Dagens svängningar ledde till att jag lade till lite till portföljen. Får se hur högt kursen stiger med de nuvarande nyheterna innan den sjunker.
Har fördjupat mig lite mer i TK1-testet och det verkar bra att det även kan användas för att följa effekten av behandlingen av andra sjukdomar, inte bara tumörer.
Kom inte särskilt högt innan pulkabacken. Det är ju så skönt när goda nyheter nu belönas med detta och samtidigt raketar andra lappar 10-30% om dagen utan några nyheter.
För utvecklingens del är förväntningarna inte tidigare än i slutet av året och mer troligt Q1 2021. Då kommer FDA:s beslut.
Nej, vi gör ingen snabb vinst här, men jag tycker det är kul med börsens rörelser nu, när det är mindre logik än vanligt 
1 gillning
Japp, de går alltid precis tvärtemot vad man tror 
- YT?!? Nu kommer nog kursen att sjunka → +15 %
- Världens bästa produkt lanserad → -12 %
- Kvantdator tagen i bruk → -5 %
- Företagsrekonstruktion → +20 %
- En tredjedel av kapaciteten borta → +10 %
3 gillningar
Haha, så har det varit.. Jag tänkte själv att nu är det ett utmärkt tillfälle att köpa det här. Knappast till samma pris nästa måndag. Men joo.. 
Som jag sa igår, det kommer att gå nedåt snart. Aktien rörde sig så pass mycket efter nyheterna att man visste att de som söker kortsiktiga vinster någon gång kommer att sälja av med stor volym. Men en mäklare verkar också tanka aktier idag medan de största köparna från de senaste dagarna säljer av.
I verkligheten ligger den större avkastningen för denna aktie många år bort och företagets riktning kommer att ses efter inträdet på USA-marknaden.
Postade och följer tråden för att se hur det går.
Den 15.6 är det någon form av informationsmöte för ledningen, där de kommer att berätta mer om FDA-processen, planerna och lanseringen på den amerikanska marknaden.
Arocell meddelar att CE-godkännandet för TK210 ELISA har utökats efter kliniska tester, vilket i praktiken innebär ett bredare försäljningstillstånd i Europa?
“Denna utökning av CE-märkningen är i linje med vår regulatoriska strategi för Europa. Vi har nu samlat tillräckligt med kliniska data för att utöka CE-märkningen. Detta är ett viktigt steg som ger oss tillgång till den kliniska marknaden i Europa”, säger Michael Brobjer, vd för Arocell, i ett pressmeddelande.
Arocell TK 210 Elisa kan användas i kliniska sjukhuslaboratorier samt av onkologer för tidig upptäckt av behandlingssvar vid behandling av cancerpatienter, till exempel bröstcancerpatienter som behandlas med kemoterapi.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/06/10/arocell-arocell-utokar-ce-markningen-for-arocell-tk-210-elisa.html
2 gillningar
Alltså i slutet av det här året ska TK1-testet börja säljas:
1 gillning
På Avanza-sidan räknade de med att AroCells presentation nämnde en uppskattning på 1,5 miljoner tester per år i USA, till ett pris av 400 kr (38 €) * 1,5 miljoner = 600 miljoner kr, alltså cirka 57 miljoner euro per år.
Tydligen börjar patentsaken på den europeiska sidan vara klar om jag förstod de dokumenten rätt.
Tjena!
Har du hört något om AroCell?
Det verkar som att den fortsätter att sjunka, har jag missat något negativt?
Helt normalt sågande när det gäller dessa svenska “tillväxtföretag”.
På något sätt representerade på mässor i USA i alla fall.
Japp, jag kollade på samma rapport just nu. Mer detaljerad forskningsdata har erhållits och resultaten har varit goda. Såklart sjunker aktien med -3 % 
Och länge hade det gnagt i mig hur AroCell lät bekant som namn och sedan märkte jag deras AAA-klassificering:
3 gillningar
Jag funderar fortfarande på ett litet tillägg här, eftersom det inte har dykt upp några dåliga nyheter, men det har ändå varit en liten nedgång. Nu verkar den mest aggressiva uppgången i aktier orsakas av att det inte finns några nyheter alls.
Samma här. Jag tänkte fortsätta med en liten påfyllning var 1-2 månad tills det börjar stiga ordentligt. Då får vi se hur det går. Det lär knappast sjunka särskilt mycket från den här nivån.
1 gillning
Redeye har uppdaterat sin bedömning i positiv riktning (base case priset har höjts från tidigare uppskattning 2,7 → 5 sek).
Aktien stiger bra idag.
4 gillningar