Genius Brands - børns "Netflix" fra 15.6.

Okay, lad os så lave en tråd til denne amerikanske aktie (GNUS) :smiley: hvis man vil have fart og spænding. Aktien svinger og hopper i øjeblikket med op til -66% eller +100% hvert kvarter (Redigering: Den vilde rutsjetur på én dag skyldtes en professionel shorting-virksomheds handlinger - det faldt til ro bagefter).

Genius Brands åbner altså børnenes “Netflix” den 15. juni 2020, kaldet Kartoon Channel, og det hele omfatter tilsyneladende flere kanaler, hvor den Netflix/Disney+/HULU-lignende kun er én.

Firmaets bagland har småfilm som The Lion King og Frozen i baglommen.

(Overskriften kan om nødvendigt præciseres)

Redigering:
CEO’en har også et tæt forhold til en vis Warren Buffett. Buffett har også været med til at lave investeringsprogrammer for børn sammen med ham:
https://www.youtube.com/user/SecretMillionaires/videos?view=0&sort=p&flow=grid

Og Genius har også rettighederne til Stan Lees sidste manuskript (?), som Disney helt sikkert ville købe til en ret god pris.

Stan Lee’s Superhero Kindergarten er en af de allersidste ejendomme skabt fra det store Stan Lees begavede sind. Han samarbejdede om det med et andet ikon, Arnold Schwarzenegger,

Da corona stadig cirkulerer aktivt i USA, er børnene hjemme og ser en gratis (reklamefinansieret) kanal, hvis Llama Llama-program tilsyneladende er ret populært i USA. Og efter sommeren kommer julemarkedet, hvor Genius’ legetøj sandsynligvis vil sælge et par stykker.

8 Synes om

Det er fantastisk!! Mere af den slags. Jeg har et tilbud inde. Håber det ikke begynder at stige, før det når det..

Rediger. Åh ja, det gik igennem! Dette er en langvarig investering. Jeg tjekker porteføljen igen i 2022. Samler lidt blåbær og hygger mig. Jeg tror, jeg lægger telefonen væk.. Sådan 8-10 lorte firmaer i porteføljen. :drooling_face::see_no_evil_monkey::chart_increasing::chart_decreasing::fire:

1 Synes om

Tak fordi du startede tråden :slight_smile:

PUHA, der har virkelig været fart over feltet/risikable situationer. De sidste par dage er handlen allerede blevet suspenderet på grund af for høj volatilitet. Firmaet var jo på nippet til at gå konkurs for et stykke tid siden. Månedens afkast har været beskedne 2000% eller lignende.

Jeg vil gerne høre andres meninger, selv vil jeg i hvert fald følge dette :roller_coaster: med interesse, og selvfølgelig er jeg med i vognen :upside_down_face:

Hvilke risici er der forbundet med dette? En fortjeneste på 2000% om måneden kan jo hurtigt falde med 50% og blive der? Er der nogen analyse og et kursmål tilgængeligt nogen steder?

1 Synes om

Jeg hoppede ind i dette vanvid fra 6,20$… lad os overvåge og tanke mere op lavere nede, hvis det er nødvendigt :smiling_face_with_sunglasses:

{“content”:“I dag 3 køb til dette. Det første gik helt galt, da jeg var i et kapløb med Nordea og fejlagtigt indtastede et forkert beløb, så det blev til dejlige 11,4$. De næste ramte lidt bedre, dvs. 6,2 og 6,5$ (ærgerligt, at jeg mistede muligheden for under 5$ på grund af Nodeas system).\n\nJeg har nået at sætte mig lidt mere ind i det, og jeg må sige, at det virker ret imponerende, selvom der stadig er risici. Alene af den grund, at Stan Lee var en totalt konge-fyr, må jeg være med her for at ære mesterens sidste værk :)”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om


En obligatorisk advarsel, da tråden fangede mit øje. Alle laver selvfølgelig deres egen baggrundsresearch om prisniveauer.

11 Synes om

Det største spørgsmålstegn er, om kanalen vil være i stand til at tiltrække nok kunder. Det er mere sandsynligt, at de vil få programmer til andre tilbud som før, men det taler ikke for den nuværende vurdering.

Den nuværende værdiansættelse har ikke meget at gøre med fundamentale forhold. Hvis der ikke var kommet en S-3 indlevering i dag, kunne kursen have skudt virkelig højt i vejret. Jeg tror på selskabets historie og langsigtede potentiale, men man skal være forsigtig med dette.

