Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og deres ændringer (Del 4)

Spase-aktier bliver ført væk i dag.

Som et tip til hvorfor: kablooom.

4 Synes om

Viaplay har offentliggjort deres Q2-regnskab i dag; for første gang i lang tid er der et positivt resultat, og aktiekursen kvitterer med en stigning på +16 %. Den hollandske forretning er blevet solgt, hvilket vil hjælpe godt med at nedbringe gældsbyrden. Det bliver spændende at følge.

Let opstart til 100 km/t :rocket:

9 Synes om

Resultatet var ikke svært at gætte :see_no_evil_monkey:

70 Synes om

I modsætning til alle andre Mag 7-selskaber er Apple i denne uge steget til nye ATH-niveauer.

:green_apple::face_savoring_food:

Ny top på 334,98 USD (i dag fredag intradag). I starten af juni var den omkring $315.

Det var altså ikke målet, men det gør overhovedet ikke noget, hvis det alligevel sker! :slight_smile: (Også udover blot et kort øjeblik i dag.)

5 Synes om

Jeg får en meget bjørneagtig (bearish) fornemmelse, når jeg åbner X, og de to første opslag i feedet er disse :grimacing:

21 Synes om

Dette kunne have været den bedste dag i cirka seks år i forhold til indekset, hvis jeg ikke havde besluttet mig for at undersøge “dyrheden” af Nokian Renkaat. :smiling_face_with_tear:

Nå… heldigvis har Nebius en stigningsdag:

34 Synes om

Nokia er Nokia :slightly_smiling_face:

https://x.com/OsakeKeisari/status/2078163368624402653

37 Synes om

Nestes aktiekurs har ligget stille de sidste 2,5 måneder, selvom hver uge med krig i Hormuz-strædet forværrer oliekrise og forbedrer Nestes marginer eller markedsposition.
Stigningen de seneste dage er efter min mening helt “fortjent”.
Vi er nu tre uger inde i Q3, og situationen på markedet for raffinerede olieprodukter bliver kun værre; selv i Rusland lider de under benzinmangel…
Nestes Q2-regnskab bliver interessant, og selvfølgelig også, hvad de kommenterer omkring udsigterne for H2.

14 Synes om

Råolie den seneste uge, fortsættelsen af krigsførelsen har igen tydeligvis fået prisen til at stige…

Edit: Og nu her søndag er de ukrainske bombardementer af Ruslands olieindustri fortsat:

5 Synes om

Herunder er de virksomheder, der ligger på deres 52-ugers lavpunkter, herunder vores meget omtalte Netflix :slightly_smiling_face:

https://x.com/patientinvestor/status/2078464811311206625

16 Synes om

Musk-aktierne bliver sat på prøve. Grænsen på 120 dollars røg! Et par tiere mere, så begynder vi ifølge Damodaran at være ved de rette priser.

18 Synes om

Jeg kiggede på Harvias kursgraf og indså, at aktiekursen i hele dens børsnoterede historie kun har været -1 % under udbudskursen.

Udbudskursen var 5 euro, og kursen var kun 6 cent under dette niveau i hele selskabets børsnoterede historie. Efter udbuddet kunne man længe købe aktien i intervallet 5-6 euro, så der var ingen grund til hastværk. Men det er interessant, at kursen på intet tidspunkt faldt mere.

23 Synes om

Harvia ser ud til at have været nede i 4,91 den 3.5.18, hvis man skal være helt præcis. Pointen er dog den samme, selv efter et par cent. Man fik dem billigt i udbuddet, og derefter også tæt på udbudspriserne i flere måneder.

15 Synes om

Det norske udbyttemonster Vår Energi leverede et meget stærkt Q2-resultat og hæver sit udbytte. Udbyttet ligger fortsat solidt på over ti procent. De har også opkøbt et andet udbyttemonster, Blue Nord.

Kursen har også fået lidt medvind nu. Jeg vil gerne have den op på en andenplads over min porteføljes største beholdninger, lige efter Nordea. Nærighed forhindrer mig dog i at købe mere til de nuværende priser. Udsigterne ser fremragende ud, i hvert fald de næste 15 år.

10 Synes om

Hacksaw leverede et resultat i tråd med forventningerne, men aktiekursen fik et lille bump på vejen. Der kan potentielt opstå et salgspres i juni, når aktier med salgsrestriktioner frigives til markedet.

7 Synes om

Efter min forståelse er Vår betydeligt større, så som Vår-ejer er dette opkøb ret neutralt, da udbytteprocenten nok ikke stiger synderligt, i hvert fald ikke inden for dette års udgang.

Som ejer af Bluenord ville jeg ønske, at dette opkøb først var kommet næste år; nu går man glip af flere kvartalers gigantiske og skatteeffektive udbytter, og får i stedet lidt kontanter og en bunke Vår-aktier med et over 50 % lavere (normalt beskattet) udbytte.

8 Synes om

Nebius Groups aktie stiger med 7 % i pre-market, da en pressemeddelelse oplyser, at Nvidia fremover vil eje en andel på 9,3 % i selskabet.

Det virker til, at algoritmerne blev forvirrede, da aftalen blev indgået allerede i starten af året. Dette var blot den obligatoriske meddelelse om eksekveringen af den.

Markedsreaktionen kan også skyldes kursmålsopjusteringer. Eller rettere sagt hvad som helst, da aktiekursen svinger med 3 gange så meget styrke i forhold til markedet :laughing:

ill-take-it-nic-cage

17 Synes om

Finanshuset MSCI rapporterede i dag før de amerikanske børser åbnede, hvad jeg synes var et ganske udmærket Q2-resultat.

Omsætningen voksede i forhold til året før med ~12% og resultatet pr. aktie med ~19%. Samtidig blev hele årets guidance også hævet.

Markedet havde ud fra kursreaktionen mere bullishe forventninger:

19 Synes om

“Rolig” er vist det sidste ord, man kan bruge til at beskrive Merlin (MRLN) kursudviklingen. :slightly_smiling_face:

Fra toppen i april (17,00) til denne uges bund (3,47) er kursen faldet med 79,6 %. I min egen portefølje er værdien af investeringen skrumpet til det halve på under to måneder (på det laveste -58 %). Heldigvis er indsatsen passende.

I dag går det til en forandring fremad med en stigning på ca. +15 %.
:flight_departure: :man_mage:

6 Synes om