Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

Hvordan ser Harvia egentlig ud i øjeblikket fra et TA-perspektiv?

2 Synes om

Nogle bud på Mind Technology? Den siver en del nedad, er der et støtteniveau på vej, og hvor ligger det?

Umiddelbart kunne man tro, at konkurs venter; den store bear-volumen i de sidste fire dage vækker opsigt. Positivt set en daily desc wedge, men det er en ret trøstesløs case.
Hvad laver de, hvorfor er den i denne tilstand? Er du med?

• der er altså ingen støtteniveauer, den handler i all-time-low
10 Synes om

Jeg må indrømme, at jeg er med i den her på grund af FOMO. Jeg har ingen anelse om, hvad firmaet laver, og jeg er helt på bar bund med det her :smiley: Jeg føler virkelig, at jeg bliver nødt til at acceptere tabet og sælge ud nu. Så den raketter sikkert lige om lidt.. Tak til dig, fordi du gad svare :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Du bør lære altid at definere dit maksimale tab på forhånd via et stop-loss. Lad være med at ændre dit stop-loss senere hen. Hvis du har hængt på længe og har accepteret tabsbeløbet, kan du altid prøve at blive hængende ved at sætte et stop-loss under dagens low. Hvis det bliver ramt, er sagen klar. Ellers har du stadig en chance, hvis der findes en redning for dette firma. Det er værd at grave i baggrunden, hvis du fortsætter handlen. Det kan jo være, at der allerede er skrevet diverse beslutningsdokumenter, og man bare venter på den sidste godkendelse. Dette er jo en penny stock, og det alene skaber pres fra SEC’s side.

7 Synes om

Jeg blev nødt til at tage et hurtigt kig på dette. MIND ser ud til at have tre kvartalers henstand til at betale de bagudstående udbytter på de præfererede MINDP-aktier (kursen er nu 6,5 , udbytte 0,563 /aktie), ellers får aktionærerne lov til at udpege to medlemmer til bestyrelsen. I januar er der vist allerede tre udbyttebetalinger i restance, og der er sidst udbetalt udbytte den 13. april 2022. I teksten nedenfor forsikrer den administrerende direktør om, at der er ordrer på vej, men det ville de fleste direktører nok sige, hvis der er den mindste chance for, at det sker. Ordrebeholdningen (backlog) er ifølge teksten på 19,3 millioner i september-regnskabet, tabet pr. aktie faldt til 0,20 /aktie, og omsætningen steg med +28 % til 8,7 millioner fra det foregående kvartal. Markedsværdien (market cap) er på 7,8 millioner . Det virker som en meget risikabel handel/investering, og aktien har et stort spænd (spread) med lav volumen, men hvis investeringerne i energisektoren af en eller anden grund begynder at tage fart, kan firmaet måske overleve. Der ser ud til at være kommet et par ordrer.

"THE WOODLANDS, Texas, 12. sep. 2022 /PRNewswire/ – MIND Technology, Inc. (NASDAQ: MIND) (“MIND” eller “Selskabet”) offentliggjorde i dag de økonomiske resultater for andet kvartal af regnskabsåret 2023, der sluttede den 31. juli 2022.

Omsætningen fra salg af Marine Technology Products i andet kvartal af regnskabsåret 2023 udgjorde 8,7 millioner , en stigning på 28 % sammenlignet med 6,8 millioner i andet kvartal af regnskabsåret 2022. Selskabet rapporterede et nettotab fra fortsættende aktiviteter for andet kvartal af regnskabsåret 2023 på cirka 1,8 millioner sammenlignet med et nettotab på 2,7 millioner i andet kvartal af regnskabsåret 2022. Nettotabet fra fortsættende aktiviteter henført til de almindelige aktionærer i andet kvartal af regnskabsåret 2023 udgjorde 0,20 pr. aktie sammenlignet med et nettotab på 0,25 pr. aktie i andet kvartal af regnskabsåret 2022.

