Jeg er lidt overrasket over, at jeg ikke fandt en tråd om droner. Især blandt amerikanske virksomheder har der været en del hype og travlhed omkring mange dronevirksomheder. Flere virksomheder, der på en eller anden måde er relateret til droner, er steget med hundreder af procent i løbet af sommeren og efteråret. Volatiliteten har været stor, men retningen har været ret tydeligt opad.
Et par udvalg fra Amerika, som er værd at se nærmere på. Det er ikke for sent endnu, men de bedste pladser på toget er allerede taget.
Undskyld for det upræcise sprog. Jeg startede selv med at investere for halvandet år siden, og der er stadig meget at lære om begreberne.
Ondas Holdings https://www.ondas.com/
Kurven ser tydeligt Bullish eller endda ultra bullish ud. Virksomheden har foretaget et par emissioner inden for et par måneder, og kursen er praktisk talt ikke faldet på grund af dem. Desuden omfattede den emission, der blev annonceret i går, en indsamling på over 400 millioner til en pris på 11.50$/pr. aktie, hvilket er mere værdifuldt end den nuværende kurs, som ligger omkring 10.50$. Der går rygter om, at virksomheden køber andre dronevirksomheder og sigter mod en stærk markedslederposition. Konsulenter er blevet rekrutteret fra erfarne militærledere, og ifølge hjemmesiden er de også involveret i Trumps Golden Dome-projekt. CEO Eric Brook er en overraskende jordnær type. Jeg har i hvert fald stor tro på dette. Nogle kalder dette den næste Palantir.
Red Cat Holdings. https://redcat.red/
Stigningen er ikke helt så stabil som for Ondas. Der er masser af volatilitet. Denne virksomhed har også arrangeret emissioner. RCAT har en “Sort Enke”-drone NATO-katalog godkendt. Jeg har ikke undersøgt virksomheden mere detaljeret, men på grund af NATO-forbindelsen er den bestemt værd at følge.
Unusual machines. https://www.unusualmachines.com/
Jeg følger også denne, da virksomheden tilsyneladende har en forbindelse til Trump-administrationen. Kurven ser også ganske pæn ud.
Alle er altså small caps, men de har taget gode spring på grund af hypen. Diskussion og meninger tak.











