I Inderes’ morgenrapport den 2.11 var aktiens afkastforventning næsten +18 % og anbefalingen “reducer”. Jeg forstår måske ikke logikken, eller jeg har ikke den interne information.
Der var en fejl i printversionen af morgenoverblikket!
Den er nu rettet i PDF-printversionen. Den korrekte anbefaling er Køb!
Vores seneste anbefaling kan ses her på virksomhedssiden: CapMan - osake - Inderes
“Capman kører ret godt igen efter de seneste positive nyheder.
Ejerkredsen er imponerende; man tør godt være med, når den operative ledelse bare forbedrer sig.”
{“content”:“Ikke mange reaktioner på Q4. Jeg købte lidt i morges.”,“target_locale”:“da”}
Capman har været ret godt beskyttet mod markedsuroen, selvom investeringsporteføljen (som sælges) led. Frimodig kommenterede også JAM-opkøbet i interviewet.
Ja, det går stadig fantastisk.
Tak for tipsene.
Der har været meget lidt snak om Capman her på forummet. Er der mange, der har den i porteføljen?
Hvis ja, hvad ser I som dens bedste sider?
Hvis I derimod ikke har den, hvorfor så ikke? Hvilke ting ser I som risici i dette selskab?
Jeg har selv øget min beholdning ret kraftigt på det seneste, og den er nu den næststørste post i porteføljen.
Udover dette, ville det være muligt at ændre overskriften til den grundlæggende “Capman som et investeringsobjekt” eller noget lignende? Ping @Verneri_Pulkkinen
Khyl, jeg skiftede til Capman: et udbytteselskab, da det under Joken har profileret sig stærkt i den retning.
Jeg har Capman i min portefølje, tidligere havde jeg Evli og Taaleri, hvor jeg tog tab og flyttede det meste til at øge min tidligere Capman-beholdning.
Jeg synes, Capman ser ud til at udvikle sig pænt, og især fandt jeg det opmuntrende, at resultaterne ikke faldt, selvom Q4 var så svært for mange. En anden jeg har ejet et par gange er EQ, som også leverede ganske gode resultater.
Det ser faktisk ud til, at selv en lidt mere vanskelig markedsudsving ikke skader Capmans forretning alvorligt, hvem ved, måske kan det endda være en fordel, da de tilbyder ekspertise inden for fast ejendom og infrastruktur.
Historien er også Capman, og den er et lyspunkt i porteføljen.
Jeg sælger ikke med det samme, for gennemsnitsprisen er god, og den giver et flot udbytte om foråret…
Jeg er rolig med hensyn til denne aktie; der er rigeligt med andre problemer.
Jeg kunne endda finde på at købe lidt mere af denne, eller rettere sagt, flytte fra noget skrammel til denne.
@Sauli_Vilen kunne vi få en ny, omfattende rapport om Capman på et tidspunkt? ![]()
Hvordan oplever folk her Capmans cykliske natur? Hvor stor er risikoen for, at hvis lorten rammer ventilatoren, vil Capman også blive ramt af sprøjt? De langsigtede fonde gør selvfølgelig dette lidt nemmere, men det bekymrer mig alligevel lidt.
Edit: Jeg turde dog købe en lille del til porteføljen, det forstyrrer mig ikke så meget.
Der er svaret på CapMans cykliske karakter her: Capmanin syklisyys - Inderes
En ny omfattende rapport er netop blevet offentliggjort: Time to deliver - Inderes
Jeg kunne ikke kommentere tidligere, da jeg var midt i at skrive ![]()
Sådan spiller det… altså @Masse menighedsmedlem, Mester Aston Livingstone, beder om kraftigt brød, og hovedpræsten/organisten S.V. leverer info til de tørstige sjæle.
Tak!
Hvorfor er den på amerikansk?
Da der er tale om en erhvervskunde, antager jeg, at virksomheden har bestilt den på engelsk?
Vi har kun et par kunder, for hvem en omfattende analyse udføres på engelsk. Kontraktmæssige årsager og gamle kundeforhold.
Ja, det er en helt gyldig antagelse. Jeg læste det fra start til slut, og det eneste “what the fook”-øjeblik var, da Sauli smed carried interests ind i diskussionen. Det var sandsynligvis et performancegebyr, da jeg hurtigt googlede det.
Jeg er ikke helt vildt uenig med Sauli, selvom det er lidt mere udfordrende for mig at vurdere dette end et par andre kapitalforvaltningsselskaber.
PS. Jeg lyttede til kapitalforvaltningspodcasten i dag, og jeg har været i HIFK’s loge det seneste år samt til en basketballkamp takket være disse institutioner. ![]()