Dynacert - Canadisk ekspertise

Dette fortjener vel sin egen tråd, da energisektorens tråd de seneste dage har været ren Dynacert.

Der er tale om en canadisk virksomhed, hvis drift er baseret på HydraGEN™-teknologien. Virksomheden er noteret på Toronto-børsen, og man kan også handle på Frankfurt-børsen i Tyskland.

Kort sagt er virksomhedens drift baseret på teknologi, der ved hjælp af brint reducerer emissionerne fra dieselmotorer i for eksempel tung transport og arbejdsmaskiner betydeligt. Her er en video, der kort forklarer teknologien: https://www.youtube.com/watch?v=myNZai_oqkQ

Dynacerts produkt lyder simpelthen for godt til at være sandt, men der findes gyldige certificeringer for Hydragen, som denne: dynaCERT Obtains European Approval of its Hydrogen

Enhedsomkostningen for produktet er anslået til 8.000 dollars, og derudover lover virksomheden følgende for produktet:
“Kunder, der indgår en minimum 2-årig abonnementsaftale for HydraGEN™-teknologien via deres forhandler, er berettigede til KarbonKleen-pengene-tilbage-garantien, hvis deres registrerede lastbiler kører mindst 5.000 miles (8.047 kilometer) om måneden, målt af dynaCERT’s nye telemetrisystem, HydraLytica™. Hvis dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi ikke sparer en sådan kunde mere end abonnementsprisen, angiver KarbonKleen, at de refunderer abonnementsprisen og dermed tilbyder brugere risikofrie “garanterede resultater”.”

Men hvorfor være med?

I december 2019 offentliggjorde Dynacert et samarbejde med Mosolf Group, og Mosolf Groups præsident og administrerende direktør Joerg Mosolf øgede sin personlige investering i virksomheden. Mosolf Group er en stærk tysk familievirksomhed og er aktiv i bilindustrien. Her er et par citater i denne forbindelse, som lyder meget potentielle (utrolige) scenarier.

“På Rhinen igangsætter MOSOLF maritime applikationer ved at installere dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi på et af RoRo-bålene, MS Terra, der ejes af det hollandske rederi F. Elbert B.V., som igen ejes af reder Mr. Frans Elbert. Skibet har en lastkapacitet på 175 erhvervskøretøjer af Sprinter-klassen eller 250 biler.”

“MOSOLF installerer også dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi på Europas største rederi, Grimaldi Group, der ejes af Grimaldi-familien.”

“Dr. Mosolf er allerede i forhandlinger med det tyske militær, BUNDESWEHR, om at installere dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi, med støtte fra fru Smietje Möller, et medlem af det tyske parlament.”

“Dr. Mosolf har indledt forhandlinger med den tyske transportminister for yderligere at støtte den udbredte introduktion af dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi på et nationalt tysk niveau og også på et bredere europæisk niveau. Som opfølgning på disse regeringsmøder er der allerede aftalt flere møder i denne måned med økonomiministeren.”

Her er et link til pressemeddelelsen fra december 2019: https://dynacert.com/FileServer/customforms/go-dynacerts/php/tmp/1/2019-12-16%20dynaCERT%20Announces%20Strategic%20Investment%20by%20Mosolf%20in%20Europe.pdf

Derudover er den canadiske milliardær Eric Sprott kommet med i november 2019: dynaCERT Welcomes Eric Sprott as a Significant New

Kun én aktør følger Dynacert, og det er GBC AG. Deres analytikere er Julien Desrosiers og Matthias Greiffenberger. I internettets dybder fandt vi deres rapport fra september, og deres kursmål er sat til 1,9 CAD. Ekstremt høje vækstmål er allerede indregnet i den pris. Se billedet herunder.

Hele analysen kan findes her: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjUt4uei4HnAhXH-ioKHQj1CgsQFjABegQIBxAC&url=https%3A%2F%2Fsectornewswire.com%2Fdya-analyst-report-19029.pdf&usg=AOvVaw0PpxEwYATjHCZaiFaB2691

Dynacerts CEO, Jim Payne, blev interviewet i december 2019. Interviewet er desværre på tysk, men med Google Translate kan man få en generel forståelse af interviewet. Link til interviewet her: EQS News – Financial News & Events Directly From The Source

Hvis du har læst mine grove udredninger indtil nu, undrer du dig sikkert over, hvad der forårsagede kurspumpen i foråret 2017, og hvorfor den derefter faldt, for så at stige til omkring 1 CAD i 2020. Den analyse har rørt lidt ved virksomhedens historie, og her er et skærmbillede af historieafsnittet i analysen.

Patenter? Der er 4 af dem, men min egen kompetence rækker ikke til at analysere dem. Man skulle tro, at de kunne give et par års forspring i konkurrencen (hvis der findes konkurrenter, tilføjes de til dette afsnit) https://patents.justia.com/assignee/dynacert-inc

Jeg stødte på virksomheden for et par uger siden på Twitter, så jeg har ikke haft meget tid til at sætte mig ind i den, og der er en meget stor risiko for at miste hele den investerede kapital IMO.

31 Synes om

https://tmxmatrix.com/company/DYA

Jeg har fulgt med i kursen derfra.

Hvis nogen kender en bedre, må de gerne sige til.

Redigeret: Er der nogle TA-gutter ved tastaturet, der kan fortælle, hvad TA siger om aktien? :thinking:

6 Synes om

Findes også på jenkernes OTC liste DYFSF

@Sam2007 godt fund. Aktuel (gratis :smiley:) kursdata er et fund værd :+1:

3 Synes om

Du bør holde dig til makroøkonomiforummet og lade disse energitråde være i fred. Folk i anorakker er ikke noget for dig, men lad heller være med at blande dig med dit pludder.

