Salesforce stiger i eftermarkedet, årsagen oplyses i et tweet. ![]()
https://x.com/StockMKTNewz/status/1978583433027657813
Salesforce stiger i eftermarkedet, årsagen oplyses i et tweet. ![]()
https://x.com/StockMKTNewz/status/1978583433027657813
Ærgerligt for dem, der hoppede med på dette, da det var 10 dollars for at følge forumguruerne. Men ingen panik, for nye ikke-investeringsanbefalinger kommer allerede før mørkets frembrud, så snart de først er gravet frem fra Reddits pump&dump-tråd og implementeret i \købte/solgte-tråden\ på tynde grundlag. Dette væddemål i 72-timers cyklusser, hvor jetonerne er på sort eller rød, har intet at gøre med investering, men det ser ud til at være forbavsende effektivt, så længe man husker at hoppe af, før endestationen.
Ingen gearing, ingen gevinst
Fra krypto-ETF’en ville alt undtagen Bitcoin allerede være gået i nul i det seneste styrt
Hvad fik dem forresten til at falde?
Jeg forstår godt, at tabte gevinster ærgrer, når man har undladt at udnytte momentum, men at give andre skylden i dette solospil er fjollet.
Hvis man ser på, hvor meget brint- og AI-aktier har bragt grønne linjer til porteføljen i løbet af de sidste 6 måneder, så mon ikke der findes ret mange glade aktionærer her, som har fulgt “forumguruerne”.
Skal guruen også informere på forhånd om fremtidigt salg, så man ikke bliver ked af det?
Hvis den forumguru, der blev henvist til, var @Tokarczuk, så har han/hun virkelig rapporteret køb, salg og også sine mål meget præcist i disse.
Det er vel enhver efterfølgers eget ansvar at indstille stop-loss for deres køb eller overveje anden risikostyring, hvis man køber på det tidspunkt, hvor aktien skyder i vejret med 500% på få uger, fordi den Orange og Kinas Peter Plys igen er i gang med en pikmålingskonkurrence.
@Tokarczuk rapporterede netop eksemplarisk og til tiden sine egne bevægelser og specifikationer. Jeg nåede også at sælge lidt efter min kommentar her, over $11, da det allerede begyndte at blive for varmt.
Jeg har endda den vane, at jeg sætter mig ind i de selskaber, som nogen nævner på forummet, og træffer min egen investeringsbeslutning, før jeg investerer mine penge. Jeg har misset mange muligheder for hurtig profit og sandsynligvis også fortjenester, men så behøver jeg heller ikke at give forumets gode diskussioner sky
Nordea på all-time high. 14.72€
Det var alt fra mig denne gang.
Veli Duell med ca. 133.000 euro i omsætning ![]()

Jeg læste nogle rygter om X, men intet rigtig forklarende, som jeg ville turde sprede her!
Nogen ved noget, eller også er det bare nothingburgers
.
Nordea i ATH-tal. Alligevel siger analytikere og markedsaktører: “Mere, køb”. Det var svært at finde et svagt punkt i dagens regnskab, og når økonomien begynder at rulle, kan tallene blive endnu pænere ![]()
Quamtum Scape næste raket? Jeg vil tro, at nogle forum
Jeg lagde en forsigtig salgsordre ind i Nordea på 14,88 €. Gælder kun i dag. I mange år kunne man købe den til 10 € og undrede sig over, hvor billig den var. Nå, det betalte sig at blive ved. Stadig den største i porteføljen, selvom jeg allerede har lettet lidt på 12 - 14 €.
Nå, SANA-pumpen startede tilsyneladende i går.
Det er sandsynligvis den samme fyr, som lige før pumpede OPEN.
“Sana Biotechnology Inc (NASDAQ:SANA) aktien steg 20% onsdag, efter at EMJ Capitals Eric Jackson erklærede, at virksomheden kunne blive “den næste 100-bagger platform” i en række opslag på sociale medier platform X.”
“Jackson, som tidligere ansporede den dramatiske stigning i Opendoor Technologies denne sommer, fremhævede Sanas gennembrud inden for Type 1 Diabetes-behandling, hvor en patient producerede insulin efter en enkelt injektion uden at kræve immunsuppressive lægemidler.”
“Investoren skitserede en potentiel vej til en værdiansættelse på 100 milliarder dollars, idet han beregnede, at hvis Sanas terapi når blot 10% af den globale Type 1 Diabetes-population til 100.000 dollars per patient, kunne det generere 90 milliarder dollars i omsætning. Han foreslog, at selv 100.000 patienter årligt ville give 10 milliarder dollars i salg.”
