Her vrimler det med det ene mere sexede investeringsobjekt efter det andet, men se lige, hvordan det går med denne her!
Dette er den indledende rus. Vent bare til tråden “Egne erfaringer med virksomheder” kommer i gang.
Hej!
Jeg har nu læst dine beskeder for i dag, og jeg forstår ikke din pointe.
Så fordi du ikke vil brænde fingrene, bebrejder du andre for, at de tør/vil søge højere afkast med højere risiko?
Med en aktie, der er fordoblet på tre uger, er hver anden på forummet millionær. Det er fantastisk, at du som udbytteguru har købt Nordea i mange år omkring ti og nu sælger den med næsten 50% afkast (BEMÆRK. ekskl. udbytter
) Jeg burde nu helt sikkert rive mit hår ud, fordi du efter et positivt afkast kommer her og praler på andres bekostning. Næste skridt er at flytte til Caymanøerne med de gevinster?
Jeg købte også for eksempel ABAT og holdt endda fast i den halvdelen af i går i min grådighed. Jeg burde nok sende en hadebesked til alle, der nævnte aktien, for efter gårsdagens -17% dag endte jeg med en gevinst på kun 130%. Det gør mig virkelig vred.
Men god torsdag til alle! Hvis jeg boede i Helsinki, ville jeg nu gå til torsdags-Kalle for at lufte min dårlige stemning.
God kommentar. Efter min mening er sådanne “hotte”, stigende aktier de mest interessante, og jeg vil gerne fortsat høre, hvad forumdeltagerne køber/sælger og på hvilket grundlag/med hvilke forventninger. Jeg synes derimod, det er kedeligere at læse flere indlæg, når man køber Neste/Huhtamäki eller lignende, hvad end der tilfældigvis er “hot” på hjemmemarkedet, eller når forfatteren mener, at kursen er faldet nok, og begrundelsen ofte er “falder nok snart mere, men så køber vi mere”. Det er selvfølgelig interessant at følge de hjemlige investorers “hesuli”-trends, men disse giver ikke i sig selv merværdi for mig.
Sådan går det, når man er tæt på boblens top. Navnet er faktisk misvisende, da det er et batterifirma. Uden et så opsigtsvækkende navn ville kursen næppe være i så kraftig en opadgående spiral.
Dum eller klog? Ja, man kan få afkast fra disse bobleaktier, så længe man forstår at sælge, før alt går tabt. Jeg har selv handlet med disse. Den største position i min portefølje er:
Man kunne selvfølgelig også have købt kun Grail eller begge dele.
Aftale med Siemens, og pre takker.
Siemens er aktiv, har en vis hjemlig sundhedsteknologivirksomhed ikke lige indgået et samarbejde?
Jeg bebrejder jo ikke andre, men min egen fejhed, fordi jeg ikke har turdet deltage i meme-aktielotteriet ![]()
Baseret på svaret forvirrede min besked åbenbart din tankeverden og din sindsro ret meget. ![]()
Jeg bliver skør af disse amerikanske virksomheder.
I dag er det SLG, der står for underholdningen. Virksomhedens kvartalsrapporter er altid på dette niveau nu:
Og reaktionen er på dette niveau:
Hver gang det samme. Man burde nok snart tro på det og begynde at handle ![]()
Global Atomic har igen det traditionelle -20 % fald. Nye udstedelser og udvanding er på vej. Ellers går det fint i uransektoren, men denne har været en sørgelig performer.
Dette er en ret trist historie indtil videre. Dag efter dag et ordentligt slid.
Der er en temmelig stor massakre i gang i AI- og kryptominingaktier. Jeg overvejede ABAT og også IREN, men i betragtning af min egen mavefornemmelse og min IT-baggrund købte jeg NBIS tidligere.
Når du begynder at have omsætning, vil de spørge hvor meget?
Fortum er i dag næsten 4% oppe. Hvad overser jeg? Q3 offentliggøres først i slutningen af måneden, ingen store el-investeringer (datacentre, aluminiumsfabrik osv.) er i hvert fald i overskrifterne…
Nå ja, som aktionær smager det godt for mig ![]()
Kursalarmen ringede på telefonen, da VIX steg over 22. Nu ser det ud til at være over 24 ![]()
Samtidig er Fear/Greed også faldet til Extreme Fear. For en uge siden var vi bullish ind i en boble, nu er vi ret solidt i et bjørnehi. Måske er amerikanerne blevet skræmt af OMXHPI’s tidsseriers grønne farveserie?
I går reducerede jeg Fortum til 16,99 € og jeg tror, jeg skrev noget i stil med “bliv ikke overrasket, hvis den skyder op til 18 €”. Og se nu bare, i morgen bryder den nok 18 €.
Fra bunden for et par år siden er den steget omkring 100 %. Ikke dårligt. Jeg solgte 1/7 i går, så der er stadig noget tilbage. Derfor sælger jeg næsten aldrig alt på én gang. Ikke engang halvdelen. Aktierne fortsætter med at stige næsten hver eneste gang, jeg letter på beholdningen. Oftest kommer der endda netop sådan et ryk opad som nu i Fortum.