17 Synes om

På det tidspunkt, hvor startup-virksomheder hypes med markedsværdi på hundreder af millioner og næsten nul salg, bør alle vide, hvad de investerer i, og de risici, det indebærer.

e. og I to, prøv at opføre jer ordentligt. Beklager, jeg var nødt til at sige det, men det er det samme fra tråd til tråd :smile:

3 Synes om

Absolut, og der er advaret om disse i trådene. Læg endelig dit bidrag til og fortæl noget konkret, for eksempel om dette firma!

5 Synes om

Taalans glastag forhindrer én i at klatre over.

2 Synes om

Der er stadig et stykke vej til de tidligere kurstoppe, så der vil der senest være større modstand. Inden da skal det psykologiske $1-niveau overvindes, for at kursen kan stige (der er den jo også nu). Kursen begynder at ligne en afrundet bund, og jeg ville i hvert fald forvente en slags cup&handle-mønster før eller siden, altså nogenlunde som tegnet med blåt på et tidspunkt et træk ned og en ny stigning. RSI er allerede overkøbt på månedsniveau, så kursniveauet har brug for konkrete nyheder for at holde sig oppe. Et lille fald kunne være ganske sundt, hvis der ikke snart kommer nyheder.

Her er en god påmindelse om de mulige konsekvenser af at overstige en dollar: (større investorer får købstilladelse)
Citeret fra @jaska1’s fund i Energikæden

5 Synes om

Jeg tror, alle kender risiciene, det er blevet analyseret meget i energitråden. En lotteriseddel med høj risiko, indsatsen derefter.

5 Synes om

“Lottokuponer har altid eksisteret. Nu er de fleste af de seneste køb i købs-/salgstråden fra netop dette firma. Det er rent tilfældigt, at alle nu køber de samme lottokuponer.”

Lottokupon eller ej, men jeg købte den, fordi jeg tror på produktet.

5 Synes om

Hvad så? Det er vel ikke noget, du taber på.

2 Synes om

{“content”:“Man kan måske følge en energikæde, men nu hvor der åbnes en ny tråd, er det helt berettiget at påpege\n\nJeg vil vove at påstå, at en betydelig del af brugere på dette forum er på begynderniveau, altså at deres forståelse for aktier, værdiansættelse, økonomiske tal osv. er svag, og at de i høj grad er afhængige af analyser fra aktører som Inderes.\n\nGodt, at trådstarteren nu har tilføjet yderligere information i bagklogskabens lys, så det ikke bare bliver ren hype.”,“target_locale”:“da”}

2 Synes om

Jeg gider ikke putte alt ind i åbningsopslaget, så

I det interview taler Jim Payne om kølebiler/køletransportbiler. Jeg kender ikke teknikken, men fungerer disse bilers kølesystemer med diesel, eller misforstod jeg diskussionen i videoen?

@Gadus trådens start var oprindeligt meget kortfattet. Jeg åbnede tråden hurtigt, fordi energitråden var fyldt med Dynacert-beskeder, og en ny tråd var på sin plads.

3 Synes om

Bilers køling fungerer med en kompressor drevet af motoren. I varevogne er motoren typisk elektrisk. I større lastrum driver bilens egen dieselmotor kompressoren. Påhængsvogne kan også have en køleenhed med en egen dieselmotor på et par liter. På den måde kan vognen efterlades alene på parkeringspladsen, f.eks. mens den venter på, at distributionsrunden fortsætter.

3 Synes om

Det er helt berettiget at advare om investeringsrisici.

Jeg læste selv alle referencer, der er postet her, samt lidt mere i weekenden. Jeg anbefaler det samme til alle, der overvejer at investere i dette.

Store risici:

• Teknologien er upålidelig
  • Omkostningerne ved garantibehandling er undervurderet
  • Konkurrenter kopierer hurtigt teknologien

Edit: Jeg ejer Dynacert.

7 Synes om

Jeg synes, man skal overlade det til moderatorerne at vurdere, hvilke kommentarer der er upassende, i stedet for at brugerne begynder at skændes om, hvis kommentar der er upassende. Det gør trådene ret rodede. Man bør også prøve at tolerere modstridende synspunkter eller blokere brugeren fra sit eget feed. Bare min mening, men måske også andres.

God åbning, tak for det. Nye koncepter inden for energisektoren har stort potentiale.

15 Synes om

“Dr. Mosolf har indledt forhandlinger med Tysklands transportminister for yderligere at støtte den udbredte introduktion af dynaCERT’s HydraGEN™-teknologi på nationalt tysk niveau og også på et bredere europæisk niveau. Som opfølgning på disse regeringsmøder er der allerede planlagt flere møder i denne måned med økonomiministeren.”

Dette fik mig til at tænke på, om det måske endda er en del af Tysklands brintstrategi? Den blev lovet i slutningen af 2019, men er stadig under udarbejdelse i forbundsregeringen.

4 Synes om

Man kan på ingen måde gå ud fra, at man skal undlade at oprette tråde, bare fordi der også er begyndere blandt læserne. Begyndere forstår sikkert også, at man ikke skal gå all-in i en virksomhed, der lige er startet med salg.

Og enhver investor begår alligevel de grundlæggende fejl.

7 Synes om

Fint nok, gnumre, din kommentar er allerede klar, altså der er en stor risiko her.

Jeg har nu en portefølje på 680k, efter Hoivatilat blev til kontanter, dynacert er 2k euro. Og det er meningen, at jeg skal have en investeringskapital på ca. 40k i brint. Er risiciene okay?

10 Synes om