Jeg endte i går med at sælge resten af mine Kempower-aktier. Beslutningen var ikke kun baseret på dagens kursreaktion, men på at min investeringscase ændrede sig med dette kvartalsregnskab.
Jeg var særligt bekymret over en ordreindgang, der var svagere end forventet, en sænkning af den øvre grænse for guidance, et nyt spareprogram samt det faktum, at jeg efter en analyse af konkurrenter og markedet ikke længere er lige så overbevist om Kempower evne til at vokse hurtigere end markedet.
Jeg anser ikke Kempower for at være et dårligt selskab, og jeg udelukker ikke, at selskabet stadig kan få succes, særligt inden for opladning af tung transport. Jeg følte dog ikke længere, at det nuværende risikojusterede afkastpotentiale i min portefølje var tilstrækkeligt sammenlignet med alternativerne.
De frigjorte midler har jeg allokeret til en global ETF. Det passer bedre til min nuværende investeringsstrategi.
Jeg ønsker oprigtigt held og lykke til alle aktionærer. Jeg følger stadig selskabet med interesse, og hvis min investeringscase engang bliver styrket igen, udelukker jeg ikke at vende tilbage som aktionær.
2 Synes om