Faron Pharmaceuticals - Innovative medicinske løsninger (Del 2)

ValkoinenPeuras opkald til Euroclear i torsdags afslørede situationen på ejerlisten ved udgangen af mandag den 16.2.2026. På det tidspunkt var der intet spor af Syrjäläs personlige ejerskab, Varma havde solgt næsten halvdelen af sine besiddelser, og OP havde solgt næsten alt.

På tidspunktet for Peuras indlæg på forummet kunne det udledes, at også Varma og OP fra og med tirsdag havde solgt resten og dermed allerede ville være uden aktier.

Aktien var kollapset på fem dage fra ca. 1,88 –> til mandagens lukkekurs på 0,6080.

Handelsvolumenerne var akkurat tilstrækkelige til, at Peuras konklusion om Syrjäläs, Varmas og OP’s salg var mulig. Mængden solgt af andre ville dermed have været forbløffende lille.

Derfor var den information om trioens ikke-eksisterende resterende ejerandele, som Peura bragte til forummet i torsdags, i praksis kendt af alle, der læser investeringsfora, da de reelt var de eneste sælgere. Som følge heraf var det naturligt, at der torsdag kom en stigning i lukkekursen på +16,51 % i forhold til dagen før.

(Varma og OP’s situation ved udgangen af tirsdag kan fås ved at besøge Euroclear i dag. Syrjäläs situation bør bekræftes. Jeg anser det dog for ret sikkert, at manden har en mobiltelefon, som en nysgerrig journalist kunne ringe til. Uanset om han har solgt alt eller slet intet, ville det med den information, for eksempel før åbning, være let at forudsige kursens udvikling i løbet af i dag).

2 Synes om

Fortæl mig endelig, hvordan man kan sælge en ejerandel på 14 procent uden at flage. Jeg spørger på vegne af en ven.

24 Synes om

Det kan man heller ikke. Der bliver igen byttet rundt på, at en del af ejerskabet har været i Syrjäläs eget navn, og en del i virksomhedens navn bag en forvalterregistrering (nominee-konto). Fra Euroclear kan man kun få oplysninger om de ejerskaber, der står i Syrjäläs eget navn.

Hvad angår flagning, har den flagbepligtede et par dage til at indgive anmeldelsen (mavefornemmelse: tre dage), og selskabet skal informere om det senest 2 dage efter at have modtaget anmeldelsen, så vidt jeg husker. Så i teorien kan man være kommet under grænsen, men anmeldelsen er stadig “på vej”.

9 Synes om

Syrjäläs personlige beholdning pr. 18.2.2026 er 4.384.956 stk. Faron-aktier. Der er tilsyneladende ikke sket de store ændringer i forhold til tidligere. Kontrolleret hos Euroclear den 19.2.2026. Der er ingen oplysninger om beholdninger i selskabets navn, da disse er ret svære at kontrollere via Euroclear.

25 Synes om

Min ejerprocent af Farons aktiekapital forbliver naturligvis uændret i begge scenarier, da dette er en fortegningsemission, hvor de samme regler gælder for alle andre aktionærer. Enhver modtager tegningsretter i forhold til de aktier, de ejer. Når man tegner det hele, sker der ingen udvanding, da definitionen af udvanding er en reduktion af ejerandelen. Ejerandelen er fordelt på et antal aktier.

Jeg behandlede ikke HCM-sagen.

8 Synes om

Hvis dette er tilfældet, og oplysningerne herunder også er korrekte, så ville Syrjälä have øget sin beholdning:

3 Synes om

Jeg ved ikke, hvor dit påfund om panikslagne detailinvestorer kommer fra. Det ser ud til, at de nævnte store aktører har solgt, mens detailinvestorerne har fundet købsbukserne frem.

8 Synes om

Så for ~en måned siden skulle Syrjälä personligt have haft 4,2 mio. aktier (Donkeys observation), i mandags i denne uge 0 aktier (Peuras observation) og i onsdags næsten 4,4 mio. aktier (artsoris observation)? Hvilke tal er sande, og hvilke er ikke?

Har Syrjälä ønsket at modregne tab i skat og presse gennemsnitsprisen på Faron ned i sin portefølje? :wink:

4 Synes om

Sandsynligvis var de oplysninger, jeg modtog fra Euroclear telefonisk, forkerte. I indlægget om emnet forsøgte jeg at gøre opmærksom på den usikkerhed, der var forbundet med det, da jeg udelukkende var afhængig af oplysningerne fra Euroclear-medarbejderen.

De seneste sikre oplysninger om Syrjäläs personlige ejerskab findes i storaktionærmeddelelsen fra december:

Efter dette ser Syrjäläs personlige ejerskab ud til at være faldet med knap en million aktier,

3 Synes om

Varma og fondene har solgt, som nævnt ovenfor, hvilket reglerne sandsynligvis krævede, og når kursen korrigerer, vender de tilbage, eller endda før, afhængigt af om de vil eller må deltage i emissionen i henhold til deres egne regler. Et par millioner ”nye” aktier på markedet forklarer de meget store daglige volumener, der bliver handlet frem og tilbage.

Når man gennemser det engelske forum, har folk der været på købersiden. De kolde fakta er som følger.

Faron kiksede annonceringen og forberedelserne af emissionen, endnu en gang. Børsen eller finansiering er ikke deres stærke side, men her står vi.

120 millioner aktier udestående, maksimalt 80 millioner nye trykkes, der er brug for 40 millioner i kontanter.

Emissionen kan altså ikke gennemføres i forholdet 1:1, men den bliver 2:3 eller lignende. Prisen kan være alt mellem ca. 0,4 - 0,7, helt afhængig af hvad der sker med kursen inden slutningen af næste uge.

