Kempower - Mob

I relation til NCC-aftalen er her efter min mening nogle ret interessante baggrundsoplysninger om Californiens offentlige EV-ladeinfrastruktur.

Jeg faldt i går den 31. januar over et indlæg på en amerikansk politisk blog, som berører de nuværende problemer med offentlig opladning i denne elbilernes forjættede delstat:

Og alligevel, på trods af alle pengene og entusiasmen fra delstatsregeringen, er "The Golden State"s ladenetværk basalt set en fiasko, som The Los Angeles Times rapporterede så sent som i sidste uge. Ingen ved engang præcis, hvor mange offentlige ladestandere delstaten har; den føderale regering mener, at tallet er omkring 40.000, mens delstatsregeringen mener, det snarere er 80.000. Det er en ret betragtelig forskel.

Det største problem er dog – og det er noget, som enhver elbilist i Californien ved, og formodentlig de fleste elbilister i andre delstater også – at der tydeligvis er meget mere fortjeneste i at bygge ladestationer, end der er i at drive dem. Som følge heraf er ladestanderne ude af drift hele tiden. Ifølge Times er mellem 20 % og 30 % af delstatens offentlige ladestandere ude af drift på et givet tidspunkt. Og da det er brug, der får dem til at gå i stykker, betyder det, at de mest nødvendige ladestandere er dem, der mest sandsynligt er utilgængelige.

Med andre ord lyder den nuværende situation helt elendig sammenlignet med f.eks. hvor ubesværet man i dag kan bevæge sig rundt i Finland ved hjælp af offentlige ladere.

Og samtidig lyder det lovende for Kempower :slight_smile: Det virker til, at Kempowers pålidelige ladere (+ cloud-infra til at lette driften) virkelig er tiltrængte i Californien og mere generelt i USA. Jeg kommer til at tænke på podcast-kommentarerne, som jeg postede i denne tråd sidste år:

Jeg tror, at dette [Kempower] kunne være den frelser for Amerika, som vi leder efter. Vi har virkelig brug for hjælpen her, vores infrastruktur har været forfærdelig.

Den LA Times-artikel, der linkes til i bloggen, er heller ikke bag en betalingsmur:

Man får lyst til at trøste elbilisterne derovre: the cavalry is on the way. :smiley: Forhåbentlig får Kempower og NCC hurtigt gang i leverancer og installationer på vestkysten.

37 Synes om