De sidste procenter ser ikke ud til at være nemme – nu er man oppe på 85,92 %, hvilket betyder, at der ikke længere er kommet nogen betydelig vækst. Beskeden ovenfor holder en godt opdateret – for en måned siden var tallet 85,47 %. Samtidig er tilbudsperioden igen blevet forlænget.
Pr. dags dato kl. 08.00 (norsk tid), og med forbehold for sædvanlig verifikation, har Tilbudsgiver modtaget accept af Tilbuddet for i alt 5.504.972 aktier, hvilket sammenlagt med de 414.176.959 aktier, som Tilbudsgiver ejede ved lanceringen af Tilbuddet, og de 3.760.496 aktier, der er erhvervet eller aftalt erhvervet uden for Tilbuddet i Tilbudsperioden, svarer til 423.442.427 aktier, hvilket repræsenterer ca. 85,92 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Selskabet.
..forudsat forlængelse af Tilbudsperioden til kl. 16:30 (norsk tid) den 28. december 2023, som anført i meddelelsen dateret 14. december 2023. Aktionærer, der ønsker at acceptere Tilbuddet, skal udfylde og returnere den acceptblanket, der er inkluderet i Tilbudsdokumentet..
Men i modsætning til hvad jeg troede i starten, ser dette lumske tilbud ud til at gå igennem på et tidspunkt. Spørgsmålet er egentlig, til hvilken pris de sidste procenter skrabes sammen for at nå de 90 %. Jeg ved ikke, om det er muligt, at de for eksempel accepterer en situation, hvor der erhverves 87 % af aktierne, og de resterende 3 % hives ud af markedet til en stigende pris. På grund af dette eget ønske eller forventning har jeg ikke valgt at acceptere handlen til underpris. Men hvis et sådant scenarie bliver til virkelighed, til hvilken pris ville de sidste 10 % så blive indløst, og foregår tingene i så fald efter bogen? Er der nogen, der har tanker om det?