Der er ikke nogen nærmere statistikker at finde, men jeg har erfaring med at reparere biler og deres tekniske opbygning.
Nu hvor det ser ud til, at det går den rigtige vej for Kamux i Sverige, ville jeg åbne en ny forretning der.
Jeg har sagt det før, men Umeå er en by med 100.000 indbyggere uden en Kamux.
Der er også en færgerute fra Umeå til Finland, hvis man nu kunne finde noget i det centrale Sverige, der kunne importeres til Finland.
Hvis der er plads til IKEA i Umeå, hvorfor skulle en KAMUX så ikke også kunne køre der?
Sverige har brug for mere omsætning, og forretningen ville kunne køre med de samme tunge centraladministrationsomkostninger.
Der er visse journalister hos Kauppalehti, der nyder virksomhedernes profitadvarsler.
Nu hvor halvdelen af 3. kvartal allerede er gået, burde Kamux have et ret klart billede af, hvordan sensommeren og efteråret tegner sig. 25 % af H2 er allerede overstået…
Med en hurtig googling ser Trafi ud til at tilbyde synsstatistikker. Copilot analyserer i hvert fald følgende ud fra synsstatistikkerne for hylningsprocenter i 2017 og 2025:
Konklusion: I synsstatistikkerne for 2017 var hylningsprocenten for 5-10 år gamle biler markant lavere end i det tilsvarende materiale fra 2025. Dette tyder på, at bilerne til syn i 2017 i gennemsnit havde færre fejl end dem til syn i 2025.
Hvem mon egentlig står for indkøbene der? Jeg undrer mig over, at lageret er fyldt med Mercedes-dieselbiler med runde lygter, og nu er overskuddet smeltet, efter brændstofpriserne steg.
Rauli har lavet en ny virksomhedsrapport om Kamux efter Q2-regnskabet ![]()
Kamux’ Q2-resultat faldt mere end forventet, selvom omsætningen steg, da den svage efterspørgsel på dieselbiler pressede rentabiliteten. Virksomheden opdaterer sin strategi senere på året, og i den forbindelse forventer vi især kommentarer om status for de underskudsgivende udenlandske aktiviteter. Vi har nedjusteret vores prognoser en smule og kursmålet til 1,5 euro (tidl. 1,6 euro). Vi gentager anbefalingen “sælg” (vähennä).
Lidt konkurrence om førstepladsen i Finland, Kamux i går:
![]()
Saka i dag:
![]()
Kamux’ Q2-tal var 10.450 og en smule lavere i Q1, så i lyset af tallene ligger Saka bestemt foran. Målt på omsætning er Saka allerede næsten i en liga for sig selv, da H1 var 384 MEUR, mens Kamux lå på godt 300 MEUR.