82 og månedlig MA50 155,19 $.
Desuden tegnede Lepikkö sådan en fib i tradersclub, som vi allerede er brudt ret tydeligt igennem.

RSI 4h 22,7; 1d 28,6; 1w 32,1
Kunne vi få et bounce heromkring, eller hvor ser I det næste støtteniveau være?

Har du @anon34312866 et synspunkt på emnet?

2 Synes om

Oktober 2020, omkring 140 derfra ±5 USD. Det var lidt af en mavefornemmelse, men det er der, jeg køber, hvis jeg køber.

Jeg solgte allerede den ene Tesla-long med et lille tab, da den begyndte at sive.

1 Synes om

Burde man ikke spørge @anon34312866?

4 Synes om

Interessant situation. Jeg overvejer, om jeg skulle tage en entry ved det glidende gennemsnit på 200, men den H&S-formation skræmmer mig lidt. Er det en tydelig H&S efter de professionelles mening? Selvfølgelig hvis man sætter et stramt stop. Tidligere er lysets væge dog smuttet under, selvom det i sidste ende har været en form for støtteniveau.

Nogle siger, at en HS skal være på toppen og en IHS i bunden, for at det betyder noget. Andre siger, at de også kan opstå midt i en trend. Jeg tilhører selv den første gruppe, men selv hvis den HS dér var gyldig, så skulle den læses som en fortsættelsesformation, hvilket betyder, at den nedadgående trend burde fortsætte ifølge den. Hvis min holdning derimod er rigtig, så er der ikke tale om en betydningsfuld HS-formation, og derfor kan man ikke trade ud fra den. Så under alle omstændigheder et usikkert entry-punkt baseret på det.

Dog er der det der lille støtteniveau sammen med det glidende gennemsnit, så der har nok været dårligere købssteder gennem tiderne.

1 Synes om

Tak. Ja, jeg tænkte på et købssted baseret på det 200-dages glidende gennemsnit. Jeg begyndte derefter at overveje den H&S, men det er godt at vide lidt mere om den også.

@Mifalt kan du flytte spørgsmålet herover

Jeg ser ikke rigtig andet for PLUG end en weekly falling wedge. Den kan give et bounce, hvis den nedre kant brydes, men kun hvis gennembruddet bliver et kortvarigt break. På weekly-niveau fortæller det ofte, at bears har udspillet deres kort, og bulls får muligheden for en stigning.
MA200 er dårlig for en vækstvirksomhed som denne, der er steget i løbet af de seneste par år – ligesom for så mange andre. PLUG er en falling knife ligesom så mange andre aktier i growth-sektoren.
Spred dine køb over tid og/eller vent på et daily trend change. Kurserne fra 2020 er i vid udstrækning forældede, da selskabet har ændret sig så meget siden da. Jeg finder i hvert fald ikke selv nogen støtte i dem længere. Dette var lige en hurtig vurdering.

24 Synes om

@DayTraderXL, kan du give din vurdering af Jinkosolar? De sidste to år er gået op/ned med store udsving, og nu ser det i mine øjne ud til at være en købsmulighed igen.

6 Synes om

Månedlig/ugentlig opadgående trend, daglig nedadgående trend. Godt udgangspunkt for køb, så længe daily finder en HL og laver en 1H opadgående trend. Vi er dog nu faldet tæt på ugentlig support, så vi er “lige på vippen” i det perspektiv. Fast overvågningsemne for mig; ikke i en lang position endnu, men har ventet længe på en købsmulighed.
Jeg ville ikke stresse før et tydeligt retningsskifte på 1H/4H/1D. Kina-fænomenet er en belastning, ellers branchens tekniske leder IMO. Bemærk Kinas førerposition inden for ædelmetaller! = stor fordel.

14 Synes om

Hvad mener forummets kloge hoveder om Betsson? Den nærmer sig 87 SEK, som har fungeret som modstandsniveau flere gange. Den relative styrke har været fremragende i 2022 sammenlignet med resten af markedet. Kursen er interessant nok blevet liggende mellem 50SMA og 87 SEK.

2 Synes om

Man kan godt se en C&H (Cup and Handle) tage form her, selvom vi ikke befinder os på toppen af en ATH-stigning.
Det nuværende prisniveau er en stærk modstand; monthly har banket mod det i fire måneder i træk, og i baggrunden ligger det tidligere niveau på 89,30. Aktien har været lidt af en “hvert andet år”-performer – 2019 ned, 2020 op, 2021 ned og nu 2022 op. Er det tid til et fald? :face_with_peeking_eye:

Sammenligning af den relative styrke i forhold til det generelle marked giver ikke fuld berettigelse. Hvilke peers findes der for denne aktie, så jeg kan se på det fra det perspektiv?

2 Synes om

Den mest direkte peer er Kindred Group, som i 2022 praktisk talt var flad. Et lignende ryk på +30 % fra oktober til i dag, præcis som hos Betsson.

For nordiske gambling-investorer er Evolution en anden konkret peer. År 2022 -21 %. Har Evo meget mere modvind end de andre?

3 Synes om

Slutningen af året gik dårligere

Det samme gælder for denne

Hvad angår sidste år, har Betsson været stærk. Det ville selvfølgelig være interessant at sammenligne med hele markedet.
Men fra et TA-perspektiv skal den som det næste kunne bryde modstandsområdet på 86-89. Derefter er der god plads til en stigning, en ret interessant sag.

5 Synes om

Hvordan ser EVO ud i TA-guruernes øjne?
Er der belæg for at den stikker af, eller skal vi hente ny fart omkring de 1.000 igen?

1 Synes om