Rusta er allerede over hundrede ![]()
@Ituhippinen er du tilbage i salonraketten?
Næh, jeg solgte fra min portefølje til en gennemsnitspris på omkring 70 SEK. Efter det har jeg hadet aktien (jeg kan godt lide virksomheden), og har vemodigt fulgt dens stigning. ![]()
Til gengæld investerede jeg de midler, hvis jeg husker rigtigt, i Sea Limited, hvis position er -45% i porteføljen. ![]()
Nej, åh åh. Verdens bekymringer kan næppe ses i Rusta, et perfekt investeringsobjekt. Jeg fik selv en parkeringsbøde fra gården, så jeg kan ikke engang tage derhen længere ![]()
Det faldt kun en smule, men endnu en gang - hurra! ![]()
Tak! ![]()
@karhulalainen og @Thiebault er heltene her. ![]()
Cloudflare er tilsvarende faldet enormt. Jeg ejer ikke, ejede engang og solgte vist til omkring 50-60 dollars. ![]()
https://x.com/KobeissiLetter/status/2042670420411760819
Mmmhmm.
. Man kan selvfølgelig gøre alverdens ting bag et pseudonym, men det nager mig altid, hvis nogen åbent gør oprør mod gældende love. Hvis jeg altså forstod det rigtigt, at du ikke havde en særskilt tilladelse fra DVV til dette hurtige træk.
AI spiser SaaS har været et aktuelt emne på børsen i den seneste uge, i hvert fald på den amerikanske børs. Jeg skrev min egen mening om sagen i Cloudflare-tråden og linkede også hertil for at læse (ovenfor).
Så altså… du henviser til en for risikabel investeringsaktivitet eller lignende? For at præcisere emnet, min søns såkaldte primære konto er en OST, og den anden er en AOT, hvor de pågældende kontanter var. Jeg har indsat i alt 3900 € på den konto, og saldoen er nu 6905 €, så det er gået ret godt. Du har helt sikkert ret i, at det ikke er meningen, at man skal gøre det på den måde.
Så du henviser til en eller anden form for for risikabel investeringsaktivitet eller lignende?
Jeg afstår fra at tage stilling til, om jeg anser Nebius for at være en risikoinvestering, eller fra at vurdere din evne til at forvalte en mindreårigs aktiver. Jeg henviser kun til, at investering af en mindreårigs aktiver i en amerikansk børsnoteret aktie kræver DVV’s udtrykkelige tilladelse. Og netop på den baggrund, at en mindreårigs aktiver ikke må investeres i så risikable ting som amerikansk børsnoterede aktier.
Jeg har heller ikke til hensigt at tage stilling til, om loven er fornuftig, men jeg ville ikke åbent råbe op på internettet, hvis jeg skulle komme til at gå over for rødt lys en dag
.
Du har ret. Jeg indrømmer fejlen ![]()
(Jeg har også krydset vejen for rødt og kørt for stærkt). Lad os holde os til fonde i fremtiden ![]()
Det undrer mig overhovedet ikke, at ketchupfirmaet er faldet. Det er den dårligste ketchup, man kan købe i butikken, og den er nok også den dyreste. ![]()
Man skal bare vælge de rigtige og holde dem i ti år, var det ikke sådan? ![]()
https://x.com/F_Compounders/status/2042987284937740768
Her er afkastet for forskellige “assets” over forskellige tidsrammer ![]()
https://x.com/charliebilello/status/2042949926892536190
Her er en påmindelse til mig selv om, at priserne på andre ting selvfølgelig også er steget, ikke kun olie. ![]()
EU Natural Gas - Price - Chart - Historical Data - News
Jeg har fulgt prisen på EU’s TTF-naturgas siden Ruslands angrebskrig, men det ser (endnu) ikke katastrofalt ud, synes jeg. Den steg allerede inden Ruslands invasion af Ukraine til et højere niveau end det nuværende og har siden da været på dette niveau årligt.
CHOK! Jeg kiggede nærmere på Qt-linjen i min portefølje, og den er nede med 50%.
De burde stoppe med at betale millionkonti og bonusser, når aktiekursen er i bund.
Eller er det sådan, at kunstig intelligens disrupter hele Qt? Skal jeg sælge, mens jeg stadig kan få noget?
Uden yderligere kendskab til QT’s aflønningsmodeller er det efter min mening generelt ikke en god idé fra aktionærens synspunkt at binde bonusser til aktiekurser.
Aktiekurser svinger, og hvis den underliggende forretning bevæger sig i den rigtige retning, skulle det rette sig før eller siden på længere sigt. Aktiekursen svinger derimod, og det er også lettere at styre den midlertidigt i den ønskede retning den dag, hvor succeserne måles.
Ja, du burde tjekke Varelius’ belønninger for de sidste to-tre år.
Sjældent har markedet budt på en arbitrage-mulighed som den, der har været tilgængelig i Eezy siden i morges:
Samtidig med Eezys gamle aktie:
Der ville straks være en nem tusindkroneseddel at hente for en investor, der har tilstrækkeligt mange (40k) gamle Eezy-aktier i porteføljen.
Skulle det ikke have været en ski-dag i dag? Det er grønt, foråret er jo også fremskredent.