Kempower - Mobiliteten elektrifieras med laddare

Jag slutade med att sälja resten av mina Kempower-aktier igår. Beslutet baserades inte enbart på dagens kursreaktion, utan på att min investeringstesis förändrades i och med denna kvartalsrapport.

Jag var särskilt oroad över det svagare orderingången än väntat, sänkningen av den övre gränsen för prognosen, det nya besparingsprogrammet samt att jag, efter att ha analyserat konkurrenterna och marknaden, inte längre är lika övertygad om Kempowers förmåga att växa snabbare än marknaden.

Jag anser inte att Kempower är ett dåligt bolag och jag utesluter inte att bolaget fortfarande kan lyckas, särskilt inom laddning av tunga fordon. Jag ansåg dock inte längre att den nuvarande riskjusterade avkastningsförväntan var tillräcklig för min portfölj jämfört med andra alternativ.

De frigjorda medlen allokerade jag till en global ETF. Det passar min nuvarande investeringsstrategi bättre.

Jag önskar uppriktigt lycka till till alla aktieägare. Jag kommer fortfarande att följa bolaget med intresse, och om min investeringstesis någon gång stärks igen, ser jag det inte som uteslutet att återvända som ägare.

2 gillningar