Faron Pharmaceuticals spekulationer

Jeg ville ønske, at denne tråd ville samle beskeder, f.eks.:

• Farons deltagelse i forskellige begivenheder
  • LinkedIn-likes relateret til Faron
  • Spekulation om mulige partner-samarbejdspartnere
  • Lette og stort set mavefornemmelsesbaserede vurderinger af aktiens reelle pris
  • Personaleændringer hos Faron
  • Betydningen af rekrutteringer af nogle få personer hos Faron

På en eller anden måde føles det, som om der ville være brug for en sådan daglig let spekulationstråd for at bevare spændingen for os tyreinvestorer og for at gøre det lettere at finde de faktuelle beskeder i den tidligere åbnede tråd. (De lette beskeder kunne også flyttes til denne tråd)

Jeg holder hele tiden selskabets målværdi på 1 mia. € inden efteråret 2025. Dette svarer til en aktiekurs på omkring 9 €. Begrundelsen er en form for planlægning af fremtidige pengestrømme (200 mio. €/år i 10 år) og sandsynligheden for at opnå dette (50 %).

14 Synes om

Er denne tråd nødvendig? Hvorfor skal diskussionen om virksomheden spredes ud på to forskellige tråde? Hvad ønsker man at opnå med dette? Er målet at flytte såkaldte ‘low effort’ kommentarer fra hovedtråden hertil og forbedre hovedtrådens signal-støj-forhold? Det kan også opnås ved at poste færre ‘low effort’ kommentarer.

Jeg forstår ikke rigtig, hvad fordelen ville være ved blot at gætte på prisen ud fra mavefornemmelse. Jeg er i hvert fald mere interesseret i begrundelserne for forskellige synspunkter end blot et prisgæt. Hvis man ønsker at vurdere stemningen omkring aktien, kan det også gøres som en spørgeskema i tråden, så det heller ikke fylder for meget i tråden.

Shitposting_again

25 Synes om

Er det hensigten at flytte såkaldte ‘low effort’-kommentarer fra hovedtråden hertil og forbedre hovedtrådens ‘signal to noise’-forhold?

Lige præcis.

Det kan også opnås ved at poste færre ‘low effort’-kommentarer.
Jamen, jo :roll_eyes:

Den sidste dråbe var nok, da nogen allerede rapporterede om et enkelt LinkedIn-like i hovedtråden. SNR er ret svagt.

6 Synes om

Man skal ikke flage så let. Hvis nogen lægger noget irrelevant ind, kan man ignorere det. Men indtil en rettet emission eller et konvertibelt lån er annonceret, kan man antage, at der forhandles intenst om en aftale.

Dette er en god tråd, og forhåbentlig bliver selv lidt ubehagelige ting, der nævnes, ikke slettet. For en god måned eller to før det berømte hik, undrede jeg mig over, at finansieringen ikke var dukket op eller hørt fra. Så jeg undrede mig over sagen i en saglig tone, og beskederne blev slettet. Forhåbentlig er vi nu ude i god tid.

7 Synes om

Hvordan mener I, at Farons værdi dannes, hvis et partnerskab opstår, og f.eks. under følgende betingelser:
Forudbetaling 100M, betalinger i henhold til forskellige milepæle 600M?

Jeg søger ikke de nævnte tal her, men snarere et syn på, hvordan tallene påvirker værdien/kursen?

1 Synes om

Diskonterer man ikke fremtidige indtægter og risikoen for at opnå dem. Hvad kunne markedets størrelse være, hvad er andelen af det solgte lægemiddel, hvilken andel af det ovennævnte tilfalder Faron, med hvilken sandsynlighed vil lægemidlet overhovedet komme til salg osv. Dertil kommer partnerens eget afkastkrav for den, der investerer penge.

1 Synes om

Meget kompliceret sag! Mit eget skøn er, at forudbetalingen er 2-4 milliarder, hvorefter det bliver kompliceret. I hvor høj grad prissætter markedet milepælsbetalinger og faste tumorer ind i aktiekursen! Men partneraftalen er det første rigtige signal til de store masser om, at der kommer penge! Er det en boble???

En forskudsbetaling på 2-4 milliarder ville betyde en markedsværdi på 10 mia. € for Faron, altså 90 €/aktie. Man får lyst til at sige, at det er en drøm, men folk drømmer jo også om lottogevinster i verden…

7 Synes om

Juho sagde, at det er “eye-to-eye” med markedet!

1 Synes om

Hej!

Det lader til, at modellen med én tråd fortsat ønskes, og administrationen er enig. :blush: Nu er der lidt lignende ting i to tråde, så alle læser sandsynligvis to tråde alligevel, og det kan til tider være udfordrende at vælge, hvor man skal placere sin besked.

I den egentlige Faron-tråd er der mange skribenter, der bruger tid og kræfter, så lad os respektere deres bidrag – samt analytikerens arbejde. Læs tråden omhyggeligt og sæt dig ind i i det mindste virksomhedens omfattende rapport (den er tilgængelig for alle), før du skriver en besked, der tilfører værdi for andre investorer.

Faron er forumets mest klikkede tråd, hvilket betyder, at et lille ishockeyhal-fuld af mennesker kommer her for at læse beskeder (mange modtager måske endda en notifikation for hver besked). Jeg anbefaler derfor at bruge tid og kræfter på de beskeder, der lægges i tråden – de læses af tusindvis af investorer. Analytiske begrundelser er særligt værdifulde; investorer værdsætter alle slags kommentarer, hvad enten de er bearish, bullish eller noget derimellem.

I den egentlige Faron-tråd kunne man dog forbedre sig på nogle punkter:

• Korte mavefornemmelses-kommentarer uden begrundelse tilfører normalt ikke værdi for investorer. (En kort besked kan dog være god, hvis den har et pointe!) Begrundelser er vigtige; man behøver ikke at kunne det samme som analytikere eller mere erfarne skribenter, men man bør gøre sit bedste.
  • Hvis du deler et link, så tilføj en kort opsummering af indholdet og husk at nævne, hvis indholdet er bag en betalingsmur.
  • Respekter andre skribenter.

Før var før, men fremover, især på grund af det store antal læsere, og fordi mange aktive skribenter og analytikere investerer tid og kræfter, ville det være godt generelt at hæve kvaliteten af tråden. Lad os derfor investere i beskederne på samme måde som de nævnte skribenter. Indlæg fra forskellige investorer er velkomne, når blot det kan ses, at der er investeret tid i dem, og de tilfører værdi for andre investorer.

Man må fortsat spekulere, men begrundelserne for spekulationer og scenarier skal der investeres ægte tid i, så andre investorer får værdi ud af dem. Overdrevne “bullish” indlæg kan for mange føles som “pump and dump”. Omvendt hjælper ubegrundet “bearish” adfærd uden gode argumenter ingen. :blush:

Her er også “Tråden om kursbekymringer”, som man kan bruge indimellem:
https://keskustelut.inderes.fi/t/kurssien-ja-niiden-muutosten-kyselyt-kauhistelut-ja-hehkuttelut-osa-3/

Lad os fortsætte diskussionen i en god og frugtbar ånd, med fokus på kvalitetsindlæg, i den egentlige Faron-tråd.

Tak for jeres forståelse, særlig tak til de mange skribenter, der har brugt tid og kræfter, og god læselyst! :blush:

23 Synes om