Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og deres ændringer (Del 4)

@OsakeKeisari og Hesulins dette års raketter! :slight_smile:

Midas, altså mig, har også mine aktier der, altså Scanfil! :sunglasses:

https://x.com/OsakeKeisari/status/1958242308836446467
image

10 Synes om

Listen indeholder ikke en eneste aktie, der i øjeblikket er i porteføljen, men dog fire, som jeg har solgt inden for de sidste to år. Køb dyrt og sælg billigt virker ikke til at være en vindende strategi. Skulle jeg skifte til billigere hobbyer? :grinning:

41 Synes om

Brugernavn @_TeemuHinkula’s givende rejseberetning i LapWall-tråden kombineret med en anden historiemotor (adm. dir. Pekkarinen) har pustet kursen op over fire for første gang i lang tid.

image

21 Synes om

Hvem indrømmer det?
Screenshot_2025-08-21-11-23-59-19_bc3a93cc6f4acb0e539d75021084d7c5

23 Synes om

De, der satsede på Trænernes hus, opdagede nok i dag, at deres chips gik til det forkerte House :smiley:

Trainers house

31 Synes om

Markedet har besluttet, at det er en ti’er. Ikke en øre mere, og ikke mindre.
image

Det ser forresten dyrt ud, når der er så mange nuller efter. Amerikanerne tør i hvert fald ikke købe :grin:

35 Synes om

I denne hobby er det selvfølgelig vigtigst, at priserne på rækkerne stiger, men det er jo forbandet tilfredsstillende, når man har 700 aktier, og prisen er præcis 7000.

5 Synes om

Investorerne er tydeligvis usikre på, hvordan aktiverne er i disse selskaber, der trækkes fra børsen, og hvordan de fordeles. I Norge er der allerede et par eksempler, hvor der ville have været plads til et bedre resultat.
image

Edit:

image

3 Synes om

image

Har med interesse fulgt Viaplays udvikling. I juni gik jeg ind med en indsats på ca. 3%. Udviklingen har været vild siden kvartalsrapporten, og et vendepunkt i virksomhedens tal er synligt, selvom der stadig er gæld.

Vi ser roligt, hvordan det udvikler sig.

10 Synes om

Er der nogen, der har styr på, hvorfor Hesai faldt? Er det en salgs- eller købsmulighed @Tokarczuk ?

image

Jeg besluttede, at det var et køb, men det kan stadig ændre sig til en salgsmulighed.

Redigering: Jeg stødte på følgende:
https://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-con/NOW.1463061/popular-news/AAFN

Altså en børsnotering på børsen i Hong Kong, men forbliver den på Nasdaq?
Den første, der vidste det på X hævdede, at den trækkes fra USA, hvilket utvivlsomt ville være en ærgerlig vending, da jeg så vidt jeg ved ikke kan eje HKEX-aktier i Nordnet.
image

Redigering 2: Efter min forståelse ville en HK-notering ikke automatisk betyde en tilbagetrækning fra Nasdaq. Dette ville kræve en klar meddelelse om tilbagetrækning, og jeg har ikke fundet en sådan. I mangel af bedre information anser jeg dette derfor for at være en mulig parallelnotering i tilfælde af stigende politiske spændinger.

6 Synes om

Der er dip at hente. Fra 200 dollars til 0,6 dollars. I dag et godt 60% fald :rofl:

Screenshot_20250821_211024_Chrome

Modivcare har ansøgt om frivillig Chapter 11-beskyttelse ved den amerikanske konkursdomstol.

Ville handlen ikke blive stoppet i Finland?
Redigering: Nej, der blev jo stadig handlet med Fifax. Er Chapter 11 det samme som at være under rekonstruktion og i princippet kunne rejse sig igen, selvom ejerne ville miste næsten alt?

2 Synes om

Skete Trainers House-fænomenet mon? :thinking: De mest forhastede forvekslede Hesai og Hesuli. :grinning:

56 Synes om

Hesai’s hensigt om en dobbeltnotering har været kendt i længere tid, ‘old news’ så at sige. Og det indebærer ikke en hensigt om afnotering fra USA. F.eks. er Pony også noteret på både USA’s og Hong Kongs børser.

Kursfaldet er sandsynligvis mere relateret til det beløb på 300 millioner dollars, som Hesai søger som finansiering gennem sin notering i Hong Kong, og den deraf følgende udvanding af aktien. Denne opfattelse understøttes af, at kursen har stabiliseret sig på minus 8-9 procent.

Denne dobbeltnotering påvirker ikke Hesai’s lovende fremtidsudsigter.

6 Synes om

Chapter 11 er netop en beskyttelse mod kreditorer under gældssaneringen, hvorved firmaet kan fortsætte driften. Chapter 7 er så, når man lukker butikken og alt bliver solgt.

3 Synes om

Som et eksempel på dette kan vi tage el- og gasselskabet PG&E (Pacific Gas & Electric Company), som har monopol på distribution af el og gas i den nordlige halvdel af Californien. Selskabet har ansøgt om Chapter 11-konkurs to gange: i 2001 og 2019 (årsagerne kan findes på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Gas_and_Electric_Company ). PG&E har dog overlevet begge gange og er igen i S&P500-indekset.

Kurshistorik - kursen faldt fra ~$70 til $7 før Chapter 11 i 2019:

Screenshot from 2025-08-22 01-28-20

I forbindelse med konkursbehandlingen i 2019 firedobledes selskabets aktiekapital. Hele selskabets markedsværdi er omtrent på samme niveau som før konkursen, men den aktiebaserede værdi eller kurs er ikke.

10 Synes om

En af mine kinesiske arbejdsheste, ACM Research (ACMR), er steget med tolv procent i premarket. Selskabet steg i dag i Shanghai med 20 procent med næsten seks gange den normale omsætning. Selskabet indleverede en 8K-indberetning, hvor de meddelte, at tredje kvartal allerede er “fully booked”, og de planlægger at åbne en ny fabrik i Shanghai næste år for at kunne imødekomme den konstant stigende efterspørgsel.

Selskabet producerer halvledere til det kinesiske marked.

Skærmbillede 2025-08-22 kl. 11.25.10

9 Synes om

Lad os indimellem rapportere om tilbageslag her, så alt ikke ser så rosenrødt ud.
I-Tec offentliggjorde i dag en rapport, hvor omsætning og resultat faldt drastisk.
I-Tec har været relativt tungt vægtet i porteføljen, og i dag tabte jeg omkring 3000 euro på det :frowning:
Jeg solgte mine aktier, jeg endte stadig med et lille plus på dette, men …
Med disse små virksomheder kommer der indimellem overraskelser.

image

image

6 Synes om

Hold da op! Hesuli bryder 11k-grænsen for første gang i godt et par år. Dengang var det også en form for krampetrækning / ‘dead cat bounce’, indtil nedturen fortsatte :sweat_smile:

38 Synes om

Bittium (2015->) registrerede med sit nuværende navn en ATH (12,40€), og selvom kursen allerede er kommet tilbage til omkring 12 euro, har udviklingen været imponerende de seneste par år, og jeg giver en lille jubel her, da jeg efter en pause på godt to år kom med igen (ikke så meget, men alligevel).. Jeg har ejet denne fra juli 2013 i varierende grad indtil september 2021 og igen fra februar 2024. :money_mouth_face:

Screenshot (447)

2 Synes om

Verve er kommet sig ganske godt efter resultatopgørelsen :smiley:

image

21 Synes om