Kahoot! - Læringsøkosystem i skyen

General Atlantic ser ud til at eje omkring 15%, Kirkby 3% og Glitrafjord 8%.
Resten af den hidtidige andel på 34,5% er fra visse andre investorer samt selskabets ledelse.

“Bestyrelsen anbefaler tilbuddet, da det repræsenterer en fair værdiansættelse af selskabet, samt betydelige muligheder for at accelerere selskabets rejse mod at blive den førende læringsplatform i verden,” udtalte bestyrelsesformand Andreas Hansson.

2 Synes om

Baseret på et hurtigt kig på Marketscreener er det stort set i tråd med estimaterne.

1 Synes om

Samme her, det her er jo en joke!

1 Synes om

Den tredjestørste aktionær Folketrygdfondet anser tilbuddet for at være lavt.

https://www.dn.no/bors/kahoot/oslo-bors/investorgruppe-vil-kjope-kahoot-for-172-mrd-ekstremt-fordelaktig/2-1-1486419

Nordea Markets-analytiker Kristoffer Pedersen (maskinoversættelse):

“Det vil vise sig, om de øvrige aktionærer accepterer det. Da tilbudsgiverne har ledelsen med på holdet, anser vi det for mindre sandsynligt med andre tilbudsgivere, men tilbuddet skal måske hæves for at opnå en acceptgrad på 90 procent, som transaktionen kræver.”

Jeg afventer selv et højere tilbud. Jeg bryder mig slet ikke om, at den administrerende direktør er involveret i at overtage selskabet. Han lovede at fortsætte som CEO, hvis tilbuddet går igennem. Deri ligger en skjult trussel om at trække sig, hvis tilbuddet ikke går igennem. Hvis et konkurrerende tilbud kommer og går igennem, får den administrerende direktør sikkert også sparket.

8 Synes om

Kender I til norsk praksis i forhold til købstilbud? I fredagens meddelelse blev det endnu ikke oplyst, hvornår tilbudsperioden begynder, og så vidt jeg forstår, var det teknisk set endnu ikke et købstilbud, men en meddelelse om en aftale indgået af visse parter om at fremsætte et købstilbud.

Er dette punkt normalt i norsk praksis?:

Undertakings given in respect of Shares representing c.18.94% of the Outstanding Share Capital may be withdrawn (in broad terms) if the offer period in respect of the Offer is not commenced on or prior to 16:30 (CEST time) on 31 August 2023 or a third party makes a competing offer with consideration of a 10% premium to the Offer Price and the Board considers that the terms of the competing offer are as a whole more favourable to all Shareholders than the Offer and the competing offer is recommended by the Board.

Her kan 18,94 % af aktierne jo trække sig fra aftalen, medmindre tilbudsperioden starter senest den 31. august, eller der kommer et konkurrerende tilbud med en pris på mindst 38,5 NOK. Da 34,5 % står bag tilbuddet, kan General Atlantic med deres ejerandel på 15 % tilsyneladende ikke trække sig, men alle andre kan. Er formålet bare at fiske efter et højere tilbud, eller er jeg for optimistisk?

2 Synes om

DNB’s Dag Hammer ville blive overrasket, hvis Kahoot blev solgt til en aktiekurs på NOK 35. DNB’s fonde har en ejerandel på omkring 2 %.

Folketrygdfondet og DNB (i alt 7 %) vil derfor måske ikke acceptere købstilbuddet. Baseret på dagens kursreaktion tror markedet hverken på, at tilbuddet går igennem, eller på et højere tilbud.

4 Synes om

Kangaroo BidCo AS afgav et købstilbud i går. Tilbudsperioden udløber 25.8.2023 kl. 16:30 (norsk tid). De kan forlænge tilbuddet frem til senest 6.10.2023.

Aktier forpligtet til salg 37,04 %. 14.7.2023 var dette 34,5 %, hvilket betyder, at de efter to ugers modning har fået 2,54 % flere aktier med. Jeg tror ikke, de når op på 90 %. Jeg sælger ikke, og jeg accepterer ikke tilbuddet.

14 Synes om

Desperat røveriforsøg.

KAHOT: FORLÆNGELSE AF TILBUDSPERIODEN I DET ANBEFALEDE FRIVILLIGE BEST AND FINAL KONTANTTILBUD PÅ NOK 35 PR. AKTIE I KAHOOT! ASA

Tilbudsgiveren meddeler hermed en forlængelse af tilbudsperioden i henhold til Tilbuddet (“Tilbudsperioden”) indtil den 8. september 2023 kl. 16:30 (CEST).

4 Synes om

Det ser ikke ud til, at det tilbud har realistiske chancer for at gå igennem.

Q2 2023-rapporten var uden overraskelser. Væksten i H1 var svag, og i H2 forventes en højere omsætning i overensstemmelse med den normale sæsonvariation. Omsætningen stiger i takt med, at antallet af betalende brugere vokser. På den anden side falder det samlede antal brugere. Forventningerne (guidance) og de langsigtede mål er naturligvis uændrede.

