Kempower - Mobiliteten elektrifieras med laddare

Kempower ökar antalet aktieägare genom en personalemission och har en respektabel tillväxt. Kan personalemissionen vara ett tecken på avsikten att noteras på börsen? För mig känns det självklart att så är fallet. Jag känner inte till villkoren för personalemissionen, men jag gissar att det kommer att bli

40 gillningar

Intressant öppning! Jag har också följt Kempowers historia och försäljningsframsteg den senaste tiden, och noteringen har funnits i mina egna tankar också.

14 gillningar

Får jag vara nyfiken: varför sådan säkerhet?

5 gillningar

De kommer att gå till börsen trots allt :sunglasses:

51 gillningar

Kempower – Finlands eget Zaptec?

18 gillningar

https://investors.kempower.com/wp-content/uploads/2021/11/kempower-suunnittelee-listautumisantia-ja-listautumista-tiedote-22112021.pdf

image

47 gillningar

Kempowers verksamhet är arbetskraftsintensiv, vilket framgår av ökningen av antalet anställda. Att hantera detta kommer att vara en av nyckelfaktorerna för framtiden.
Jag har egen erfarenhet av detta, om än med mindre siffror.

4 gillningar

Vad skulle vara inträdespunkten här?

Kempowers Ry Ristimäki skryter med att de ligger år före sina konkurrenter. Dagens Kauppalehti har också den här artikeln: Löytyikö tankkaukselle todellinen haastaja? Tämä laturi lataa sähköauton akun viidessä minuutissa | Kauppalehti

Jag är verkligen intresserad av Kempowers emission!

15 gillningar

Här är några länkar till nyheter från i år som jag kommer att tänka på om företaget. Jag är också mycket intresserad av emissionen.

28 gillningar

Vilken positiv överraskning :slight_smile: Som VD:n sa i intervjun verkar de på en marknad med en tydlig inträdeströskel, vilket naturligtvis är bra för investeraren, och detta i kombination med den starka tillväxten på målmarknaden under de kommande årtiondena är verkligen en bra sak.

Enligt min uppfattning har denna “käft” S-seriens laddare visat sig vara riktigt bra, särskilt ur slutanvändarnas perspektiv. Dessa kommer att kunna hittas längs vägarna i Finland, installerade av S-gruppen med ABC-dekaler, som @Jarppi4 redan länkade. Dessutom har Recharge Infra också börjat inkludera dessa i sina installationer.

20 gillningar

Carnegie Investment Bank AB, Suomen sivukonttori, agerar som huvudarrangör av Erbjudandet (“Huvudarrangören”). White & Case LLP agerar som Kempowers juridiska rådgivare. Roschier Asianajotoimisto Oy agerar som Huvudarrangörens juridiska rådgivare. Miltton agerar som Kempowers kommunikationsrådgivare. Alexander Corporate Finance Oy agerar som Bolagets Certified Adviser enligt Nasdaq First North Growth Market Rulebook.

4 gillningar
16 gillningar

Några höjdpunkter från bilderna

Siffror

Om orderstocken: kort, intäktsförs beroende på kunder inom ca 1–3 kvartal. Säsongsvariationer mellan kvartalen, vissa lägger sina beställningar 1–2 gånger per år.
Om försäljningsmarginalen: Det fanns en exceptionell leverans som orsakade att försäljningsmarginalen sjönk till 46 %.

52 gillningar

En mycket intressant nykomling med höga tillväxtförväntningar som definitivt kräver en djupare titt! Jag förstår det som att företagets ägare inte heller gör sig av med sina egna aktier, vilket är ett gott tecken.

36 gillningar

Här är förmiddagens presskonferens:

22 gillningar

Vad som alltid irriterar mig med dessa listningar är att all information om det faktiska priset är extremt svårt att hitta. Hur mycket är företagets värde till noteringspriset?

Min gissning är en värdering på 200-300 miljoner euro

8 gillningar

Från Kempowers pressmeddelande.

Följande ankarinvesterare har, med förbehåll för vissa sedvanliga villkor, förbundit sig att teckna aktier till ett belopp av totalt cirka 53 miljoner euro i det planerade erbjudandet, förutsatt att värdet på bolagets utestående aktier före erbjudandet inte överstiger 219 miljoner euro:

• vissa fonder som förvaltas av WIP Asset Management Ltd;
  • Varma Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolag;
  • vissa fonder som förvaltas av Evli Fund Management Company Ltd;
  • Ilmarinen Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolag;
  • Nordea Livförsäkring Finland Ab;
  • Julius Tallberg Corp.;
  • Danske Invest Finnish Equity Fund;
  • vissa fonder som förvaltas av Sp-Fund Management Company Ltd; och
  • Kempinvest Oy (ett holdingbolag delvis ägt av styrelseordföranden i Kempower, Antti Kemppi).
8 gillningar

[quote="Kumiorava, post:23, topic:24068"]\nprovided that the value of the company’s outstanding shares prior to the offering does not exceed EUR 219 million:\n[/quote]\nHärtill kunde man ännu lägga att i några tidigare emissioner, där en liknande klausul har setts, har värderingen varje gång just landat på detta. Så jag skulle tro att det är ganska säkert att anta att Kempowers marknadsvärde före IPO är ca 219 M€. :slight_smile:

12 gillningar

Tack! Nu till saken!

Hur många laddare måste företaget tillverka, och vilka anläggningar krävs för att vi ska nå en omsättning på 200 miljoner om några år?

Är lönsamheten på väg att försämras?

6 gillningar