Iris Energy Bitcoin minedrift og kunstig intelligens

https://iren.com/childress

Denne i Texas ser ud til at bruge solenergi og vindkraft. Jeg tænker stadig på den BBB, at den næppe har indflydelse på den canadiske side af grænsen. Den kunne dog efter min mening have indflydelse på fremtidige investeringer i USA, da beskatningen ville gøre dem mindre rentable. Det positive ved dette kan dog være, at disse anlæg, der producerer vedvarende energi, ser ud til at være ret udbredte i de røde stater og gavner dem, så man kunne håbe, at det i det mindste ville fungere som en slags barriere mod de mest vanvittige handlinger.

E: dette var et svar, men beskeden, jeg svarede på, er åbenbart blevet slettet.

4 Synes om

Spam fortsætter, Yahoo delte dette

https://www.investors.com/research/bitcoin-iren-stock-data-centers-green-energy/

image

6 Synes om

Tak for svaret. Jeg gik selv i gang med at undersøge, da jeg indså, at jeg spurgte om noget, som man selv kan tjekke.

1 Synes om

Jeg er ikke en TA-ekspert, men man går sjældent lige opad i særlig lang tid. Høj RSI, dvs. aktien anses for at være overkøbt, hvilket ofte fører til en korrektion.

1 Synes om

Aktien er steget pænt igen, hvilket muliggør smarte finansieringsløsninger. Efter min mening er de største risici, udover faldet i Bitcoin, forsinkelsen af AI-aftaler. Det er helt klart, at egne og lånte penge vil blive hældt ind i det i lang tid endnu, så det bør lykkes. Og nyheder om det følger jeg selv tæt.

3 Synes om

Der sker hele tiden noget :smile:

https://iren.com/investor/news-releases

image

Væksten i den administrerede sky indikerer, at der er et skrigende behov for dette, i hvert fald for disse premium-opsætninger.

Det vil stadig tage tid, før selv det canadiske site er fuldt (medmindre der også laves en form for infrastrukturkontrakt der, eller hvad man nu ville kalde den kolokation), så mon ikke de anlæg i Texas vil være næsten 100% infrastruktur.

image

6 Synes om

Hvis man tror, at efterspørgslen efter AI/HPC-kapacitet vil overstige udbuddet, så er det nok kun et spørgsmål om tid, før aftaler offentliggøres. En god aftale senere er bedre end en dårlig en tidligere…

3 Synes om

En ret voldsom åbning med nyhederne. Jeg gik ind for at se reaktionerne på Twitter, og jeg stødte på disse tre identiske bot-tweets. Hvad er formålet med sådanne unyttige bot-tweets? Det er på en eller anden måde svært at tro, at sådanne ret indholdsløse tweets ville kunne skabe nogen kursreaktion blandt detailinvestorer. Jeg udelod bevidst linket fra tweetsene; det er jo skrammelindhold.
IMG_7599

4 Synes om

Der begynder at være alt for meget bot-interesse til, at man kan browse andet end den mest populære side.

De er jo ude efter klik.

Et tip blev fundet

image

4 Synes om

Jeg faldt over følgende hidtil ukendte podcast på X:

Podcasten havde tre ret bullish investorer som gæster, som nogle af jer sikkert kender fra X, der delte deres meninger om IREN.

Interessante tanker, som jeg selv tog med fra afsnittet:

• IREN har en stærk historie med at indfri sine løfter, som den har givet i forhold til BTC-mining;
  • Andre virksomheder, der opererer i samme segment, har tilsvarende ikke “hele pakken” under kontrol
  • Den nuværende værdiansættelse er baseret på, at IREN er en BTC-miningvirksomhed og ikke tilbyder HPC-tjenester
13 Synes om

Juni

image

https://x.com/iren_ltd/status/1942180320167563323?s=46&t=Gf87bhKtIDEQ8PoQTL96bQ

4 Synes om

Jeg kiggede på og undrede mig over den pressemeddelelse. Jeg kan i hvert fald endnu ikke ud fra selve meddelelsen se, at der på AI-datacentersiden er sket noget større i lyset af tallene.

BTC-minedrift ser derimod ud til at have været ret rentabelt. Jeg har beregnet, at hardware profit er vokset ca. 6,4 % fra sidste måned, når man tager højde for det forskellige antal dage i månederne. Den Bitcoin-prisrelaterede omsætning per BTC var naturligvis også højere i juni end i maj (2,3 %).

En tanke mere om den hardware profit er, at det jo ikke er et mål i henhold til GAAP-standarderne. Har forumdeltagerne tilfældigvis undersøgt bedre, hvor meget, om overhovedet noget, dette forvrænger billedet af den reelle driftsrentabilitet?

1 Synes om

Det er der heller ikke. De nye Blackwells installeres (måske tager det et par måneder, jeg husker ikke), og så kommer der officielt en aftale om dem.

Men de er altså ikke bestilt for at være smukke at se på.

