Gatekeeper Systems - Sikkerhed for offentlig transport fra Canada

Gatekeeper Systems (https://www.gatekeeper-systems.com/investors/) er en førende leverandør af intelligente videoløsninger med fokus på at designe sikrere transportmiljøer for børn, passagerer og personale inden for offentlig sikkerhed på tværs af flere forskellige transportformer.

Gatekeepers hovedprodukt er kameraer, der installeres indvendigt og udvendigt i offentlige transportmidler, samt realtidsanalyse af den data, de leverer. Videodata kan også bruges som bevis i ulykkestilfælde til fordel for eller imod involverede parter, og for eksempel har SEPTA (Southeastern Pennsylvania Transportation Authority) i USA anslået, at de sparer omkring $20 mio. årligt alene i forsikringspræmier, når videodata taler til deres fordel.

image
image
image
image
image
image

Virksomheden kommer fra Canada, men stræber nu også efter at sprede sig til det amerikanske marked i stor skala. For omkring et år siden besluttede Federal Railroad Administration (FRA), at hvert eneste tog skal have indvendige og udvendige kameraer (https://railroads.dot.gov/about-fra/communications/newsroom/press-releases/fra-publishes-final-rule-requiring-installation-0). Som følge heraf er Gatekeeper allerede i dialog med 4 ud af de 6 største togproducenter i verden samt andre OEM-producenter inden for offentlig transport [hentet fra SEDAR+ 2024 Q3 MD&A]. Deres produkter kunne altså også blive en global løsning.

image
image
image

Gatekeeper Systems’ vækst er på et bæredygtigt grundlag. Virksomhedens bruttomargin (Gross Margin) ligger omkring 50 %, og virksomheden har faktisk været nettopositiv i næsten hvert regnskabsår siden 2016, med undtagelse af 2018:
image

Markedsværdien er efter gårsdagens stigning på baggrund af en positiv udmelding (posari) $56 mio. CAD, hvilket svarer til ca. $40 mio. USD, så der er masser af plads til vækst i virksomhedsværdien. Denne markedsværdi giver en Price/Sales-værdi på ca. 1,5 samt en P/E-værdi på ca. 9 (bemærk: nettoprofitten for 2024 er et estimat baseret på Q1-Q3 + estimat for Q4-omsætning, hentet fra CEO.CA-forummet). Der er altså ikke tale om en dyr virksomhed på nogen måde. Desuden har virksomheden en kassebeholdning på $9 mio. i kontanter (cash) samt omsætningsaktiver (Current Assets) for $18,8 mio. CAD, hvilket svarer til næsten 33 % af den samlede markedsværdi. Virksomheden har slet ingen gæld, men de kortfristede forpligtelser (Current Liabilities) er på $2,9 mio. CAD, hvilket ikke er særlig meget. Balancen (Balance Sheet) er altså i orden.

Omsætningsvæksten (Revenue) i 2024 mod 2023 er ca. 35 %, og jeg forventer, at denne vil accelerere i takt med virksomhedens netop fornyede strategi, hvor der satses mere på vækst. Af denne grund er salgs- og marketingomkostningerne (Sales & Marketing) også steget på et år fra 0,8 mio. CAD til 1,3 mio. CAD. Det er dog ikke ligefrem et voldsomt pengeslugende hul.

Så summa summarum: en profitabelt voksende PaaS-virksomhed (Platform as a Service) fra Nordamerika med store vækstambitioner. Det lyder måske lidt for bekendt for mange og minder om en vis virksomhed, der starter med V på TSXV, men denne gang er forskellen lønsomheden samt balancens tilstand.

