1+2 MEUR blev der yderligere tabt på Indoor, da den tidligere lånte million allerede blev eftergivet, og to millioner i gæld blev lovet at blive betalt tilbage på vegne af Indoor. Det er så et spørgsmål om tillid, om dette var Kummeli eller om H1/26 potentielt ville have medført større problemer og større tab af penge. Jeg ved det ikke. En fiasko var
Breaking news! ![]()
Denne bevægelse skete også med en handel på 50 euro og 60 cent. ![]()

Hilsner her fra syd. I Hurghada er der masser af varme, og hotellet har vist sig at være et af de bedste, jeg har boet på. Mad, service og faciliteter.
Markedet fik “gode” data, dvs. lønniveauet faldt (holder inflationen lidt i skak), og arbejdsløsheden steg, hvilket betyder, at Fed er nødt til at overveje rentenedsættelser i december på grund af sit mandat.
Inden for 36 timer taler ca. 10 Fed-medlemmer, så der vil komme direkte indikationer om rentenedsættelsesprognoserne for december, som er faldet fra 99% til 32% på en måned.

Nedenfor er en meget simpel TA af SPX (1 min. chart, gul VWAP), hvor de vigtigste EMA’er (Weekly og Daily) og MA’er vises som linjer, som de fleste større spillere følger for at bestemme trenden og om de holder sig over dem. Nu er vi lige ved Pivot-området efter dataspringet. Markedet har også et enormt antal shorts og forkert positionerede tradere, som har et stærkt ønske om at komme ud af handlen efter Q3-springet fra Nvidia.
EDIT: En sådan bull trap fra modstanden, og de største stigninger smeltede væk fra næsten alle aktier. En modreaktion forventes på et tidspunkt, som vil brænde de sene shorts af. I morgen er det OPEX-fredag, hvilket betyder, at en stor mængde optioner udløber, sandsynligvis værdiløse.
Hvilket hotel, hvis jeg må spørge? Jeg planlægger selv en tur dertil.
Onde markedskræfter rystede Verve igen. Nu kommer der kun den samme slags fisk med Verve-behandling. Er dette et godt firma, hvorfor skulle man købe? Er der nogen, der vil begrunde det?
I firmaets egen tråd har medlem @ValkoinenPeura igen på prisværdig vis rodet op i møgdyngen, og der er fusket med regnskabet på en sådan måde, at jeg i hvert fald ikke selv har tænkt mig at lægge mine penge i dette firma.
Jeg troede, det var et godt firma, men præstationen har indtil videre været
. Det pisser mig af. Normalt ærgrer mine egne dumme valg mig ikke, men nu stolede jeg på
Jeg vil nu korrigere denne udtalelse på den måde, at jeg ikke har fundet nogen egentlig møgdyng i selskabet. Jeg har selvfølgelig heller ikke ledt efter den.
Min kritik rettede sig primært mod uforudsete ændringer i bogføringsmetoderne, der kom midt i regnskabsåret. Disse ændringer skjulte ved første læsning en svag udvikling i resultat og omsætning.
Jeg synes ikke, det er nogen overraskelse, at Verve falder lige nu, fordi årets pengestrøm vil være svag, og alle analytikere har taget fejl i denne sag. Generelt overreagerer markederne i begge retninger, op og ned.
Jeg synes, at risiciene kulminerer her i omsætningsvækstfaktoren og finansieringsomkostningerne. Hvis omsætningen kan vokse, selv inden for intervallet 5-10%, og finansieringsomkostningerne holdes i skak, så er der et godt risiko-afkastforhold til disse priser.
Glem ikke, at den nuværende aktiekurs slet ikke burde påvirke, hvad man bør betale for aktien lige nu.
Jeg skrev måske med en lidt for grov formulering, indrømmet. På en eller anden måde er jeg bare så træt af nutidens mentalitet, hvor alt skal læses ekstremt omhyggeligt. Der lyves ikke direkte, men der informeres bestemt ikke med fuld åbenhed.
Tak dog for det meget gode indhold i trådene om OmaSP, Verve og Intellegon. OmaSP har mange gange talt om åbenhed og om, at alle misbrug og andre sololøb er fortid. Mærkeligt nok er der dog stadig fundet alverdens kreative bogføringskneb derfra, selv efter det.
Kunne du, @Sijoittaja-alokas, nogle gange fremhæve dine succeser tydeligt? Her bliver man selv helt deprimeret på dine vegne, når dine beskeder fokuserer på disse uheldige historier. ![]()
Tak for empatien! ![]()
Nebius er et af mine seneste køb
![]()
SoFi Technologies
![]()
Jeg købte selvfølgelig kun lidt af disse, men procenterne er gode! ![]()
Det ser ud til, at der er frokostpause på NYSE, og hvor salgsknappen satte sig fast. Snart tid til at shoppe ![]()
Som hvad for nogle kreative regnskabstricks? Fortæl mere detaljeret eller indrøm, at du har fundet på det selv. Tak.
Jeg opdaterer disse procenter om en times tid:
Nebius:
![]()
Sofi:
![]()
Jeg kan virkelig ikke gætte det, og det har intet at gøre med, at jeg pralede med mine procenter for en time siden. ![]()