Mange mennesker har en stærk association: Jeg skal flytte, så jeg har brug for en varevogn. Med erfaring fra måske 10 flytninger vil jeg sige, at både små og større flytninger kan klares med en trailer. XL-flytninger over lange afstande, som f.eks. 4 personer til et andet land, kræver en varevogn, en stor trailer og meget omhyggelig pakning. Eller et flyttefirma. Men f.eks. Niemis tilbud på en flytning til Sverige var så dyrt, at interessen forsvandt med det samme, da jeg selv skulle betale.
En XL-trailer giver 13 kubikmeter plads, hvilket er mere end en almindelig varevogn. Med sådan en trailer til 20 € om dagen kan en enkelt persons flytning over korte afstande også lade sig gøre. Selv store trailere kan manøvreres ind på ret svære steder ved at skubbe dem manuelt, når de er tomme. Med en fuld trailer er det så lidt mere udfordrende.
Mange er bange for at bakke med trailer. Det er jeg også. I praksis kan jeg næsten ikke bakke. Så traileren bliver altid hurtigt tømt, og alle svære manøvrer klares ved at skubbe den med håndkraft.