Kempower - Mob

Jeg har selv været med i Kempower i et stykke tid og reducerede min position kontrolleret tidligere (en tredjedel), så jeg har ikke lyst til at træffe for forhastede beslutninger nu. Dette Q2 ændrede dog min tankegang mere end noget tidligere kvartalsregnskab.

Min tolkning er i øjeblikket følgende:

• Omsætningen lå under forventningerne.
  • Ordreindgangen lå tydeligt under forventningerne.
  • Den operationelle EBIT var fortsat negativ.
  • Samtidig iværksættes et nyt spareprogram.

Som et positivt punkt forblev bruttomarginen fortsat god, så det ser ikke ud til, at markedsandele købes for enhver pris.

Det, der dog bekymrer mig mest, er dette spørgsmål:

Er der tale om en langsommere udvikling af hele markedet for DC-lynopladning end forventet, eller er Kempower ved at miste sin relative konkurrenceevne?

Hvis det handler om markedet, kan investeringstesen stadig være helt intakt, og det er blot et spørgsmål om, at tidsplanen trækker ud.

Hvis derimod konkurrenterne (ABB, Alpitronic, Siemens, ChargePoint osv.) på samme tid rapporterer en markant stærkere udvikling, så ændres investeringstesen fundamentalt.

Jeg forsøger altså ikke at forudsige kursen i næste uge, men tænker mere på kapitalallokering for de næste 5-10 år.

Hvordan ser I på det? Er dette primært en skuffelse relateret til markedscyklussen, eller begynder vi at se en svækkelse af Kempowers konkurrencemæssige position?

9 Synes om