Duolingo er steget over 20 procent i formarkedet, prisen er i øjeblikket 415 dollars.
Mange her betragter Duolingo som en aktie, man ikke bør spilde sine penge på. Jeg er selv helt uenig. Firmaet er gældfrit, har en milliard i kassen. Vigtigst af alt er den frie pengestrøm i konstant stigning. Nu er FCF-marginen i årets første halvdel over 39%. Antallet af daglige brugere er steget 40% år-til-år. De betalte apps trækker.
Jeg har selv købt Duolingo tre gange i juli til en gennemsnitspris på 376 dollars. Der ville også være en pæn fortjeneste i dag, men hensigten er først at sælge, når aktiekursen starter med et femtal og er tættere på seks hundrede end fem hundrede. Med de nuværende specifikationer er det fuldt ud muligt inden for det næste år.
Dette er ikke investeringsrådgivning, men min egen mening om Duolingo-aktiens værdi.