Låt oss öppna en tråd, ifall några andra investerare vill diskutera EMO.
Emerita Resources är ett juniorbolag inom gruvsektorn, som har flera olika områden i Spanien under borrning, med massiva multimetallådrar. Vissa historiska resurser har legat till grund där, och dessutom har modern forskning lett till upptäckten av många nya borrmål.
Jag förlitar mig lite på tredje part gällande detta objekt, men min uppfattning är att det trots kursuppgången fortfarande finns mycket potentiell uppsida kvar (mina egna köp var huvudsakligen vid 1,98 och sedan en ökning vid dippen på 1,5x).
Bolaget har alltså flera områden och en intressant potentiell värdeökning skulle kunna komma från ett område där man har fört en rättstvist i åratal (där ett annat stort gruvbolag anklagas för olika brott och rättsprocesserna är i slutskedet = Straffrätt och förvaltningsrätt), om det andra bolaget eller dess personal döms (över tio åtalade och i alla lägre instanser befunna skyldiga), räcker det med en enda, så övergår kontrollen över området enligt spansk lag till EMO, eftersom det är den enda andra godkända anbudsgivaren.
Dessutom skulle de tydligen få ett större kopparfyndighet med lägre halt mellan två stora gruvor för gratis borrning (lyssnade på det i Doc Jones podcast).
Detta bara som en introduktion och jag skrev det översiktligt, då jag inte orkar kolla upp områdesnamn etc.
Från tråden “Köpte och sålde” har jag märkt att jag inte är den enda ägaren här på forumet, så jag tänkte att vi kunde samla information om objektet och nyheter här!
Emerita Resources - Developing the Iberian Pyrite Belt - Presentation and Fact Sheet bolagets presentationer.
https://drjonesresourceinvestor.wordpress.com/ Doc Jones sidor med mycket Emerita-material.