IDL Diagnostics (ex-AroCell AB) - bättre än sitt rykte

Man vet att det förmodligen kommer att falla rejält de närmaste dagarna. Men höjningen av aktievärdet var rejäl och kommer säkert att uppnås med FDA-godkännande. Detta företag verkar lovande i alla fall :ok_hand:

Redigera. Jag är med på lång sikt så det spelar ingen roll om det går ner lite. Då köper jag mer :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo, förmodligen kommer många att ta sin snabbvinst idag/snart. Men dessa har så pass goda fundament att jag inte skulle bli förvånad om de når över 10 SEK inom ett år.

E:
“Konkurrenten” Biovica, som enligt kommentarerna har en lite svagare produkt, har för närvarande en aktie på 21,7 SEK: Avanza för vilken RedEye för övrigt har höjt målet till 31 kronor.

1 gillning

Jag tänkte lägga till lite mer av detta igår, men jag hamnade i Genovos :sweat_smile: Som tur är har jag redan en okej mängd och jag kommer att köpa mer om det dippar tillbaka.

Wow, det här bara växer och växer. Nu redan över +60 %

Jamen vilken trevlig överraskning. Vi vill inte sälja ännu, vi väntar på vad som händer när vi kommer till USA. Vi har redan tillräckligt med läkemedelsbolag i portföljen… Har sålt några med förlust när det börjat se dåligt ut.

1.71SEK köpte jag dessa för någon gång. Visserligen bara ynka 4000 st och lite till. Det var nog inspirerat av @Torniojaws :grin:

1 gillning

Nu har det kommit!

Tja, jag tog tillbaks min egen så att säga för säkerhets skull. Det är fortfarande en stor mängd som är på hold på längre sikt :slight_smile: Från och med nu är allt ren vinst :dark_sunglasses:

Jag skaffade också 23k stycken @ 1,83, inspirerad av mannen från Torneå :smiling_face_with_sunglasses::beer_mug:

Någon gång ska jag bjuda dig på öl @Torniojaws :chart_increasing::beer_mug:

1 gillning

Jag köpte den också för cirka 2 SEK, inspirerad av samma man. Nu funderar jag på att sälja, eftersom det skulle ge en bra vinst med dagens kurs. Naturligtvis finns det förväntningar framöver, så det kan vara klokt att inte sälja. Fanns det någon mer detaljerad information om tidpunkten för dessa förväntningar?
Edit. De hade redan beskrivits utförligt ovan.

Handeln med AroCell är vild. Över 20 % av aktierna har bytt ägare idag! Volymen är 15,3 / 75,7 miljoner hittills efter frukost.

Jag säljer inte! :grimacing:

E: Vet någon expert vad dessa affärer är:

Grattis 84%++++++++++

1 gillning

Som väntat lättar folk på och tar hem vinster. Vi får se hur mycket det sjunker fram mot september. Vid något tillfälle lägger jag till ytterligare en sats inför nästa och förmodligen mycket större uppgång mot slutet av året/början av 2021 :slight_smile:

Japp, intressant att se hur stort hoppet blir när det kommer riktiga nyheter. Nu skenade det bara på grund av höjningen av baspriset för Redeye.

1 gillning

Intervju på svenska:
https://www.insiktmedicin.se/articles/695582/2020-07-01-11-47-24-cancerdiagnosbolaget-arocell-siktar-mot-usa-rusar-pa-borsen?s=8c9f6

Genom att anställa en ny säljchef har vi förstärkt vårt team och tillsammans med våra distributörer ser vi en ökad potential i Europa. I Asien har vi partners i Indien, Kina och Sydkorea vilka står för försäljningen på dessa marknader. Där säljs produkten än så länge för forskningsändamål, så kallad research use only, men vi undersöker möjligheterna att registrera produkten på vissa marknader i Asien, säger Michael Brobjer.

Försäljningspotentialen ökar alltså i Europa och de har redan säljpartners i Indien, Kina och Sydkorea, men där sker försäljningen endast för forskningsändamål.

Kommer ni att behöva ta in nytt kapital?
– Arocell har i dag en välfylld kassa och rapporterade en kassa på drygt 55 miljoner kronor vid utgången av Q1 2020. Dock kommer en del ökade kostnader i samband med lanseringsförberedande aktiviteter under andra halvåret 2020. Om vi kommer behöva ta in mer kapital är naturligtvis beroende på hur vi lyckas med lanseringen i USA och hur effektiva vi kan vara med våra befintliga resurser, säger Michael Brobjer.

Kassan är i gott skick och uppgick till 55 miljoner kronor i slutet av Q1 2020. Lanseringen kommer sedan att kräva pengar under H2 2020. De kan komma att samla in medel om lanseringen inte tar fart i USA.

Hmm​:thinking: Vad betyder denna gilla-markering. 15.7.2020 har någon också köpt fler aktier.

Event indicator Category Event description Countries Event date Effective date Details
EP INTG D: Search and examination INTENTION TO GRANT ANNOUNCED 2020-07-15 2020-06-16

{“content”:“Kan det vara den här? Åtminstone är dagen efter effektiva datumet följande:\nIDL Diagnostics | Saving lives with diagnostics”}

Så gissade jag också, men vad är det här event date 15.7​:thinking: har det här patentärendet framskridit då eller vad?

Det blir gissningar, men från diskussionen om detta ärende… https://forums.epo.org/retrieve-the-date-of-grant-of-a-european-patent-8052

Date of expected grant you get in a same way as I showed you for actual grant, except that you need to concentrate on another event code, which is EP INTG (Intention to grant for EP patents). This information is available in Register 4 weeks in advance of Gazette publication.

…får jag intrycket att event date är när patentärendet publicerades och effective date är från när det faktiskt har varit giltigt.

Hmm, vad har det kommit för nyheter när den har stigit +15 % idag.

E:
Aha, patent godkänt i Japan :dark_sunglasses:

Folk tar hem vinster igen.

2 gillningar

Det är tyvärr väldigt populärt att ta hem vinster, så inte ens bra aktier/saker får raketskjuta mer än tillfälligt. Det ska bli intressant att se vad som händer med aktierna generellt under Q2 om samma trend med vinsthemtagningar fortsätter..

Jag själv tänker också hålla fast vid Arocell och glömma hur procentsatserna ser ut, utan bara tro på det långsiktiga målet.

2 gillningar