Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og kursændringer (Del 3)

Vil nedturen fortsætte i USA, hvad angår halvledere?

Dette lyder kun positivt for Intel

2 Synes om

Det er godt, at Trump også stikker lidt til dette skidt…
Drill baby Drill! Og det hævdes ikke at handle om emissionsreduktion, som i denne Varma-fond..

1 Synes om

Det der ‘drill baby drill’ er bare tom snak rettet mod egne tilhængere. Der har været tilladelser til at bore indtil nu, men det sker bare ikke.

6 Synes om

Ja, Trumps stil er, at kløften mellem taler og praktiske handlinger bliver større og større.

1 Synes om

Bryder Helsinki-prisindekset 10000-grænsen igen i dag?

Ja, der blev åbnet områder, f.eks. i Alaska, hvor den tidligere administration ikke gav tilladelser. En anden sag er så, hvad der er økonomisk fornuftigt at udnytte. Det vil nok vise sig med tiden, hvor branchens virksomheder eventuelt vil bore, eller om det forbliver sådan, at det ikke kan betale sig.

1 Synes om

Pallas Air, også kendt som hellefisk, er i dag faldet 20%.
Inderes giver en salgsanbefaling, men kursmålet er dog så højt, at man burde skifte til en købsanbefaling, hvis man agter at fastholde det kursmål. Potentiale på 74% stigning og øverst på hele Inderes’ anbefalingsliste. @Thomas_Westerholm måske er det tid til at opdatere synspunktet, eller måske snarere sætte kursmålet ned.

Historisk fald, næsten som Simona fra Vaatehuone, 99%
image

På billedet viser en investor Pallas Airs hellefisk frem, som adskiller sig fra torsk i størrelse, men de er tydeligt beslægtede.
image

29 Synes om

image
image

Hvis der stadig skulle komme en negativ nyhed fra havets dyb, begynder jeg så småt at vende mig mod at acceptere den uden brok. Der har været nok rally her. Der er stadig plads på dækket af mit skib, host host @Pohjolan_Eka . :saluting_face: :grin:

image

5 Synes om

Screenshot_20250128_104336_Nordnet~2

Nogen storinvestor fra Pallas dumpede bare sine aktier. :laughing:

36 Synes om

Jeg så selvfølgelig, at omsætningen er lav, men YTD er stadig 32,3% i plus. Der var meget mere “opadgående potentiale” for et øjeblik siden. Pointen var, at kursmål og anbefaling slet ikke matcher den nuværende situation. Mit eget kursmål er selvfølgelig nul for denne, men da Pallas Air er en betalende kunde hos Inderes, forstår jeg, at man ikke ønsker at give et kursmål, der er meget lavere end kursen. Nu hvor kursen er faldet siden den seneste opdatering, tør man måske sænke målet til omkring 0,5e-0,8e.

4 Synes om

Jeg undrer mig over Duellia, når den har forbedret sin præstation i over et år, og analytikere anbefaler KØB, og alligevel fortsætter presset fra sælgerne? Købekraften forbedres også allerede, da renterne er faldet, og lønstigninger er på vej. Besparelser vil også påvirke positivt fra 2. kvartal.

3 Synes om

Dyre investeringer, og der er stadig en politisk risiko for, at magten skifter ved et valg, og olieboring i naturreservater bliver forbudt.

2 Synes om

Dette er efter min mening Inderes’ (og selvfølgelig også andre såkaldte analysehuses) problem. Her skabes der et investorimage, når penge skifter ejer. Det fungerer godt i et bull-marked, når alle har det sjovt, men dårligere når virksomheden* er “i uføre”. Situationen kan bedst løses ved at forhandle med kundevirksomheden.

*Situationen er den samme med enhver af Inderes’ kundevirksomheder, dette er ikke en Pallas Air-relateret observation.

https://keskustelut.inderes.fi/t/kesla-porssin-potentiaalisin-pien-yhtio/2187/88?u=sijoittaja-alokas

Markedet reagerede ret positivt på ovenstående meddelelse. :slight_smile:

image


EDIT:

https://keskustelut.inderes.fi/t/sap-kukaan-ei-tykkaa-sapista-tai-ehka-sijoituskohteena/52421/11?u=sijoittaja-alokas

Markedet var ikke overrasket over resultatet fra den tyske/europæiske gigant? :slight_smile:

image

3 Synes om

Jeg tænker mere på agenter, boost af robotik og automatisering med AI, hvor man virkelig kan overføre lavproduktivitetsarbejde til AI til håndtering. Derfra starter også en vej mod stadig mere krævende opgaver.

Forskellige diagnostik- og analyseopgaver er helt sikkert også velegnede til AI, såsom svindel- og dataanalyse.

Dette er en dag med glæde og lykke, med en god stigning. Intet kan stoppe vores glæde. :cowboy_hat_face:

image

8 Synes om

Nå, faldet blev modereret, men stadig i plus. :cowboy_hat_face:

image

Nå, heldigvis er der LeadDesk. :slight_smile:

image

2 Synes om

Så går det løs igen
Screenshot_20250128-170455

30 kilo af dette i porteføljen, så jeg lever i spændende tider.

18 Synes om

De amerikanske aktier ser ud til at komme sig godt efter gårsdagens fald. I går blev der ellers stadig spået om yderligere fald for i dag. Tillykke til dem, der købte i dippen!

1 Synes om

https://x.com/CompoundinGirl/status/1884328718904303798
BABA har netop udgivet den bedst kendte AI-model på verdensplan

7 Synes om