Men ville en avanceret AI-agent have overset den billigste pakke havregryn?
I det mindste kunne @Sijoittaja-alokas’ investeringsafkast under indekset forklares ved, at man er trænet på baggrund af materiale skrevet på forummet?
Ja, det blev ret kryptisk, da det oversatte dem til finsk ![]()
Den amerikanske administration ser ud til at have registreret et nyt domæne til sig selv
Her bliver der sikkert diskuteret ulovlig indvandring (illegal aliens)
Måske blev gamerne ikke begejstrede for Nvidias nyhed, men memerne har været guld værd.
”Kan alt dog måles i penge”
Hvis renterne stiger yderligere som følge af denne krig i Iran, vil jeg vise min lykke som finne ved at overhælde mig selv med benzin og sætte ild til mig selv foran ECB’s hovedkvarter. Den akademiske arbejdsløshed er den højeste i Finlands historie, hvilket gør de årlige lønforhandlinger udfordrende, og snart raser inflationen igen og skærer i forbruget, hvorefter man ovenikøbet skal betale flere penge til banken uden at få noget igen.
Levestandarden er langt fra det, den var i nulrenteperioden, og ingen ser ud til at have en plan for, hvordan vi skal vende tilbage til en lysere fremtid fra denne konstante stagnation. Det gik sidst godt for Finland i 2007, og siden da er der trådt mange ind i voksenlivet, som aldrig har oplevet et reelt økonomisk opsving i løbet af deres arbejdsliv.
I går fik vi podcasten i kassen sammen med @Juha_Kinnunen
Der var lidt udfordringer med tidsplanen, så det endte som en aftenvagt, og optageren startede først tættere på klokken otte om aftenen. Sikkert derfor blev episoden ret kaotisk, og samtalen stak lidt i alle retninger
Nå, vi fik i det mindste optaget vores synspunkter om økonomien, krigen i Iran, AI, børsværdiansættelser og Hesulis små selskaber ![]()
![]()
![]()
Bare rolig, alle kan frit komme til Finland som Wolt-bude… nej, jeg mener som studerende, og selvfølgelig skal ægtefælle og familie lukkes ind i landet samtidig, så de kan få gratis pension om et par år.
Heldigvis er Finland på ingen måde afhængig af importeret energi, da vores beslutningstagere har dækket vores ryg ved at beslutte ikke at bygge de nødvendige nye atomkraftværker til erstatning for de forældede, statens gældsætning er under kontrol og kun 600.000 finner er til inkasso..
#lykkelig?
Jeg går ikke voldsomt meget op i både, men der er et eller andet over den her ![]()
Crockett’s theme spiller selvfølgelig i baggrunden på videoen ![]()
Det skal nok vække begejstring, når man koldstarter den klokken fem en sommermorgen i weekenden – så slipper folk for at vågne ubehageligt til fuglesang.
Nu burde den svenske virksomhed for gravemaskinetilbehør, som Vepu elsker, lancere en ny “OpenClaw”-produktserie af tilbehør til gravemaskiner. Ponsse kan også med fordel tage tippet til sig.
Virksomhederne kan kontakte mig via privat besked. Jeg deler gerne mit kontonummer, hvor de kan indsætte de millioner, der er sparet på markedsførings- og ledelseskonsulentydelser på grund af idéen.
Tillykke med den runde fødselsdag.
Hatten af for, at du også forstår at dele glæden med dine nærmeste og samle dem. Desuden forstår du at fejre det, når tiden er inde til det.
Denne undersøgelse om finsk lykke fik mig til at tænke på noget, en af mine bekendte plejer at sige: Jeg er tilfreds med lidt.
Gad vide, om frøken Margin Call har en travl arbejdsdag?
Tak tak. Det nager sgu en del. Men intet i forhold til da jeg fyldte 40. Det var et chok. Jeg var helt knust. Det der med at indse, at man bliver ældre og på et tidspunkt skal dø. Men det hjælper ikke at gruble for meget. Lyset slukkes endeligt før eller siden. Man skal nyde, at man har familie, et godt forhold til alle, er en næsten gældfri mand, har helbredet og et job. Ingen af de ting er en selvfølge!
Jeps. Konen og begge knægte med deres piger tager afsted. Jeg spurgte på et tidspunkt her i kaffestuen om tips til budgetrejser. Ud fra jeres tips blev destinationen Letland og Riga. Og et forbandet prangende hotel. Nå ja. Lad os se, hvordan det smager, og hvordan Riga Black Balsam – Wikipedia smager.
Det er ikke helt forgæves at nævne verdens lykkeligste folk og kommune:
![]()