Det har været så vildt, at jeg i går reducerede min beholdning med 6% til omkring 7,8€ og i dag med 6% til 11,30€. Jeg svedte koldt, da kursen faldt til under 5 euro kort efter salget. 88% af aktierne er dog stadig i porteføljen.
Kursen faldt på grund af dette, hvilket altså var kendt for dem, der havde lavet deres hjemmearbejde. Det så ud til at komme som en overraskelse for en stor del, baseret på det amerikanske forum.

Det er værd at læse de seneste shareholder letters, hvis selskabet interesserer dig

her er det seneste interview med direktøren.

Jeg tror selv, at om et par år er et realistisk scenarie, at en større aktør køber dette op. Direktøren taler ret meget om handler i branchen, hvorfra man kan drage den konklusion, at det er et muligt mål.

1 Synes om

Nej nej, kom ikke her og ødelæg festen, lige da det begyndte at blive sjovt! Det kan da ikke falde efter sådan et rally, vel? :thinking::wink::see_no_evil_monkey:

1 Synes om

Pre-Market viser 5.44, dvs. ca. 20 % ned. Vi lever i spændende tider :grinning: Købsbukserne på? :thinking:

Der ser ud til at være stor volatilitet, i øjeblikket $6,60 i pre-market. Når man sætter sig lidt ind i virksomheden, ser det ud til, at der sidder en ret hårdtslående fyr på CEO-posten, for ikke at glemme Stan Lees produktion og serien, der blev skabt “i samarbejde” med W. Buffet. Jeg burde nok selv begynde at se denne “Warren Buffett’s Secret Millionaires Club”-serie, måske kunne jeg lære noget af den. :smiley:

1 Synes om

Mon der også i dag vil være lignende haltning som i går, eller har shorts og lignende allerede gjort deres skade.

Da jeg læste nogle af diskussionerne på Yahoo Finance, talte de om, at short-sælgere ikke længere har “ammunition” tilbage. Kunne det også være grunden til, at aktien lå ret stabilt efter middag (USA).

Og mere om Citron Research, som tilsyneladende stod bag gårsdagens rutsjebanetur:

“What a complete joke. Cheap stock about to flood the market. This is child’s play.”

1 Synes om

Mener du seriøst, at én shortsælger kan forårsage en sådan adfærd i kursen? Gårsdagens kursrutsjebanetur er udelukkende baseret på FOMO og paniksalg.

Jeg stødte på denne aktie i Mika Hyttinens videoer. Jeg begyndte at undersøge virksomheden nærmere.

Mine første køb var til en kurs på 2,60 USD, og de sidste til 0,20 USD.

Til sidst havde jeg et seks-cifret antal aktier. I løbet af de sidste to dage har jeg solgt størstedelen og beholdt en fjerdedel til en gennemsnitlig pris på 0,27 USD.

Disse vil jeg ikke sælge for under 15 USD. Jeg ser et enormt potentiale i virksomheden, hvis alt lykkes. Der er dog masser af risiko. Meget sandsynligt en virksomhed, der er mål for opkøb.

En ny kanal lanceres globalt den 15., med bl.a. Alibaba og Amazon involveret.

SK udgives næste år, hvilket kan få tingene til at eksplodere.

[https://www.youtube.com/watch?v=Vveb-NDYYE]

Hvis den falder til under 5 USD, kan det være en meget god mulighed for at komme ind i konceptet.


Der er ikke mange shorts tilbage, denne i IB. Udlånsrenten er ret rimelig, hvilket begrænser den længere position en smule.
Citron finder helt sikkert sine mål, og selvom man kan have forskellige meninger om disse professionelle short-sælgere, er der til tider også sandhedskorn blandt dem. Forholdet mellem omsætning og markedsværdi er jo vanvittigt, uanset hvad situationen ellers er.

2 Synes om

De har åbenbart en lang historik, hvor firmaernes værdi halveres eller de ender i retten:

1 Synes om

Jeg solgte lige alt. Der er god stemning på markedet, og gnus flyver ikke, men falder. Som gammel lærer man, at det er bedre at købe stigende kurser end en faldende kniv. Man kan helt sikkert stadig komme med på vognen, hvis den letter. Jeg, AA, Delta og UA har allerede tilbudt 50 % fortjeneste på en måned :sunglasses:

1 Synes om

Tillykke med gevinsterne :slight_smile:
De sendte et ret interessant investorbrev:

1 Synes om