Jeg købte 100 stk. Harvia, da den stadig startede med tre.
Når julesaunaen varmes op, starter Harvia med fem!
Dette er ikke en investeringsanbefaling, men et faktum. ![]()

Sandt, fuldstændig fakta. I 2021 var Harvia en aktie på over 50€ under julesaunaen.
Biorem Q2-rapport og markedet kan lide den. Det er endnu ikke en høj værdiansættelse for et vækstfirma. Dog er kursen stadig faldet med -30 % siden årets start.

Forhåbentlig er det dog fiktion.
Lad os se, hvordan situationen udvikler sig i løbet af et par timer, men nu er det virkelig tæt på, at SoFi lukker i ATH-niveauer ![]()

Nordnet viser, at SoFis tidligere ATH i januar 2021 var 25,14 USD, men i internettets dybder stod der, at den 1. februar 2021 skulle den have været 25,78 USD. Nå, det er ligegyldigt, i dag kan den være over 26 USD.

Groupon (GRPN)

og Duolingo (DUOL)
Helt identiske reaktioner på regnskaberne. Begge overgik forventningerne, men kursen kom hurtigt tilbage for at fortsætte den faldende trend. Jeg tror, at den fælles faktor, der forbinder disse, er, at nogen har den opfattelse, at disse vil være AI-tabere.

Der har blæst kraftig modvind for Ørsted…
Der, hvor Alokas er, der nærmer ATH’erne sig
Det ville være interessant at vide, hvor meget rumpins insidere shortede den pågældende aktie før nyheden. Det går vildt for sig. ![]()
Her er en illustration af gearingeffekten i en cyklisk branche. ![]()

Immunovia fortsætter raketfarten i porteføljen.

Jeg købte i efteråret 2023, og positionen er endelig grøn. Nu flyver vi!

Der findes ikke længere bundfiskere ved 10. DETEC kan i dag bryde under 10.
VanEck Space Innovators UCITS ETF (JEDI.DE)
+(7.80%)
Der er godt gang i denne ETF, dejligt at eje denne (også).
Her er et tweet om Nvidias stigning og dens andel i S&P 500 ![]()
Grangex AB rejste sig fra glemslen til fremgang, men selskabet er sandsynligvis stadig dårligt kendt. Det er altså et mineselskab, der er ved at genstarte jernmalmsgruven i Kirkenes. Ikke for sarte sjæle, dette kan ende som Talvivaara.

Tog afsted ![]()

Selvom den rørte 66.xx-niveauet en halv time efter åbningen.
Nå, det ramte plet, da jeg solgte i fredags. ONDS var lige oppe på 5,4. Godt, at jeg udøvede risikostyring. Truslen om at blive hurtigt rig blev ikke realiseret denne gang.
Jeg har allerede fået mine egne penge tilbage mere end halvanden gang, og der er stadig mere tilbage i porteføljen, så lad surfing på hypebølgen fortsætte. På et tidspunkt falder vi måske smertefuldt vandret med maven først i vandet, men i det mindste er regningen for den fornøjelsestur nu betalt.
De aktier, jeg købte for et par dage siden til en kurs på 2,34 USD, er steget med ca. 55 %.

Årsagen til stigningen er nyheden om en stor kunde:
Der er meget fart på. Jeg selv startede nok for omkring en måned siden med en tusind-kroners spilleposition, og vi svæver omkring +50%. Jeg har ikke ramt noget lignende endnu, så jeg er lidt fristet til at sælge, men samtidig er det ikke en betydelig del, så man overvejer, hvorfor man ikke bare skulle blive med…