Altså, hvis du tegner alt, sker der ingen udvanding, men da kursen allerede er presset ned tæt på eller endda under emissionskursen, er det fornuftigt at købe mere, hvis en aktionær ønsker at sænke sin gennemsnitskurs. Dette selvfølgelig i det tilfælde, at man stadig tegner alt, hvad man får i emissionen.

Og det er ikke en anbefaling, alle risici i begge retninger eksisterer stadig. Jeg skrev bare lige, men det er nytteløst at bekymre sig om andres salg eller køb på nuværende tidspunkt. Jeg ved, at de forstår at planlægge deres aktiebeholdninger i det mindste bedre end mig selv.

6 Synes om

Dette opslag fra BONO mangler vist på forummet:

View Petri Bono’s graphic link

Petri Bono • 3. + Premium • Chief Medical Officer hos Faron Pharmaceuticals17t • 17 timer siden • Synlig for alle på eller uden for LinkedIn

Følg

Bexmarilimab hæmatologisk klinisk udviklingspipeline udvides :rocket: :rocket:

Stolt over i dag at kunne annoncere en betydelig udvidelse af bexmarilimabs hæmatologiske kliniske udviklingsprogram med den kommende initiering af fase II BEAM-X Investigator-Initiated Trial (IIT), ledet af Nordic AML Group med Dr. Mika Kontro som hovedansvarlig forsker (principal investigator).

Studiet evaluerer bexmarilimab + azacitidin til patienter med målbar restsygdom (MRD)-positiv akut myeloid leukæmi (AML) efter allogen stamcelletransplantation – en situation, hvor forebyggelse af tilbagefald fortsat er et af de største udækkede behov inden for AML.

Den komplementære biologi hos azacitidin og bexmarilimab gør denne kombination ideel til at øge raterne af MRD-negativitet og fundamentalt ændre patientudfaldene for AML i denne kritiske fase af behandlingen.

Stolt over at samarbejde med Dr. Mika Kontro og Nordic AML Group om at fremme BEAM-X-studiet, der er målrettet denne kritiske fase af AML-behandling.

9 Synes om

Herantis meddelte, at de forhandler om 8 millioner euro i EU-midler (Horizon Europe 2025 Research and Innovation program), Herantis kom med i det pågældende program.

Gad vide om Faron har ansøgt om det?

4 Synes om

Og intet er hørt om fortrolighedsaftaler med Big Pharma… Hera havde allerede 11 af dem sidste forår. Det blev sagt på generalforsamlingen.

1 Synes om

Jeg har undret mig over det samme, nemlig hvordan man kan agere så forskelligt. Mere åbenhed og gennemsigtighed vil helt sikkert øge tilliden.

3 Synes om

Mon nogen har et konkret eksempel på, at et kursfald tvinger fonde til at sælge ud af deres beholdninger uanset prisen? Denne type forklaringer lader til at fylde meget i debatten. Eller sælger fondene deres ejerandele, fordi Farons finansielle stilling er svækket, og fondene træffer investeringsbeslutninger baseret på selskabets situation?

7 Synes om

Når man ikke kan vurdere selskabets værdi (som i bund og grund er = bex), søger man bekræftelse i ligegyldige forhold som spekulationer fra sælgere og købere. Jeg ville ikke bruge Timo som en indikator. Selvom han har skabt en formue med Mobidiag, ser han ifølge offentligt tilgængelige oplysninger ikke ud til at være specifikt biotech-kyndig. Den eneste eviggyldige regel er at sælge, hvis insiderne sælger, og omvendt. Dette fik vi bevis på i forhold til CFO’en.

Angående Bex er der stadig ikke påvist nogen effekt, da kontrollerede studier mangler. De høje procenter, man ser nu, kan være – og er sandsynligvis – et resultat af selektionsbias. I MATINS var ORR under 1 % (1 ud af 138 patienter fik respons). Med tilsvarende data ville Big Pharma muligvis indstille studierne dér.

2 Synes om

Det faktum, at MATINS fejlede i forhold til ORR, men BEXMAB lykkes, har sandsynligvis lært Faron to kritiske ting:

1. Medicinen har brug for en partner: Bexmarilimab fungerer ikke alene, men fungerer som en åbner, der gør andre behandlinger mere effektive.
  2. Blodkræft er et lettere mål: I knoglemarven kan medicinen lettere påvirke makrofager end inde i hårde, solide tumorer.

MATINS (Solide tumorer): I dette studie blev medicinen givet som monoterapi alene til patienter med fremskreden solid tumor (f.eks. tarmkræft eller brystkræft).

9 Synes om

Vi har hørt anklager om manipulation af forskningsresultater (selektiv, ad hoc-rapportering) og biases relateret til forsøgspersonerne.

Jeg har svært ved at forstå, hvorfor en lægemiddeludvikler bevidst ville køre direkte ind i en mur.

Uærlighed? Næppe. Maija ville ikke lade slynglerne boltre sig.

Inkompetence, urokkelig i sin tro? Det er heller ikke ligefrem troværdigt.

2 Synes om

Enten misforstår du det nu groft, eller også opstiller du en stråmand.

At udføre et studie uden kontrolgruppe handler ikke om manipulation. Studiet er et studie uden kontrolgruppe, og det skal tolkes i den kontekst. Studier uden kontrolgruppe har naturligvis en helt essentiel plads i lægemiddeludvikling. Jeg har skrevet en tommelfingerregel for tolkningen af disse ovenfor. Effect size 2x (SD-korrigeret eller ej) i forhold til den bedste sammenligning eller min. 20-30 procentpoint øgning i effekt.

12 Synes om