Flere oplysninger kan helt sikkert findes på virksomhedens egen hjemmeside (https://www.gatekeeper-systems.com og Investor Presentation https://www.gatekeeper-systems.com/investors/) samt på CEO.CA (https://ceo.ca/gsi).

image

Som disclaimer ejer jeg en relativt stor del af virksomheden i min egen portefølje. Desuden kan ovenstående oplysninger og tal være behæftet med fejl, så lav din egen research og undersøgelse. Jeg er ikke ansvarlig for et eventuelt totalt tab af dine investerede midler, så dette må ikke betragtes som en investeringsanbefaling. Tanken var at gøre Inderes opmærksom på en ny, profitabelt voksende virksomhed, da der i øjeblikket kun er 14 ejere på Nordnet.

24 Synes om

Nu har der igen været et kort øjeblik til at fordybe sig endnu mere.

CEO: Q2-interviewet giver dog et godt indblik i spørgsmål vedrørende virksomheden og kulturen:

CEO’en er altså ret konservativ i forhold til at opretholde en cash-position (likviditetsposition), hvilket i mine ører er en positiv ting. Man er nu begyndt at investere lidt mere af den kontante beholdning i produktudvikling og salg. Derudover er der investeret i infrastruktur (datacenter), hvilket muliggør håndtering af større mængder data samt udvider kundemulighederne ud over de nuværende kundegrupper.

Her diskuteres også selve produktet – hvorfor der er brug for de optagende kameraer til offentlig transport og skolebusser. Samt hvordan Platform as a Service-forretningen fungerer, hvordan der tales om ”revenue per vehicle” (omsætning per køretøj) osv.

Der tales også om ekspansion uden for Nordamerika, især inden for togbranchen. Et ”basis-sæt” til en bus koster omkring $3.000/Vehicle, men dette kan stige til $8.000 ved valg af en større pakke, hvilket der kan være belæg for baseret på CEO’ens udtalelser. For tog tales der derimod om $20.000 - $30.000 per togsæt.

Det nævnes også, at konkurrencen i branchen er lille, og at der ikke rigtig er andre spillere. Mere om dette i kommentarfeltet; konkurrenterne er primært fragmenterede små individuelle aktører, og der findes ikke en producent af en hel produktplatform som Gatekeeper.

6 Synes om

IMG_2225

Fundet på CEO.ca. Institutionelle investorer er begyndt at interessere sig for aktien efter den opjustering.

Jeg fik lyttet de sidste videoer igennem i dag, det kan være, jeg når/orker at skrive et resumé i næste uge. Men I skal ikke holde vejret.

2 Synes om

Og så et TA-perspektiv:

På daily-grafen brød vi igennem den kortsigtede nedadgående trend samt MA200-modstandsniveauet. Næste modstand er ved 0,70 CAD-niveauet, derefter ved 0,77 CAD-niveauet (den længere trends nedadgående trendlinje) og til sidst 0,86 CAD. Herefter er banen fri til de tidligere toppe fra 2021, det vil sige 1,35 CAD-niveauet.
image

Derudover brød vi også netop igennem MA20&50-modstandsniveauerne samt den nedadgående kortsigtede trend på weekly-grafen.
image

Og i den længere trend ser det ud til, at der er dannet et perfekt Cup & Handle-mønster, hvilket indikerer en mulig eksplosiv stigning i den nærmeste fremtid.
image

BEMÆRK: Stadig ikke en investeringsanbefaling, men mine egne observationer og synspunkter.

2 Synes om

IMG_2234

Enorm procentuel vækst i antallet af ejere hos Nordnet, 20%!!

Hvem indrømmer det?

1 Synes om

Seneste interview med den administrerende direktør, der uddyber den positive overskudsmeddelelse (posari) fra det seneste kvartal.

Målet er at øge antallet af Mobile Data Collectors i busserne, hvilket vil skabe mere tilbagevendende pengestrøm. Som det ser ud nu, fungerer implementeringen af strategien også.

