Faron Pharmaceuticals - Innovative medicinske løsninger (Del 2)

Ja, nu er de medicinske detaljer og finesser på bordet. Og vi er i “show me the money”-fasen. En lidt anderledes situation med hensyn til udførelse end tidligere. Nå, lad os vente og se, om der kommer noget i løbet af efteråret :slight_smile:

5 Synes om

Fra en BigPharma-partners synspunkt er vi i ”show me the results against a control group”-fasen…

Åh ja, der er ikke penge til det, da vi gjorde det så dumt, at vi forsøgte at komme ind på markedet via bagdøren med r/r-sygdommen og brugte pengene på yderligere patienter der…

9 Synes om

Ja. Lad os tilføje kontekst, så jeg ikke bliver ‘cancelled’.

Min begrundelse for ordvalget er, at r/r MDS tilsyneladende blev valgt, fordi de bedste respons oprindeligt blev set der. (De oprindelige bexmab-kohorter var 1L AML, r/r AML, 1L MDS, r/r MDS). Her støder man på problemet med multiple sammenligninger, det vil sige, at der er en høj risiko for, at der inden for hele datasættet er en undergruppe, hvor resultatet tilfældigvis er bedre. Statistikere og de fleste med sund fornuft forstår dette.

For det andet var strategien dum, fordi den regulatoriske vej til r/r-indikation med studier udført kun i en r/r-opsætning var usikker fra starten.

5 Synes om

Blev fase 2 ikke gennemført i begge tilfælde med en lille r/r-gruppe og en endnu mindre førstelinjesgruppe? Ville fase 3 under alle omstændigheder have været forude? Eller henviser du til denne forsinkelse i doseringsplanen? Jeg forstod i hvert fald ikke, hvad der er gået galt i Farons studier.

3 Synes om

De ressourcer, der blev brugt på R/r MDS-patienter, kunne i retrospektiv have været brugt til en ordentlig placebokontrolleret fase 2-undersøgelse af førstelinje-MDS. Især nu hvor venetoclax som konkurrent har fejlet i førstelinjen, ville dette måske have været en mere fornuftig vej. Men beslutningerne blev truffet med den viden, der var tilgængelig dengang, og firmaet var på randen af konkurs.

8 Synes om

Jeg går stærkt ud fra en dårlig hukommelse, men så vidt jeg husker, blev r/r MDS valgt, fordi der ikke er nogen konkurrent der, og man håbede på en fremskyndet markedsføringstilladelse derfra. Den såkaldte lavthængende frugt (som nu er for rådden til at spise). Kontro var allerede for længe siden begejstret for førstelinjebehandling, men det blev sagt, at ressourcerne ikke var tilstrækkelige, og man forsøgte at gå den hurtigste vej.

Kunne man så have udført en blindet undersøgelse med r/r MDS? Jeg ved det ikke, sandsynligvis, men på den anden side er vi nu på vej mod en blindet førstelinjebehandling. Det var sandsynligvis en fejlvurdering, set i bakspejlet, at gå efter r/r MDS, når vi nu alligevel ender med at lave en blindet undersøgelse i førstelinjen.

7 Synes om

Var det ikke allerede tidligere, at Durvalumab heller ikke gik videre?

Alle PD1/PDL1-kandidater er faldet på MDS/AML-fronten.

16 Synes om

…og den næste konkurrent røg ud.

21 Synes om

Ikke så mærkeligt hvis partnere er svære at finde.

Man får kold sved, når man læser dem.

Jeg skifter dog ikke til Eurojackpot endnu.

3 Synes om

Jeg forstår måske ikke nok om denne aktie, men af en eller anden grund falder den et par % hver dag og er faldet 20 % på 3 måneder, selvom der ikke er hørt noget negativt, måske tværtimod. Jeg vil sige, at risiko-afkastforholdet forbedres dag for dag…

13 Synes om

Det lader til, at udsigten til en tom kasse til januar skræmmer investorerne en smule.

7 Synes om

Ikke helt. Den sidste låneafbetaling blev foretaget med penge, ikke aktier, hvilket betyder, at partnerskabsforhandlingerne er på rette spor. De kan jo ikke fortælle noget om dem, før navnene er på papir!

15 Synes om

Måske ja, måske nej. Pengene er ved at løbe tør i kassen om tre måneder. Ingen (små)investorer har nogen anelse om, hvordan nye penge skal rejses. Med et massivt partnerskab eller en ny emission på 1€/aktie?