Nu begynder tallene igen at være ret grebet ud af luften. Der er dog tale om et fase 1-firma, der udfører n=2 forsøg med beta-celleøer fra kadavere. Der er stadig lang vej til 100 milliarder
Det kan selvfølgelig være, at hype-toget begynder at brænde short-positioner af, og vi tager til månen. Værdiansættelser betyder nok ikke så meget længere på dette marked ![]()
Jeg tror, det var netop dette, det handlede om, da han var den første til at bringe det op på købs- og salgsforummet. Jeg genlæste indlægget og ville bestemt have anbefalet det samme til @belfastinbingviini. Jeg citerer @Tokarczuks originale tekst nedenfor. Selvom @belfastinbingviini forsøgte at fremhæve fænomenet mere generelt, personificeredes kritikken i den aktie, du kritiserede, mere eller mindre bevidst, primært mod ham.
På baggrund af kritikken stod det mig uklart, hvornår det ville være muligt at skrive på siden “Jeg købte/solgte”, hvis man ikke må fortælle om sine køb, selv når man generelt beskriver virksomhedens drift, fremhæver de tydeligste risici, købsprisen og antallet, den ønskede salgspris på 10$, den forventede tidsramme for at nå salgsprisen, og senere endda rapporterer sit salg omtrent omkring den tidligere annoncerede målsalgspris?
Nu blev problemet, hvis man kan kalde det det inden for investering, at aktien steg til målkursen på 10 $ på omkring tre uger, og ikke inden for den oprindeligt angivne tidsramme på et år. Skal @Tokarczuk dømmes, fordi nogen måske købte til den af ham annoncerede målkurs, eller vurderes investeringens succes her efter tre uger, når målet oprindeligt var sat til et år frem?
Begrundelserne var ifølge @belfastinbingviini tynde? Den, der er uden synd, kaste den første sten, som man siger, så kunne du for eksempel give et eksempel på et af dine egne indlæg, hvor sagen er håndteret bedre?
Jeg forstår naturligvis, at der afhængigt af læseren kan være skærpende omstændigheder, såsom…
Aktien må ikke være for “varm” eller i momentum, da man kan brænde fingrene. I øjeblikket bør skribenter derfor afholde sig fra at rapportere om køb relateret til f.eks. kunstig intelligens, kvanteberegning eller udvinding af sjældne jordarter i USA.
Skribenten bør stoppe med at skrive på købs-/salgsforummet, når succeser og meritter som investor begynder at ligge over gennemsnittet, da sådanne personers indlæg automatisk tolkes som attraktive.
Efter at have fulgt forummet har jeg fået det indtryk, at næsten enhver annoncør, der er bedre end gennemsnittet, på et tidspunkt lægger låg på, fordi de ikke orker at lytte til bebrejdelser for andres, i dette tilfælde potentielt, trufne valg. På denne måde udjævnes gennemsnittet af annoncører, der rapporterer om deres køb og salg, igen tættere på gennemsnittet, og jeg kan ærligt talt ikke komme i tanke om noget mere finsk end dette.
Tidsånden er nu, at tallene ikke betyder så meget, så længe kursen stiger. Quantum Scape er et intelligent valgt firmanavn. Kvant er nu på mode. Som en tåbe har jeg holdt fast i mere traditionelle som Nordea og Fortum. Enorme afkast går tabt i disse AI- og kvante-dims, som jeg ikke har deltaget i. Palantir burde jeg nok også stadig købe, selvom den P/E på 500 er ret pebret ![]()
![]()
Jeg har altid været skeptisk over for alverdens bumtsibum hiphip hurra-løjer, selvom man da ville tjene gode penge på det – hvis man altså ramte den rigtige virksomhed på det rigtige tidspunkt. Jeg købte dog for et par uger siden VanEck Quantum Computing UCITS ETF, som også er blevet rost her, i et FOMO-anfald, og den har da været ret, skal vi sige, volatil for en ETF. I den rigtige retning, indtil videre.
(Mega)trends ser i øvrigt ud til at klare sig godt, forsvarssektoren har været et kærkomment fund for mig, og der har jeg pumpet penge ind som en tidligere gom. Man skal bare være lidt forsigtig med, hvornår “madrassen” løber tør for luft, så man ikke bliver den sidste til festen.