Justeret EBITDA fra fortsættende aktiviteter for andet kvartal af regnskabsåret 2023 var et tab på 1,0 million sammenlignet med et tab på 1,8 millioner i andet kvartal af regnskabsåret 2022. Justeret EBITDA fra fortsættende aktiviteter, som er et ikke-GAAP-nøgletal, er defineret og afstemt med det rapporterede nettotab fra fortsættende aktiviteter og likvider fra driftsaktivitet i de tilhørende finansielle tabeller. Dette er de mest direkte sammenlignelige finansielle måltal beregnet og præsenteret i overensstemmelse med de generelt accepterede regnskabsprincipper i USA (US GAAP).

Ordrebeholdningen for Marine Technology Products pr. 31. juli 2022 var på cirka 19,3 millioner sammenlignet med 13,4 millioner pr. 30. april 2022 og 11,7 millioner $ pr. 31. juli 2021.

Rob Capps, MIND’s præsident og administrerende direktør, udtalte: "Vi var tilfredse med vores resultater for andet kvartal, hvor omsætningen var 28 % højere end i andet kvartal sidste år. Denne omsætning var i overensstemmelse med vores forventninger og var sammenlignelig med vores omsætning i første kvartal på cirka 9,1 millioner $. Vi føler, at det højere omsætningsniveau, vi har genereret i første halvår af i år, er en indikation af vores løbende omsætningspotentiale. Som vi tidligere har drøftet, ser vi robust interesse, forbedret kundeoptimisme, øget ordreflow og ordrebeholdning. Baseret på disse faktorer forventer vi, at omsætningen i andet halvår af regnskabsåret 2023 vil overstige omsætningen i første halvår.

"På trods af en lidt lavere omsætning i andet kvartal sammenlignet med det første forbedredes vores driftstab til cirka 1,6 millioner sammenlignet med cirka 2,5 millioner i det foregående kvartal. Vi så forbedrede bruttomarginaler, lavere salgs-, administrations- og generelle omkostninger samt lavere forsknings- og udviklingsomkostninger.

"Vi er fortsat opmuntret af de underliggende markedsforhold omkring vores forretning. De vedvarende globale energipriser, vi ser, fortsætter med at drive øget aktivitet blandt vores marine seismiske og efterforskningskunder, hvilket fremgår af den seneste og afventende ordreaktivitet. Ud over den faste ordrebeholdning oplever vi betydelige forespørgsler fra vores efterforsknings- og undersøgelseskunder, især vedrørende kildekontrolenheder og højopløselige seismiske streamer-systemer. På grund af leveringstider for visse komponenter opfordrer vi kunderne til at afgive ordrer til levering i regnskabsåret 2024 så tidligt som muligt for at sikre en passende plads i vores produktionskø. Vi mener, at nogle af vores seneste ordrer på ekkolodssystemer er direkte forbundet med det nuværende geopolitiske klima, nemlig sikkerhedsbekymringerne i Europa. Selvom vi er tilfredse med disse ordrer og de forespørgselsniveauer, vi har set til dato, er vi fortsat fokuserede på fortsat at udnytte vores voksende produktudbud til at drage fordel af mulighederne i dette forbedrede marked.

“Når vi ser frem mod andet halvår, forventer vi forbedrede resultater sammenlignet med første halvår. Selvom timingen af ordrer fortsat varierer, hvilket kan resultere i et sekventielt fald i tredje kvartal, forventer vi mere end at kompensere for det i fjerde kvartal. I betragtning af den nuværende status for vores ordrebeholdning og forventede leverancer inden årets udgang forventer vi at generere en betydeligt højere omsætning og et positivt resultat fra fortsættende aktiviteter i fjerde kvartal,” afsluttede Capps."

