Spørgsmål og svar om firma X's situation fra TA's perspektiv

SmartEye. Mit tekniske billede ser sådan ud.

Jeg forventede, at vi allerede ville have set en lille teknisk korrektion, som ville have bragt os betydeligt under SEK80. Men dette er udeblevet, og aktien har gentagne gange vist sig overraskende stærk.

En bear flag er i sig selv et mønster i en faldende trend. Og nu er dag- og ugeniveau-trendene stigende. På månedsniveau er der endnu ikke en højere top, men en højere bund er dog blevet dannet. Jeg ville derfor ikke være bekymret for en bear flag, da den ikke rigtig passer ind i den tidsramme.

Men hvad så med den mindre potentielle nedgang, når den udeblev? Aktien er først for nylig brudt ud af en lang nedadgående trend. I den henseende ser det længere billede meget lovende ud i mine øjne. Jeg tegnede en sådan kurvemodstand for den korte trend, da den ser ud til at ramme berøringspunkterne meget godt. Teknisk set er det nu lidt udfordrende på grund af manglen på korrektioner, og selvfølgelig er denne modstand nu helt klar (dvs. den skal brydes). Men alligevel vender jeg mig let mod et positivt syn på den korte(re) tidsramme.

Jeg har selv handlet således, at jeg reducerede mit bull-gearingprodukt med 30 % og lod alle direkte aktier blive i porteføljen.

13 Synes om