Finansieringstalen (dsp) i den samme meddelelse antyder, at der er mere af dette på vej, men jeg er ikke en autoritet, jeg lover intet :wink:

6 Synes om

Hej, hvis du leder efter noget lignende IREN med et højt afkast/risiko, så er Soluna Holdings, Inc. (SLNH) en sådan lilleput under 20 millioner dollars. Jeg gider ikke oprette en separat tråd for dette, men det er værd at kigge nærmere på virksomheden. Et resumé af virksomheden fra Yahoo’s sider. Indlægget kan flyttes, hvis det er det forkerte sted.

Soluna Holdings, Inc. driver sammen med sine datterselskaber kryptovaluta-mining via datacentre. Det opererer inden for tre segmenter: kryptovaluta-mining, datacenterdrift og højtydende computer-tjenester. Virksomheden er også aktiv inden for blockchain-forretning. Derudover udvikler og bygger virksomheden modulære datacentre, der bruges til kryptovaluta-mining. Desuden tilbyder den datacenterdriftstjenester, herunder strømdistribution og netværksforbindelser til kunder inden for kryptovaluta-mining. Soluna Holdings, Inc. var tidligere kendt som Mechanical Technology Inc og skiftede navn til Soluna Holdings, Inc. i november 2021. Virksomheden blev grundlagt i 1961 og har hovedkontor i Albany, New York.

5 Synes om

Jeg kiggede på virksomheden, da jeg lavede en konkurrentanalyse af Iris. Det er også en interessant virksomhed. Jeg investerede ikke på grund af for høje mineomkostninger og den lille skala. Men hvis Iris stiger for meget, bliver dette mere interessant, hver gang værdien af Iris stiger.

2 Synes om

Det ser ud til, at IREN i x ofte er bundtet sammen med Cipher Mining. Sidstnævnte er ikke kendt for mig, er den kendt af nogen her?

1 Synes om

Ja, disse er ofte blevet samlet. Jeg har ikke sat mig bedre ind i det, men ud fra snakken fra de fornuftige™ typer, jeg følger, udleder jeg, at der er tale om et andet datacenter/miningfirma af højere kvalitet end normalt.

Måske dog en lidt anden investeringscase end IREN, som har erhvervet de enorme infra-aktiver gennem langsigtet, planlagt drift og derfor har råd til at være lidt af hvert for alle efter egen smag.

Hvis jeg ville investere i endnu et dc/bc firma, ville jeg sætte mig bedre ind i det.

1 Synes om

IMG_7671
Jeg læste i går på Twitter spekulationer om, at $IREN selv skulle have solgt egne aktier via et at-the-market offering (ATM) på gårsdagens højdepunkter, hvilket så ville have dæmpet kursstigningen på trods af BTC’s stigning. Jeg ved så ikke, 1) om $IREN har solgt egne aktier på denne måde i går, eller 2) hvorfor den kursudsving ikke skulle basere sig – især for en så volatil aktie – blot på tilfældighed.

ATM-udbud, eller hvad man nu skal kalde dem på dansk, er ret ukendte for mig, men baseret på min research stødte jeg på følgende formular indsendt til SEC i januar, hvoraf det fremgår, at sådanne udbud er mulige for virksomheden.

Jeg vil meget gerne høre andres meninger om, hvorvidt der er nogen mening i mine overvejelser, og især om man på en eller anden måde kan følge implementeringen af disse ATM-udbud i realtid.
kuva
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1878848/000114036125001477/ny20037451x2_6k.htm?utm_source=chatgpt.com

5 Synes om

Det er selvfølgelig muligt, at der pludselig er brug for flere penge, hvis der på cloud-tjenesternes side pludselig skal investeres mere end forventet på grund af nye kunder.

Til Blackwells blev en stor del af sidste måneds lån allokeret, så vidt jeg forstår.

Dan sagde, at den bedst mulige og mindst udvandende finansieringspalet overvejes til udvidelsen af cloud-tjenesteudbuddet, som jeg nævnte i en tidligere besked.

Så åbenbart ville der være efterspørgsel efter det.

Konsensus har været, at man ikke ville behøve at ‘banke’ (udstede) ATM (at-the-market) efter lånepakken, men jeg er ikke helt sikker. Dette har dog også været genstand for vittigheder på X’s side: ‘vi ville allerede være på månen, hvis ikke [person x fra firmaets ledelse] begyndte at ‘banke’ (udstede) ATM, så snart kursen stiger’.

Jeg ved ikke, med hvilken forsinkelse ATM’erne er synlige, f.eks. i SEC EDGAR, hvis man er interesseret i dem; de skulle vel vises med deres egen kode på et tidspunkt.

Men næppe i realtid.

E: da der her var undren over kursen, kan det være relateret

image

https://x.com/umbisam/status/1943657655815291117?s=61

E2:
image

https://x.com/sebastian_ski/status/1943695351883469131?s=61

2 Synes om

De shorts havde jeg helt glemt, selvom jeg også selv stødte på den samme tweet. Der har nu tilsyneladende været mere snak om short-sælgere omkring virksomheden de seneste par dage.

1 Synes om