5 Synes om

Jeg kiggede også selv lidt på selskabets oplysninger – forretningen har jo ingen kobling til energisektoren, men er derimod en nichevirksomhed inden for teknologi (hovedsageligt undersøisk sonarteknologi, med forbindelser til flåden (Navy)).
Som man kunne gætte, er der en compliance-trussel fra SEC’s side (mener den blev givet 28.7.). Ved at gennemse SEC-indberetningerne (SEC listings) får man et ret godt indblik i selskabets seneste begivenheder. Der er rapporteret om en likviditetsrisiko, og kassen har været meget lille i hvert fald de seneste to kvartaler. Der er forholdsvis mange tilgodehavender fra salg, så selskabet balancerer på en knivsæg fra kvartal til kvartal i øjeblikket. De fik solgt MINDP-aktier i en rettet emission for et år siden; måske er situationen først derefter gået fra skidt til rigtig skidt.

• edit: @Thiebault Gode pointer, de findes helt sikkert blandt kunderne. Der var endda en indirekte henvisning til krigen i Ukraine eller gasrørledningen i forhold til mulige nye forretningsudsigter. Mon deres sonarer er i brug
5 Synes om

Helt rigtigt, og firmaet opererer faktisk i en niche inden for forsknings- og kortlægningsbranchen, eller rettere sagt, de sælger udstyr og ekkolod til forskellige forskningsformål til virksomheder, der udfører kortlægning, samt til forsvaret. Den seneste ordre på ekkolod så ud til at komme fra den amerikanske flåde (US Navy). Den hurtige konklusion vedrørende potentielle investeringer i energisektoren blev derfor overbetonet unødigt. Den var baseret på nedenstående kvartalskommentar samt materiale fra hjemmesiden, hvor virksomhedens udstyr også anvendes til efterforskning af undersøiske olieforekomster, undersøiske bundundersøgelser til vindmølleparker samt offshore- og pipeline-kortlægning.

“Efterforskning er en del af upstream-segmentet i olie- og gasindustrien, som omfatter forretningens søge- og efterforskningsfaser. Efterforskning er en af de tidligste dele af olie- og gasproduktionsprocessen. Der udføres undersøgelser for at hjælpe med at identificere de områder, der har det største potentiale for at indeholde disse ressourcer.”

Fra årsrapporten:

Den hurtige følgeslutning var, at kunderne i energisektoren (udover den amerikanske flåde, naturligvis) sandsynligvis har de dybeste lommer, hvis nye projekter som vindmølleparker, olieboreplatforme og rørledninger er under planlægning, forudsat at Mind Technologys ekkolod og teknologi overhovedet anvendes i disse kortlægninger. Ekkolod-branchen og virksomheden er ikke nærmere bekendt for mig, og dette her røg vist lidt for meget uden for trådens emne.

4 Synes om

FLNG viser på dagsgrafen et forsigtigt udbrud fra 300 - 350-kanalen. Ser TA-troldmændene nogle andre bull-indikatorer her?

1 Synes om

Parabolsk udviklingskurve på monthly.

Risiko for weekly double top, MA20 har længe set ud til at være et godt støtteniveau.

Daily har bevæget sig sidelæns i et relativt regelmæssigt range i lang tid. Det er tydeligt, at 358,6 har fungeret som modstand for denne bevægelse, og 300 i bunden af ranget. Det er kun et spørgsmål om tid, før ranget brydes til en af siderne. Regnskabet nærmer sig. Altså ingen flags.

5 Synes om

Hvad tænker forummet’s TA-eksperter om dette?

twitter.com

orvack

@orvack

:bullseye:Target nået. Voxtur Analytics Corp. $VXTR.v twitter.com/orvack/status/… https://twitter.com/orvack/status/1589745638383689730/photo/1

orvack @orvack

Voxtur Analytics Corp. $VXTR.v :red_circle::red_circle::red_circle: https://twitter.com/orvack/status/1546971255227686915/photo/1

22:24 - 7. nov. 20224

2 Synes om

Jeg vil sige, at hvis 1 ud af 10.000 tradere har fundet sådan noget og foretaget sin handel på baggrund af det, så er det helt fint. Tilfældigheder har også sin egen dimension i TA, og dette er et så langsigtet, sjældent mønster (pattern), at jeg ikke ved, om det har nogen egentlig betydning. Stop-loss er sat til 0,34, så sandsynligheden for, at den handel lykkes, er allerede meget lille. Kursen har jo ikke vist nogen tegn på en vending.

