Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og deres ændringer (Del 4)

Nebius og Ondas trækker igen porteføljen ret ensidigt i dag :eyes:. Lidt støtte fra et par norske olieselskaber.

5 Synes om

Mon mon Nebius kan nå en daglig stigning på tyve procent​:saluting_face:

13 Synes om

Hvad skete der med Wärtsilä, siden aktien er faldet omkring 7% på 20 minutter uden nogen pressemeddelelser?

5 Synes om

GE Vernova har netop offentliggjort regnskab og ligger til -4,3 % i premarket. GEV’s EPS faldt, og Wärtsiläs salg er med ret stor sikkerhed mekanisk salg relateret til det regnskab. Jeg listede i går de aktier, som det er værd at holde øje med i denne regnskabssæson i forbindelse med Wärtsilä.

17 Synes om

Det er nok derfor. Det er jo ganske tydeligt, at et andet selskabs resultat ret nemt kan påvirke Wärtsiläs aktiekurs. :joy:

5 Synes om

Mon tro om Incaps bund er nået. Dagslys og det gule 20-dages glidende gennemsnit.

16 Synes om

Vær I andre klogere og hold jer langt væk fra Kone. Det her fører kun til frustration. Man kan spørge Seppo Räty, om opkøbet kunne betale sig, og hvad han mener om det opkøbte selskabs driftsmiljø.

10 Synes om

Skal man være med på vognen eller ej?
Der er en time til at reagere…, i morgen er der kvartalsregnskaaab…

13 Synes om

Fortum grønnes stadig pænt indtil videre, selvom dagen er fremskreden, og børsen lukker om cirka en time.

image

9 Synes om

Lad være med at råbe op, den kan sagtens nå at gå i minus inden lukketid​:grin:

10 Synes om

Den endte i plus :cowboy_hat_face:, så jeg tør godt at juble over det stigende Nebius igen :slight_smile:

10 Synes om

Hej, jeg er hoppet med på vognen, håbløst for sent, men det ser ud til at være en virkelig interessant case. Jeg håber, vi kan få dine kommentarer efter regnskabsaflæggelsen i næste uge.

4 Synes om

En lille smule kynisme sparer én for mange penge. SpaceX er et godt eksempel på et luftkastel, som jeg aldrig ville have drømt om at involvere mig i. Men folk køber det via indeksfonde. I de kommende måneder vil frigivelsen af lock-up-perioder sandsynligvis skabe et stort salgspres. Jeg ved dog ikke, om den når fornuftige kursniveauer (maksimalt 5-10 dollars) lige foreløbig.

8 Synes om

Jeg har ikke fulgt med i SpaceX, men med de priser, du kaster om dig herinde, må du da kunne diske op med en lille smule analyse?

Eller hører dette under samme kategori som dit “Olie kommer aldrig under 100 dollars i menneskehedens levetid”-udsagn?

70 Synes om

Musks selskabers aktiekurser svinger kraftigt, men nu stikker det altså helt af igen. Hvis han er ved at løbe tør for gamle idéer, genbesøger Musk bare The Expanse og plukker et par stykker til investorerne. Og så kører det igen – profitabel forretningsdrift er trods alt en meget gammeldags måde at tænke en virksomheds fremtid på.

6 Synes om

Markedet kan ikke beslutte sig for, hvad det skal mene om Nokias kvartalsregnskab?:thinking:

1 Synes om

Den følger det amerikanske markeds overnight/premarket-kurs, ligesom de seneste måneder. Lad os se, hvor den bevæger sig hen, når børsen åbner derovre. Hvis andre nuværende sammenlignelige aktier (AI-infrastruktur, bl.a. Ciena osv.) er i fremgang, tror jeg på, at Nokia fortsat vil følge dem.

1 Synes om

Så du mener helt seriøst, at værdien af en virksomhed som SpaceX kan fastlægges ud fra den nuværende omsætning?!

Du er godt nok en utrolig arrogant debattør, på trods af at stort set alt, hvad du har skrevet herinde, har været helt ved siden af.

33 Synes om

Hvad får Kalmar til at falde så markant i dag? Jeg kan ikke finde nogen forklaring. Pump + dump i går og i dag?

Er der nogen, der kan forklare det?

3 Synes om