Beklager, dette var ved at slippe min opmærksomhed, det er rigtig gode spørgsmål. Efter opstarten af produktionen i Pampalo har selskabet nu stabiliseret guldindholdet i malmen, der fødes til anlægget, tæt på reservernes guldindhold, altså på et niveau omkring 2,2-2,3 g/t (2023-2025). På årsbasis er væksten i guldproduktionen derfor i praksis kommet fra volumen af den berigede malm, som er vokset fra et niveau på ca. 213.000 tons til sidste års 267.000 tons. Selskabet har så vidt jeg ved også fået stabiliseret mineproduktionen i den underjordiske mine efter minedriftsopkøbet, således at mineproduktionen ikke længere fungerer som en flaskehals for guldproduktionen. Dermed baserer en større produktionsvækst sig på en højere udnyttelsesgrad af kapaciteten på anlægget. Dette er også blevet behandlet i interviews, og min opfattelse er, at selskabet har til hensigt at gå over til “kontinuerlig drift” på anlægget i slutningen af året/i løbet af næste år. I min nuværende prognose stiger guldproduktionen til et niveau på ca. 23.000 ounces næste år, hvilket allerede er væsentligt tættere på anlæggets fulde potentiale. Jeg kan foreslå selskabet at rapportere malmvolumen og indholdskoncentration på kvartalsbasis.
6 Synes om