Rent fundamentalt set startede selskabet i praksis i 1/2021, så i den forstand har de historiske kurser før det tidspunkt kun lille eller slet ingen betydning, hvordan man end vil udtrykke det. Kursen falder indtil videre trukket ned af tyngdekraften, og der findes ikke længere nogen støtte (support) (vi er allerede i året før 2021 for kursens vedkommende). En vending vil ske gennem det fundamentale, hvis den sker. Der sker næppe noget større på den fundamentale side før kvartalsregnskabet.

10 Synes om

“Buy the rumors”-entry foretaget i Meta i mandags. Nu er det tid til “sell the news”. Et fornuftigt sted at tage profit er nok modstandsniveauet ved 102 gap fill. Hvor kunne det næste target være? Tænkte på at sælge en del og se, hvor højt den stiger. Har lige nu et andet salgstarget på 105, men det er ikke rigtig baseret på noget.

Edit: Bunden af gappet bød ikke på nogen modstand, men blev i stedet brudt så det bragede.

Lad os se, om det lykkedes mig at linke billedet.
Spørgsmålet er, om det er det rette tidspunkt at sælge Valmet nu? Eller vil den mon fortsætte sin stigning? Den har givet mig en god gevinst på kort tid…

2 Synes om

Spørgsmål om stigningernes fortsættelse eller vending er altid svære.
En handelsstrategi er at sælge halvdelen og vente med den anden halvdel; selv hvis den åbne position så rammer stop-loss (nu ved breakeven), vil traderen stadig have overskud og kan ride med på trenden.
Psykologisk er det altid rart, når man får sikret noget.
RSI er allerede skudt i vejret, men jeg ville ikke stole på det alene. Hvor er de næste modstandsniveauer?
Kig efter indikationer på, om stigningen er holdbar eller blot et rally.
De tager jo altid pullbacks, dem kan man også lege med.
Det afhænger også lidt af, om du kører et swing-trade, holder til den bitre ende, eller om du bare tager stigningerne hurtigt og rykker videre til næste mål.
RRR, hvad er dit mål? Det påvirker det også.

3 Synes om

Hvordan ser eksperterne på uransektorens nærmeste fremtid baseret på grafen?

3 Synes om

Jeg følger ikke selv den ETF, da jeg ikke har investeret i den.
CCJ har dannet en månedlig EQ, hvori den forsøger et ugentligt trendskifte. Ville bekræfte en månedlig HL.

8 Synes om

Er der nogen, der kan give et friskt syn på Golar LNG? Q3 er ude nu, hvilket så godt ud i mine øjne, men markedet var i hvert fald ikke begejstret endnu.

Mange tak, hvis det er muligt at få en teknisk analyse af den.

1 Synes om

Et langt fald i det tidlige efterår og en lidt kortere stigning i det sene efterår.
Weekly EQ er ved at blive dannet (konsolidering).
Lavede en daily trend change (nedad), men man skal stadig følge med for at se, om den rent faktisk realiseres (24,67 breakdown).
Billedet viser de følgende støtteniveauer.
Dette års volume POC er 24,83, hvilket er lige der, hvor der handles nu. At gå under det er altid et dårligt tegn. Vigtigt støtteniveau på 24,05, da det samtidig også er weekly support.

8 Synes om

Lad os se, om det her fibo-niveau (taget fra bunden i 2019) fungerer som støtte. Det har også været en form for støtteniveau et par gange før, dog i et begyndende bullmarked. Hvis det ikke har nogen værdi, så sidder jeg bare og tegner lidt.

3 Synes om