Kulvirksomheder - ekstremt lav værdiansættelse

Tätäkin ketjua voinee nostella ylös kun Euroopassa muutamat maat vastaavia päätöksiä tehnyt.

https://twitter.com/dannyctkemp/status/15o38914646517858304?t=Jo7eo2jXE5LmavqKCM9t4g&s=19

2 Synes om

Tasan vuosi sitten ketään ei kiinnostaneet kivihiilifirmat ja nyt vuosi myöhemmin hyvä katsoa kehitystä taaksepäin.

Arch Resources 1v sitten 54,46$ ja hinta tänään 155,34$
Ramaco Resources 5,43$ → 15,01$
Peabody Energy 7,17$ → 21,94$

Omistan noista enään Archia jonka positiota on tullut veivailtua paljon ylipainosta alipainoon ja välillä käytetty kokonaan ulos salkusta.

Ramacossa isot ostot 5-8,5$ ja myynnit ulos 12-16$ en ole omistanut sen jälkeen.

Peabodyssa lähinnä tullut treidailtua vaihtelevalla menestyksellä.

Kivihiilifirmojen taseet ovat muuttuneet täysin vuodessa ja moni yhtiö alkaa olla jo nettokassan puolella valtavien voittojen ansiosta.

Yhtiöt on edelleen todella edullisia varsinkin nykyisellä tulostasolla kysymys on lähinnä miten jatkossa kivihiilen hinnat thermal ja met coal puolella tulee kehittymään. Moni yhtiö on ainakin tälle vuodelle saanut lukittua tuotantoaan tosi hyvillä hinnoilla ja osa myös jo ensi vuodelle. Tuotto/riski suhde on kuitenkin oman näkemyksen suhteen sektorilla selvästi heikentynyt viimevuodesta.

7 Synes om

Vaikka positio on tappiolla niin pyyhitään kyyneliä kohta sentään 10$ seteleillä :cry:

3 Synes om

Er der stadig nogen med i disse selskaber, når priserne er i skyerne? Jeg faldt over en interessant tråd på X, der handler om Warrior.

https://twitter.com/YellowLabLife/status/1681357171747962884

2 Synes om

Jeg har fulgt markedet for energikul løbende indimellem, men det der metallurgiske kul er lidt noget andet.

I kølvandet på sanktionerne mod Rusland er disse steget en del, da dette fungerer som et tail risk hedge til scenariet, hvor energien er ved at slippe op om vinteren – tidligere kom produktionsfleksibiliteten fra Rusland, nu fra disse, og det afspejles i prisen.

Jeg ved dog stadig ikke, om de nuværende priser giver mening, da klimaforandringer er et eksistentielt spørgsmål for menneskeheden. Så i mine øjne kan disse ikke have den store terminalværdi, og for et par år siden tænkte markedet heller ikke sådan.

Ved første øjekast ville jeg mere betragte det der blue greek-projekt som et junior-mineprojekt, da der endnu ikke er pengestrømme derfra, og værdiansættelsen er derefter.

3 Synes om

Arch Resources og CONSOL Energy slår sig sammen. Det fusionerede selskabs navn bliver Core Natural Resources, hvor de eksisterende $ARCH-ejere får 45 % og $CEIX-ejere 55 %.

3 Synes om

ONEOK rapporterer om et stærkt første kvartal, drevet af øgede volumener samt succesfulde opkøb og vækstinvesteringer.

Selskabets resultat og driftsmarginer steg, og ifølge administrerende direktør afspejler præstationen styrken i det integrerede system og strategisk disciplin.

Vækstprojekter og synergier forventes at understøtte resultatet også resten af året.

https://x.com/LiveSquawk/status/1917314003652534591

image
image