3 Synes om

Mere dybdegående research kan findes på Seeking Alpha for interesserede:
https://seekingalpha.com/article/4699525-gatekeeper-systems-recent-legislation-can-help-sustain-a-track-record-of-20-percent-growth

Et kort bullish citat fra sammenligningen med en referencegruppe:
“Jeg sammenlignede Gatekeeper med 44 andre virksomheder i branchen for ”security & protection services” på Morningstar og fandt, at Gatekeeper var 400 % mere rentabel, 50 % billigere (på P/E-basis) og voksede 100 % hurtigere end gennemsnittet.

3 Synes om

IMG_2407

Antallet af ejere steg i går med fire, hvilket vil sige, at baseret på Køb & Salg-tråden annoncerede én det, og tre andre fulgte trop.

Intet nyt i forretningen, mens vi venter på årsresultaterne.

Ny kunde fra for et par uger siden.

Gatekeeper færdiggør kontrakt med Lexington County School District One, med en skelsættende udrulning af Student Protector stop-arm-kameraer

Abbotsford, BC – 21. november 2024 – Gatekeeper Systems Inc. (”Gatekeeper” eller ”Selskabet”) (TSX-V:GSI) (OTC:GKPRF), en førende aktør inden for intelligente video- og dataløsninger til offentlig transport og smarte byer (smart cities), har fornøjelsen af at annoncere færdiggørelsen af en kontrakt med Lexington County School District One (”Lexington One”) om fuld flådeimplementering af Live View Wireless og intern video på distriktets 250 skolebusser.

Lexington One, et af South Carolinas største skoledistrikter, har også installeret Gatekeepers Student Protector stop-arm-kameraer på 150 busser i flåden, hvilket gør det til en af Gatekeepers største enkelte udrulninger af Student Protector stop-arm-kameraer til dato. Student Protector stop-arm-kameraer udnytter avanceret AI og videoanalyse til at detektere og optage overtrædelser, hvor køretøjer ulovligt overhaler skolebusser, mens stop-armen er ude. Systemet optager bevismateriale i høj kvalitet, herunder nummerpladedata, som også problemfrit kan behandles til automatiseret udstedelse af bøder, når Gatekeepers proprietære software vælges til.

”For nylig var en af vores elever kun få fod fra at blive ramt af et køretøj, der ulovligt overhalede en holdende skolebus,” udtalte Will Hall, transportdirektør hos Lexington One. ”Tilføjelsen af Gatekeepers Student Protector-løsning til at indfange kritiske beviser på stop-arm-overtrædelser vil virke afskrækkende og tilføje et ekstra lag af sikkerhed for vores børn, når de stiger på og af vores busser.”

Hr. Hall fortsatte: ”Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget Live View Wireless har hjulpet os her hos Lexington One med at fremskynde vores undersøgelser eller reagere på farlige eller risikofyldte situationer. Tidligere kunne vi have oprettet endnu en fuldtidsstilling til en person, der manuelt trak video ud.”

Før skiftet til Gatekeepers Live View Wireless-løsning krævede distriktets manuelle proces til hentning af video, at personalet fysisk lokaliserede busserne, fjernede harddiske og gennemså timevis af videooptagelser. Live View Wireless muliggør videostreaming i realtid fra busserne, GPS-sporing, avancerede lydfunktioner, hændelsesbaserede alarmer og enestående kundesupport.

Gatekeeper har også udgivet et detaljeret casestudie om denne udrulning, som er tilgængeligt på Gatekeeper Success Stories.

1 Synes om

Dette efterår har været hårdt, store handler med få ugers mellemrum. Tak @Seeras for at du lavede en tråd om virksomheden på forummet :folded_hands:, jeg købte denne for et år siden.

2 Synes om

Nå ja!
Jeg endte selv med at sælge til den oprindelige købspris i februar, da jeg blev forskrækket over salgsdykket og troede, at et andet globalt togkamerafirma ville vinde markedet i USA.

Jeg tog fejl, og undervurderede amerikanernes begejstring for amerikansk teknologi. Fy for satan og forbandet, titusinder gik nu tabt.

Men heldigvis gik pengene til Nebius, så det er alligevel ret lige.

1 Synes om