Risiciene er enorme med hensyn til værdiansættelsen, indtil der findes en holdbar finansieringsløsning, og så længe afspejler aktiekursen denne risiko.

e.

Faron’s ledelse har tidligere vist sin inkompetence med hensyn til finansieringsarrangementer, så jeg ville ikke betragte fuld succes som sikker i denne sag heller. Lad os dog se det an i ro og mag. Jeg tør ikke sælge, selvom det måske ville være fornuftigt.

10 Synes om

Det er åbenbart stadig et mysterium for alle, hvordan lånet skal afdrages med penge.. jo længere tid der går, jo mere begynder det at se ud som om, der er blevet lavet en grundig fejl i denne sag, men det kan vel ikke passe..?

4 Synes om

Hvordan kan de samme ting vendes og drejes igen og igen hver dag - en sådan frugtesløs diskussion, der ikke fører nogen vegne og er uden merværdi, er efter min mening unødvendig snakken omkring aktien, som mere er hver enkelt investors tanker højt.

Er dette det rette sted for det?

37 Synes om

Et almindeligt psykologisk fænomen - (menneskets) folks sind udfylder et informationsvakuum med deres egen psyke - hver på sin måde. Dette har ikke nødvendigvis noget at gøre med sandheden. Farons aktie falder, indtil der igen kommer nye fakta. Og hvis disse fakta er negative =) et stort fald.

Næste måned indeholder løsningen på finansieringsgåden. Så går det igen.. Og træer..

6 Synes om

Hvis og sandsynligvis når Faron gennem årene har ført diskussioner med potentielle partnere, ville jeg mene, at den nuværende strategi delvist er opstået ud fra disse diskussioner og partnernes synspunkter. Hvis FDA har blandet kortene i løbet af det seneste år, ser jeg det ikke som Faron’s fejl. De tilgængelige ressourcer er blevet brugt så godt som muligt. Det er gentagne gange blevet konstateret, at Faron med sine små ressourcer er nået så langt, selvom der er sket udvanding i form af emissioner.

19 Synes om

Beklager, hvis dette tidligere er gået under radaren hos mig, men med forumets søgning lykkedes det mig ikke at finde en tidligere diskussion om dette.

Jeg stødte på en registerundersøgelse om anti-PD-(L)1-behandling af ikke-småcellet lungekræft (NSCLC).

Blandt forfatterne har Koivunen tidligere været ansat hos Faron og ejer sandsynligvis stadig en del aktier. Iivanainen har blandt andet været involveret i MATINS. Kuusisalo er Iivanainens studerende, og Kuusisalo forsvarede sin afhandling for kun en måned siden (afhandling: Immuunivasteen vapauttajien käytön optimointi syövän hoidossa | Oulun yliopisto ).

Min egen mavefornemmelse er, at forfatterne ved ganske godt, hvad de taler om. Og jeg tør gætte på, at denne specifikke undersøgelse er blevet grundigt gennemgået (eller endda planlagt og udført) under planlægningen af BLAZE-studiet (“trial for the treatment of checkpoint inhibitor refractory metastatic lung cancer and melanoma”).

Og Faron selv siger om BLAZE:

\u003e ### BLAZE – KAN BEXMARILIMAB OVERVINDE PD-1-RESISTENS?
\u003e
\u003e Udviklingen af resistens over for førstelinjes immunterapi er almindelig ved ikke-småcellet lungekræft (NSCLC) og melanom. At målrette behandlingen mod tumorassocierede makrofager kan bryde resistensen. I dette setup ville et respons på bexmarilimab + PD-1-kombinationsbehandling være et tegn på at overvinde resistens. I studiet planlægges det at give bexmarilimab først i 7 dage før bexmarilimab + PD-1-kombinationsbehandlingen. Biomarkører anvendes i vid udstrækning til at undersøge immunaktivering og fænotypiske ændringer i makrofager. Forskermotiveret studie.

(kilde: Kliiniset tutkimukset - Faron )

Jeg kan ikke undgå at bemærke flere ligheder end forskelle.

33 Synes om
13 Synes om

Faron har haft PD-(L)1 + BEX kombinationsforsøg planlagt siden Matins, men de fik mindre fokus, da ressourcerne blev koncentreret om Bexmab-forskningen. Dette kombinationsforsøg har tidligere været planlagt under navnet Bexcombo, hvor den første omtale findes i den tidligere tråd fra februar 2022 i denne besked.

8 Synes om