Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og deres ændringer (Del 4)

Min portefølje har været mærkeligt statisk på det seneste, men heldigvis stiger Fugro i det mindste i dag.

Fugro NV (FUGR)

Amsterdam

Valuta EUR

12,070

+0,660(+5,78%)

Jeg ejer 230 stk. af dette firma.

Neste er netop steget til plus i min portefølje for første gang siden januar 2024! :flexed_biceps:t2:
Jeg tror, jeg vil købe en kop kaffe her fra Neste i Vihdin Siippo for at fejre det. :hot_beverage:

63 Synes om

Jeg er ikke vant til det her, hver linje er grøn. Er jeg ved at blive farveblind?
chrome_7bJnMGRSug

34 Synes om

Det er længe siden, jeg har set sådan en udveksling hos Pekkarinen. Er der nogen, der ved, hvem Tekova ansætter i deres nye kontrakt? :thinking:

image

@_TeemuHinkula Kunne du på nogen måde også besøge Nightingales kontorer? Mon ikke vi samler til en øl :moneybag: for det :smiling_face_with_three_hearts:

9 Synes om

Det er ikke, hvad der tager afsted fra Pyhäntä, men hvad der skete der. :smiley:

4 Synes om

Det er forresten OMXHPI over 11000 point🥳
Forhåbentlig holder det..
Screenshot_20250822-172629

50 Synes om

Screenshot 2025-08-22 at 19.06.59
Screenshot 2025-08-22 at 19.06.53

“You had one job…”

Med al kærlighed til Mallisalkku-teamet :heart:

55 Synes om

Pæne stigninger i ACM Research, men mit kursmål var allerede 50 dollars, så der er stadig plads til vækst. ACMR’s værdiansættelse og multipler er meget lavere end hos andre halvlederfirmaer (f.eks. NVIDIA, ASML, AMAT, TSM).

IMG_5436

4 Synes om

image

14 Synes om

Ondas Holdings er steget ret pænt (jeg må tilføje, at bedre end noget selskab, jeg tidligere har ejet) efter @Tokarczuk’s tip for ca. 3 uger siden. Nu ser det ud til at være +120 %.

Der er også sket noget i selskabet, og der har været en del udsving i aktiekursen.

https://www.marketscreener.com/news/safe-pro-group-closes-8-0-million-private-placement-led-by-strategic-investment-from-drone-industry-ce7c50dad18af427

6 Synes om

Meget svært at analysere Powells tale objektivt i øjeblikket

image

40 Synes om

Man får næsten lov til at juble lidt for meget alene her. Kan bare ikke lade være med at juble indimellem. Den største i porteføljen lukkede til den højeste notering i 52 uger. Samtidig den højeste pris i tre år. Tilliden er aldrig forsvundet, og jeg har succesfuldt turdet handle ud højt og ind lavt. Situationen har ført til, at positionen kunne gå stort set til 0, og der ville stadig ikke være tab. Nu må handlerne stoppe. Jeg letter altid lidt indimellem og hjemtager gevinster, men jeg tror ikke, jeg vil tilføje mere ved fald. Fra Aktiesparekontoen kom ostehøvlen forbi i går og skar 300 aktier til en pris af 11,40. Nogle gange står en enkelt aktie i en ret bredt diversificeret portefølje i høj grad for hele succesen. For mig har det været MIND.
image

26 Synes om

image

image

E: Tattis Massør :smile:

image

5 Synes om

Herfra også medjubel, så man ikke behøver at være alene. Godt 80% i overskud her, 1500 aktier.
Og der er ingen hast med at sælge endnu!
Tak til @Perttu_Hamalainen for at opdatere tråden indimellem.:clap:
MIND

6 Synes om

Her er lidt markedskommentarer fra i går. Interessant hvordan prisen på de to første tickers stak af lige efter åbningen. Hvis det bare altid var så nemt. :slightly_smiling_face:

https://x.com/markminervini/status/1958900748944568688

We added $CCL and $UBER long this morning. We still have a handful of residual open positions including $ABVX, $STX, $IBIT, $OLLI, $IWM. If the $SPY can breakout to new highs, we will stop out of the short hedge and add more longs. The recent strength in small caps is a welcome development. Let see how we close today.

1 Synes om

@OsakeKeisari og Hesulins ungers eventyr :cowboy_hat_face:

https://x.com/OsakeKeisari/status/1959229291293479091

Screenshot_20250824_004127_Chrome
Screenshot_20250824_004146_Chrome
Screenshot_20250824_004202_Chrome

17 Synes om

Endnu et finsk selskab forlader børsen - Eevia Health og der er IKKE tale om et købstilbud, men om at pengene løb tør. Eevia Health er noteret på den svenske Spotlight-børs, men driften og hovedkontoret er i Finland.

Eevia Health, founded in 2017, is a manufacturer of 100% organically certified plant extracts. The materials are primarily wild harvested from the pristine Finnish and Swedish forests near or above the Arctic Circle. The extracts are sold B2B as ingredients to dietary supplements and food brands globally, and these global brands utilize the ingredients in their consumer product formulas.

## Eevia Health: Eevia Board Recommends Voluntary Liquidation

Fredag en flot -67%.

image

Eller nej, de penge har der aldrig været, og da der blev lavet emissioner, den ene efter den anden, og så endnu flere emissioner, og man glemte, at man også skulle drive virksomhed, altså gøre noget, så glemte man det ligesom lidt.. Der kom ikke flere penge ind i form af finansiering, og man glemte ligesom, at omsætningen også kræver forretningsaktivitet, og da reglerne begrænsede antallet af slave.. øh, altså udenlandske bærplukkere, så gik det ligesom sådan, at pengene forsvandt puf til operativ rekreativ aktivitet og sådan, alt væk.

18 Synes om

@OsakeKeisari og brødrene fra 2024 samt deres succes dengang og i år:

https://x.com/OsakeKeisari/status/1959526095654641763
image
image

6 Synes om

Fortsætter Nestes euro-dage?
Altså en euro/aktie stigning om dagen, det føles som en vild fart…

image

19 Synes om

Nå, i det mindste for det nye heltal :index_pointing_at_the_viewer:

image

26 Synes om