AI ses også her. Et nyt AI-assisteret værktøj til lærere til indholdsproduktion er blevet præsenteret.

6 Synes om

Enig, prisen er alt for lav. Jeg sælger ikke.

3 Synes om

Endnu en ny meddelelse. Det er sandsynligvis svært at opnå en større andel end det – selvom man med denne sætning, ”forstår på baggrund af nylige samtaler, at andre institutioner i øjeblikket er ved at færdiggøre deres evalueringsproces”, antyder en smule, at der kunne være mere på vej.

NewsWeb (oslobors.no)

Pr. dags dato kl. 08.00 CEST, og med forbehold for sædvanlig verifikation, har Tilbudsgiveren modtaget accepter af Tilbuddet for i alt 142.515.476 aktier, hvilket, lagt sammen med de 148.015.955 aktier, som Tilbudsgiveren er betinget berettiget til i henhold til investeringsaftalen dateret 14. juli 2023, udgør 290.531.431 aktier, svarende til ca. 58,95 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Selskabet.

1 Synes om

Og en opfølgning. Nu så markedet også ud til at forstå, at dette ikke kommer til at gå igennem.

NewsWeb (oslobors.no)

5 Synes om

Jeg har også selv en position og har ikke tænkt mig at sælge. Det her er efter min mening et svinsk forsøg, og jeg accepterer bestemt ikke den slags. Jeg har været i tvivl, om jeg skulle have øget i denne uge, men jeg gjorde det ikke. Jeg er fortrøstningsfuld omkring, at det ikke går igennem!

9 Synes om

Tilbyderen vil give en opdatering på acceptniveauet, før Oslo Børs åbner for handel den 11. september 2023, grundet den igangværende optælling af modtagne accepter hos tilbyderens modtagelsesagent.

Mandag morgen hører vi senest, hvor mange der har accepteret tilbuddet. Jeg er ikke selv en af dem.

4 Synes om

35 NOK er nærmest en dårlig joke, hvis det går igennem, vil det være et chok. Overraskende, at dette røveriforsøg ikke blev gjort, mens kursen stod i stampe midt om vinteren, samtidig med at buddet på Meltwater kom.

3 Synes om

Jeg solgte heller ikke Meltwater, og jeg er nu ejer af et unoteret selskab. De kommer på børsen igen, det tror jeg på.

5 Synes om

Ingen stor stigning blandt acceptanterne – den 28.8, det vil sige en procentdel på 58,95 % i den forrige meddelelse.

Pr. dags dato kl. 08.00 CEST, og med forbehold for sædvanlig verificering, har Tilbyderen modtaget accepter af Tilbuddet på i alt 165.122.186 aktier, som, sammenlagt med de 148.015.955 aktier, som Tilbyderen er betinget berettiget til i henhold til investeringsaftalen af 14. juli 2023, svarer til 313.138.141 aktier, hvilket svarer til ca. 63,54 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Selskabet.

3 Synes om

Forlængelse af acceptperioden – godkendelse
Oslo Børs har, i sin egenskab af tilsynsmyndighed for overtagelser, godkendt ændring af følgende tilbud, som er fastsat i tilbudsdokumentet dateret 27. juli 2023, og ændret den 25. august og 8. september 2023, vedrørende:

Frivilligt tilbud om erhvervelse af aktierne i Kahoot! ASA fremsat af Kangaroo BidCo AS.

Ændringen vedrører forlængelse af acceptperioden.

Acceptperiode, som forlænget: til den 6. oktober 2023 kl. 23:00 (CEST).

Kunne dette cirkus ikke snart være nok?

8 Synes om

Udløbsdatoen for den nuværende forlængelse, den 6. oktober 2023, er den sidste dag, hvortil det oprindeligt blev lovet, at tilbuddet maksimalt kunne forlænges. Der er nu to uger til.

“Tilbudsperioden vil under ingen omstændigheder blive forlænget ud over den 6. oktober 2023”

Det er ret usandsynligt, at de får samlet 90 % ejerskab, så de får ikke mulighed for at tvangsindløse vores aktier. Det ville være ret mærkeligt, hvis de ikke forhøjer tilbuddet.

5 Synes om

NewsWeb (oslobors.no)

Pr. dags dato kl. 08.00 (CEST), og med forbehold for sædvanlig verifikation, har Tilbudsgiver modtaget accepter af Tilbuddet for i alt 193.467.170 Aktier, hvilket, sammenlagt med de 148.015.955 Aktier, som Tilbudsgiver er betinget berettiget til i henhold til investeringsaftalen af 14. juli 2023, svarer til 341.483.125 Aktier, svarende til cirka 69,29 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Selskabet.

En ret lille stigning - helt præcist 5,75 procentpoint på to uger.

3 Synes om