Hvis man havde tænkt på Kempower-aktionærernes interesser og gennemsigtighed, kunne denne forretning være blevet bygget ind i Kempower eller som et datterselskab af Kempower, hvis man absolut ønsker et separat selskab til det formål (jeg forstår ikke helt, hvad man overhovedet skal bruge selve selskabet til; kunne Kempower ikke bare håndtere disse produkter selv?).
Desværre er det her en fuldt ud mulig konstruktion, hvor penge flyttes helt lovligt fra det ene selskab til det andet, og fra Kempower-aktionærernes lommer direkte ned i familiens. Det kan selvfølgelig være, at der ikke sker noget dramatisk (i hvert fald ikke lige med det samme), men der er lagt i kakkelovnen til at malke penge ud af Kempower over lang tid med en passende avance, når selskabet køber varer fra det nye firma. Alt kan gøres pænt og i overensstemmelse med lovgivningen.
For mit eget vedkommende er det her et så stort advarselssignal, at hele ideen om at købe aktier er lagt på is, men jeg vil følge med i, hvordan det udvikler sig – jeg ser stadig potentiale i Kempower på lang sigt. Men det er desværre utroligt nemt at ødelægge tingene i en vækstvirksomhed, og vi befinder os nu på farligt farvand.