Fenix Outdoor AG - De tidlösa naturvarumärkenas hem

Tack för den här trådstarten!
Jag känner till företaget, främst i samband med uppköpet av Partioaittas butiker i huvudstadsregionen för drygt 10 år sedan. Jag känner till varumärkena genom egen användning och har koll på distributionsbolagen. Särskilt Globetrotter, som verkar i Tyskland, är en betydande aktör. Ur ett finländskt perspektiv är Fenix främsta varumärken kvalitetsprylar.
Resultatet för det senaste kvartalet ser verkligen ut att ha fallit som en friluftsyxa i en källa. En hel del av den svaga prestationen verkar förklaras med engångsnedskrivningar och investeringar för att effektivisera verksamheten. Förhoppningsvis infriar de också sina löften.
Jag tror på företagets positiva tillväxtutsikter och utveckling, även om rusningen till naturen under coronatiden planar ut något.
Man skulle kunna överväga det här på dessa nivåer för portföljen, om inte annat så av kärlek till sporten. Det är trevligare att shoppa friluftsutrustning och -kläder när man kan köpa “det egna företagets” produkter :laughing:

Det här blev nu mer av en känslomässig utläggning än en ekonomisk analys, men låt gå… :upside_down_face:

5 gillningar