Kraken Robotics - merten Tesla

Interessant firma, i hvert fald efter min mening. I 2020 startede man stort set på samme niveau som nu, et år senere. Er der nogen grund til prisfaldet i Q4? Der er dog sket fremskridt i løbet af 2020, selvom corona gjorde tingene sværere. Analytikere ser også ud til at tro på vækst i 2021 og 2022.

Det ser godt ud fra mit perspektiv, men jeg har ikke meget investeringserfaring. Jeg vil gerne læse andres synspunkter om Kraken.

Nu er det tid for alle Kraken-tyre at handle :smiling_face_with_sunglasses:

2 Synes om

{“content”:“Kurset viste livstegn efter lang tid, og denne femten minutters video mindede mig om Kraken. Jeg husker ærligt talt ikke engang, om Krakens aktiviteter er relateret til minedrift på havbunden.\n\nhttps://www.youtube.com/watch?v=p0G68ORc8uQ\n*The deep ocean is the final frontier on planet Earth | The Economist*”,“target_locale”:“da”}

2 Synes om

Hovsa! Nogen på Twitter spekulerede i, om en aftale var blevet lækket. Hvem ved, men det er ikke en normal udveksling i dag, og ikke særlig typisk for denne 17% dag.

2 Synes om

Hvilken af disse skal man købe: en amerikansk eller en canadisk?

Jeg købte det i sin tid i Canada, da der er mere volumen der, og den amerikanske aktie er på OTC-markedet, hvilket betyder, at jeg skulle afgive en ordre (i hvert fald hos Nordnet) ved at ringe til en mægler, og jeg kan ikke tale med folk.

5 Synes om

Link til programmet:

Vi prøver igen at få en reaktion fra Musk på Twitter, men der er stadig intet at høre. Vi gemmer lige lidt popcorn tilfældigvis.

8 Synes om

For 2021, en batteribestilling på 1,5 millioner samt 2 millioner i projektfinansiering for de kommende 12-36 måneder. :sign_of_the_horns:

Det direkte link til pressemeddelelsen så ikke ud til at virke, så det findes via hjemmesiden > news > press releases.

I slutningen af pressemeddelelsen er der en lang opdatering om andre projekter og udsigter.

13 Synes om

Nå, der er jo en første gang for alt: Hvad er der nu i baggrunden? Jeg forestillede mig, at jeg ville have tid til at købe en masse mere på 0,5-0,6 niveauerne. Handel er dog tidoblet, og jeg har ikke set noget nyt eller revolutionerende komme ud? Hvis nogen har fundet en forklaring, så del den venligst. Jeg fandt intet.

1 Synes om

Jeg har ikke fundet nogen særlig grund til de seneste dages stigning. I går og i dag steg den markant ved åbningen med høj volumen, hvorefter den faldt med lavere volumen. Jeg har en fornemmelse af, at man ikke kan få den under en dollar i lang tid mere.

2 Synes om

https://www.reddit.com/r/pennystocks/comments/lm1qq8/release_the_kraken_autonomous_vehicles_ai_battery/

Den har fået en del opmærksomhed, i hvert fald på Reddit.

1 Synes om

I februarudgaven, fra side 10 og frem, er der en artikel om Ocean Vision-projektet.

https://www.oceannews.com/magazine

5 Synes om

Nogle interessante uddrag:

Et voksende behov, for eksempel inden for vindkraft, hvor behovet for et nøjagtigt undervandsbillede er en lettelse for overraskende mange industrier.

!

Bredt samarbejde med små opstartsvirksomheder, mulighed for at tilegne sig ekspertise og tilbyde egne produkter og løsninger på et tidligt stadie til fremtidige potentielt store virksomheder. “Backawish”-skriften er fra Reddit, jeg har ikke tjekket baggrunden.

3 Synes om

Et screenshot fra Stockopedia. Jeg har ikke summeret Ocean Infinitys batteribestillinger, men jeg forstår, at de er en betydelig kunde ud over at være en betydelig ejer. Højere oppe i tråden er der en artikel, jeg linkede til, om Ocean Infinitys flåde, som er under opbygning.

2 Synes om

• Batterilevering til en gammel kunde i 1. halvår 2021.

• AquaPix MINSAS120-sensor og mulig efterbestilling, levering i 2021.

“Kraken forventer en yderligere kontrakt for en brugerdefineret nyttelastsektion, der vil muliggøre nem overførsel af MINSAS-systemet mellem kundens AUV’er fra to forskellige AUV-producenter. Dette er en brancheunik egenskab ved Krakens SAS-systemer.”

• Kraken Power i Tyskland modtager 1,5 millioner i finansiering til to projekter, der starter i 4. kvartal 2021.

I alt 2,2 millioner. :+1:

4 Synes om

Hvor stort et TAM anser I for realistisk for en virksomhed som denne?
Og hvad består det af?
Jeg forstår teknologien, men for at forbedre forståelsen af mulighederne for værdiskabelse, skulle man have en idé om kundesektoren og markedsstørrelsen? Det føles stadig som et nicheprodukt lige nu.

TAM præsenteret i den opdaterede præsentation fra februar (https://krakenrobotics.com/themencode-pdf-viewer/?file=https://krakenrobotics.com/wp-content/uploads/2021/02/Kraken-January-2021.pdf).

Hvad ville være en realistisk andel for Kraken, jeg har ingen anelse, men en virksomhed med en omsætning på under 20 millioner burde stadig have lidt plads til vækst.

Tak for svaret! Gode pointer!
De nævnte kommer også til mig, og især den kommercielle sektor er helt sikkert en stærkt voksende sektor. Jeg kan også forestille mig, at konstruktion på havbunden og anden udnyttelse vil vokse i fremtiden, men jeg betragter det stadig som en fremtidig niche 20-30 år ude i fremtiden, og derfor er det efter min mening ikke berettiget at bruge det som grundlag for en vurdering endnu.

Derimod vil militæret + kommercielle aktører sandsynligvis være tilstrækkeligt til at garantere et marked, så der er vækstpotentiale sammenlignet med denne omsætning på 20 mio. En ret interessant sag, jeg må måske kigge nærmere på tallene.

1 Synes om

Fortæl endelig hvad du får som resultat :slightly_smiling_face::ok_hand:

Takket være aftalerne med Danmark og Polen er der et ret godt udsyn for de næste par år, men det ville være vigtigt at få noget lignende i hus i år.

På Facebooks investorsider er der dette:

I sig selv nok ikke nogen ny information, men der handles meget i forhold til markedsværdien. Et interessant dyk i dag :expressionless_face:

4 Synes om